Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Replay av GMTs 1914 Serbien muss sterbien.

Startat av Strv102r, 11 september 2015 kl. 17:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Strv102r

Brohuvudet på andra sidan SAVA är evakuerat och en division återhämtar medan en överförs till 2. armén (Morava II).

I söder tar 6. armén PRIJEPOLJE! Armén har löst sin uppgift!

Trycket från södra flygeln av 5. armén mot de svaga förband jag har ur 2. armén i bergen, kopplat till att österrikaren ånyo anfaller över SAVA gör att jag inte kan tillföra förband till 2. armén som tänkt. 1 armén måste gå till motanfall snarast i nordlig riktning, vilket de gör och lyckas slå tillbaka fienden över floden efter 2 GT, men för att inte det ska brista i söder så länge så retirerar jag från de fina bergställningarna för att korta frontlinjen. 

Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Strv102r

När österrikaren kastats tillbaka över SAVA och jag har retirerat och kortat linjen samt skapat en central reserv i norr händer det inte mycket. Fienden återhämtar förband och jag nöjer mig med att sitta av tiden. I söder backar ösetrrikaren bakåt men jag vinner inget på att jaga honom så jag nöjer mig med att återbesätta bra terräng lite längre västerut. Nu går GT fort! Inget händer. Och det är slutbilden.

Klar serbisk seger.

Bra system (om än att jag föredrar TitE före OaO) och trevlig historielektion. Men omspelbarheten är väl sådär trots att det gick ganska snabbt, mest på grund av att intresset att göra om det är lågt då ett annat utfall känns osannolikt.
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

Ja, du är inte ensam om att föredra TiTE framför OaO. Jag skulle säga att ett modifierat TiTE-system även skulle göra sig väl för spel under vk2. Kanske också för krig under andra hälften av 1800-talet?

Skickas från min iPhone via Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Strv102r

Ja varför inte? Men det finns ju redan ganska många bra system på den skalan för VK2? Eller?