Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon 2015 - 14 - 17 maj 2015

Startat av Rydfalk, 30 december 2014 kl. 13:34:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Okej, jag nappar på den. Vad är skillnaden i det här fallet?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Elias Nordling

De gånger jag spelat 7 Ages har det aldrig någonsin tagit slut...
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Tommy Röhs

Citat från: Elias Nordling skrivet  8 maj 2015 kl. 14:12:37
De gånger jag spelat 7 Ages har det aldrig någonsin tagit slut...
Spelet är bra namnsatt då det har en speltid på c:a 7 epoker
:lol:

Andreas Lundin

Jag har lirat färdigt nåra gånger.

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Björn von Knorring

Citat från: Tommy_la skrivet  5 maj 2015 kl. 20:02:09
Jag är sugen på att spela något multiplayer CDG, typ:

Virgin Queen
Here I stand
Napoleonic Wars
Sword of Rome

Jag är på för Napoleonic war. Sword of Rome har jag inte spelat men mekaniken är väl liknande?

Tommy_la

Citat från: Björn von Knorring skrivet 10 maj 2015 kl. 02:34:19
Citat från: Tommy_la skrivet  5 maj 2015 kl. 20:02:09
Jag är sugen på att spela något multiplayer CDG, typ:

Virgin Queen
Here I stand
Napoleonic Wars
Sword of Rome

Jag är på för Napoleonic war. Sword of Rome har jag inte spelat men mekaniken är väl liknande?

Japp! Spelen är närbesläktade.

Virgin Queen och Here I Stand har tjockare regelböcker och tar längre tid att spela än Napoleonic Wars och Sword of Rome. Själv har jag dock bara spelat Sword of Rome.

Andreas Lundin

Tricket med 7 Ages är att inte drabbas av AP samt att inte bli för nostalgisk med sina imperier. Sedan hade spelet gynnats av ett snabbare stridssystem. Jag har flera ggr velat sätta mig ner och göra husregler för strider (utan att ta bort skojfaktorn med det lilla bluffmomentet), men jag har aldrig kommit till skott.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Nu bara två dagar kvar, och traditionsenligt börjar sjukdomarna komma hemma strax innan konventen. Men Lincon ska man till om man så ska ha syrgastältet med sig.

Gjorde en liten väderkoll och det ser ut som att vi inte får traditionsenligt fint Linconväder, 12 grader och uppehåll verkar vara medianvädret vad jag kan se.

Tvekar om vad jag ska ta med. En mental strömning säger minimalt med spel, både i antal och storlek. En annan säger att stort är coolt. Lutar åt den förra.

Förutom småkrafset vet jag att Britannia (Avalon Hill) och Wilderness War (lite beroende just nu) ska med.

Hur många tar med Quartermaster General? Pax Porfiriana? ;)

Lurar på multiplayerbiten. Game of Thrones (men brukar finnas)? Here I Stand (dito)? Age of Renaissance (som vanligt kul om folk kan det)?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Hannes

Ju fler (och större) spel desto bättre, eller?  :?

Klas Malmström

Citat från: Delirium skrivet 11 maj 2015 kl. 08:54:21
Gjorde en liten väderkoll och det ser ut som att vi inte får traditionsenligt fint Linconväder, 12 grader och uppehåll verkar vara medianvädret vad jag kan se.
Du slog väl för dåligt på "The Weather Table".   :D  :D
Klas Malmström
Linköping

Andreas Lundin

Jag tar med nåt enkelt (ve och fasa men jag hittar inte mitt Pax P!) men har inte bestämt mig ännu. Jag krafsar också ihop 7 Ages, Normandy '44, Ukraine '43 och vad mer? Ska jag ta med Dead of Winter för ett nattparti?

Andreas Lundin

Kanske någon som vill spela scenariobaserade spel? Panzer, GBACW, GBOH, MUSKET & PIKE?

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Waterloo: The Fate of France hade varit kul att sätta upp på tre spelare också.
Känns ju rätt i tiden.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

thermopylai

Jag kommer.
Jag vill spela Tornio 44, Normandy 44, Ukraine 43, DMZ, Britannia, Game of thrones, Quartermaster General, Pax Porfiriana och mycket mer.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."