Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Gällande Posten AB

Startat av jonjac, 11 januari 2013 kl. 10:56:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

jonjac

En liten kul detalj är att Noble Knight Games sade följande i senaste utskicket:

Unfortunately as many of you have heard our US Post Office has lost billions of dollars this past year and have decided to raise prices in 2013. Unfortunately also international rates will see a dramatic increase, in some cases almost double the previous rates. This increase will take place on the 27th of January. If you have an order you were thinking about placing I would encourage you to do so now before these rates go up. The good news is that NKG will continue to offer two much lower cost options - International Surface Air Lift and FIMS (Swedish Post). ...

Så jag kollade in FIMS på FedEx, och de säger följande fina ord om vårt kära svenska postbolag:

... Our primary provider of postal services and international distribution services is the Swedish national postal service, Posten AB. In fact, since 2002 Posten has been identified by the International Postal Corporation as the highest quality postal provider available. Posten was one of the first postal administrations to be liberalized and privatized, and has been active in an openly competitive market since 1994.

Så vi kanske inte ska klaga så mycket, det kanske är värre i andra länder. :)

Scipio

#1
Citat från: "jonjac"In fact, since 2002 Posten has been identified by the International Postal Corporation as the highest quality postal provider available.
International Postal Corporation knarkar svamp.
"Randomization is too important to be left to chance"

Mode

#2
Jag drar mig till minnes en reklamkampanj Posten körde någon gång i mitten av 80-talet. De skröt med sin fina procentsats över hur många försändelser som faktiskt kom fram i tid. Jag vände på steken och räknade ut hur många som inte kom fram i tid.

Det blev nästan en halv miljon.
Per dag.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

P-O Jönsson

#3
En ny erfarenhet för mig är att helt plötsligt har ett paket från Noble Knight returnerats utan anledning. Någon som råkat ut för det?
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

#4
Nej, men nu i jul råkade jag ut för att jag fick aviseringar om ett ankommande paket flers gånger med epost, sen en påminnelseavi om att hämta ut brevet, och sist, några dagar innan returneringsdag, det ursprungliga aviet.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

P-O Jönsson

#5
men du har i alla fall blivit meddelad....
Försöker lära mig Fighting Wings: Whistling Death
Mitt uppe i:Lbd Lutzen och CG II i Valor of the Guards

Elias Nordling

#6
Det blir säkert du också så småningom.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Delirium

#7
Citat från: "Peojon"En ny erfarenhet för mig är att helt plötsligt har ett paket från Noble Knight returnerats utan anledning. Någon som råkat ut för det?

Nej, tvärtom blev två paket i december levererade till mitt lokala postkontor för uthämtning. Konstigt.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed