Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad spela på Lincon 2014?

Startat av Delirium, 21 mars 2014 kl. 21:31:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Delirium

Jag skulle vilja lägga 1,5 till 2,5 dagar av årets Lincon på ett större projekt i lagform. De alternativ jag tänkt på hittills är

It Never Snows (SCS från MMP)
Last Chance for Victory (LoB från MMP)
1914: Offensive à Outrance (GMT)

Utöver det vill jag spela minst ett parti

Rebel Raiders on the High Seas (GMT)

som jag tror tar 2d4 timmar i anspråk.

Ett annat spel jag absolut vill köra är

Through the Ages (kommer inte ihåg tillverkare men nån tjeck?)

Åtminstone är det detta jag är sugen på just nu. Det kan hända att min ACW-infektion får mig att vilja spela The Civil War (VG) men det känns inte helt och hållet som ett konventsspel, för mig åtminstone.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Delirium

Citat från: "Delirium"Jag skulle vilja lägga 1,5 till 2,5 dagar av årets Lincon på ett större projekt i lagform. De alternativ jag tänkt på hittills är

It Never Snows (SCS från MMP)
Last Chance for Victory (LoB från MMP)
1914: Offensive à Outrance (GMT)

Om man rangordnar de här så är It Never Snows det säkraste kortet av flera anledningar: vi har testat det och vet att det går snabbt att spela och det är ett enkelt system att komma in i för nybörjare. På 24 timmar eller så finns det en god chans att vi avslutar spelet, vi har kommit halvvägs två gånger på vardera mindre än 12 timmar inklusive set up.

Det som talar för LCV är nyhetens behag och att man vill se det uppställt. Det är Gettysburg och det är coolt. Problemet är ju att man inte hinner så långt på den stora kampanjen, så klart. En av dagarna är väl i så fall mer rimligt. Det skulle också vara kul.

1914 är också ett "nytt" spel och skulle vara roligt att testa men känns ännu mindre lämpligt att dela upp i en bit som passar bra för tidsåtgången. Nackdelen är att ju mer jag tittat på det och testat desto mer vill jag spela Twilight in the East istället...
Imperial Elegy
Space Empires

Rydfalk

Citat från: "Delirium"Om man rangordnar de här så är It Never Snows det säkraste kortet av flera anledningar: vi har testat det och vet att det går snabbt att spela och det är ett enkelt system att komma in i för nybörjare. På 24 timmar eller så finns det en god chans att vi avslutar spelet, vi har kommit halvvägs två gånger på vardera mindre än 12 timmar inklusive set up.
Snabb setup, nybörjarvänligt och maffigt att se. Inget dumt val, har kört det här hemma två gånger (utan historisk setup) och har haft riktigt kul. :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

CiteraNackdelen är att ju mer jag tittat på det och testat desto mer vill jag spela Twilight in the East istället...

Samma här...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Granlid

Citat från: "Rydfalk"
Citat från: "Delirium"Om man rangordnar de här så är It Never Snows det säkraste kortet av flera anledningar: vi har testat det och vet att det går snabbt att spela och det är ett enkelt system att komma in i för nybörjare. På 24 timmar eller så finns det en god chans att vi avslutar spelet, vi har kommit halvvägs två gånger på vardera mindre än 12 timmar inklusive set up.
Snabb setup, nybörjarvänligt och maffigt att se. Inget dumt val, har kört det här hemma två gånger (utan historisk setup) och har haft riktigt kul. :up:
Jag är intresserad av att se INS bli spelat till det bittra slutet. Vore en kul omväxling dessutom... (att bli klar med ett spel).  :D
Blev det stor skillnad utan historisk setup? Är det enbart DZ/LZ som var frivillig?
Friendly fire isn't.

Rydfalk

Både och som nästan alltid i Market Garden. First Airborn dör någon annanstans och oftast i ett lägre tempo. Nijmegen är fortfarande en tuff nöt. XXX-kåren går aldrig så fort framåt som man vill... Tysken rullar runt och ställer till en massa strul!

Folket

Jag är på att spela 1914: Offensive à Outrance eller twilight in the east.

Delirium

Just nu måste jag erkänna att jag lutar mest åt Last Chance for Victory. Jag har en smått pervers längtan efter att sätta upp hela skiten, dra igång Gettysburg i bakgrunden och börja från början med Bufords kavalleri på kartan.
Imperial Elegy
Space Empires

tinG

Citat från: "Delirium"Just nu måste jag erkänna att jag lutar mest åt Last Chance for Victory. Jag har en smått pervers längtan efter att sätta upp hela skiten, dra igång Gettysburg i bakgrunden och börja från början med Bufords kavalleri på kartan.

Om det sker reser nog jag också österut...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

På tal om jubiléer...

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Citat från: "Delirium"Just nu måste jag erkänna att jag lutar mest åt Last Chance for Victory.
Skulle också vara kul och maffigt! Få lite inspiration till att själv sätta upp det under sommaren!

Delirium

Min brasklapp är att jag max vill lova att lägga två konventsdagar på projektet så man har tid med andra grejor också. Om folk är med på det kan vi köra.

Lite försiktigt:

jag
Anders
Jonas (är det värt det) :)
Rydfalk?
Granlid?

Fler? Med tanke på problemet med registrering kanske det finns lurkare som är sugna, maila gärna mig i så fall: mailto:bjornengqvist@yahoo.se">bjornengqvist@yahoo.se
Imperial Elegy
Space Empires

Mode

Citat från: "Andreas Lundin"På tal om jubiléer...

Den funkar för mig (med reservation för en trolig TDY lö - sö) men blir givetvis bättre om vi kan bli några stycken.
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Andreas Lundin

CiteraMed tanke på problemet med registrering

Btw. Är det inte dags att vi gör något med det?

Delirium

Problemet har väl varit känt i flera år men inget har hänt så jag tror vi helt enkelt måste leva med det eller fixa ett nytt forum.
Imperial Elegy
Space Empires