Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Vad spela på Lincon 2014?

Startat av Delirium, 21 mars 2014 kl. 21:31:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet  5 maj 2014 kl. 15:32:18
Jag är ju starkt intresserad av Overlord. Finns plats över?
Det finns minst två platser kvar, säg ordet och du är med.
Eldöppnande på onsdag kväll.
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

pastorn

Jag kommer att ta med mitt Republic of Rome. På fredag är det Netrunner som gäller så RoR får bli på lördagen. Kan tänka mig något kortare på fredagkvällen också, i mån av ork och kaffe.
GoB: hit med pengarna!

Mode

Jag slipper TDY:a under lö - sö, så det ser ut att kunna bli ett oavbrutet LinCon. Vad finns kvar att engagera sig i?
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird.

Delirium

Herr Rydfalk, jag har skickat pm till dig!
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Rydfalk

Citat från: Delirium skrivet 13 maj 2014 kl. 10:38:47
Herr Rydfalk, jag har skickat pm till dig!
Va, öh...<gäsp>... ja, titta!
"Hoppas det regnar i sommar!"

Andreas Lundin

Är det ingen som har ett COIN-spel som dom vill ha spelat på Lincon nån natt och som dessutom vill lära mig det?  8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Granlid

Citat från: Andreas Lundin skrivet 15 maj 2014 kl. 08:55:02
Är det ingen som har ett COIN-spel som dom vill ha spelat på Lincon nån natt och som dessutom vill lära mig det?  8)
Jag kan initialt uppfylla det första av dina kriterier. Det andra konkurerar med min tid att lära mig LCV.
Vilket av dem skulle du helst vilja se på bordet?

Friendly fire isn't.

Andreas Lundin

Tja... Cuba? Är det bra? Vilka är på? Vi köper chokladcigarrer!

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Scipio

Haha, jo jag kan gärna vara med och prova. Har kört Andean Abyss tidigare så det vore skoj att prova något av dom andra COIN-spelen.

Delirium

Jag vet att Anders varit sugen på Cuba Libre, han är säkert på.
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

andqui

Det stämmer, testar gärna ett COIN-spel! Har läst reglerna men kan inte påstå att jag knäckt koden.

I övrigt tänker jag ta med mig lite mer eller mindre "lättsmält" multiplayer så som:
Colonial: Europe's Empires Overseas
Kemet
Warparty
Wars of the Roses: Lancaster vs. York

Har en del annat som jag eventuellt plockar med också för att kunna ta fram om inbördeskriget skulle gå dra åt söder bokstavligt talat.

Känner ett oförklarligt sug för att testa Reluctant Enemies märkligt nog. :shock:
Kanske inte helt osannolikt att någon har med sig ett ex till Lincon kan man tänka...

Anders

Scipio

Wars of the Roses: Lancaster vs. York har jag velat få till bordet länge så den är jag gärna med och provar.

Tommy_la

Ett parti Republic of Rome vore trevligt.

Cuba Libre finns i min spelsamling och jag kan nog lära andra det även om jag bara spelat solitärt än. Dock är jag en sån där mes som sover på nätterna...