Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Den seriösa krigsspelarens hörnklippare...

Startat av Scipio, 29 augusti 2012 kl. 10:35:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

lambolt

Elias, finns de kvar? är intresserade framförallt i den 2mm som passar Combat Commander

Elias Nordling

"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Wes

Fick hem en 2mm oregon Delux men tyvärr så klipper den inte perfekt då ena supportdelen längst in inte går hela vägen ut till kanten och ger stöd. Någon som haft liknande problem och lyckats lösa det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Scipio

Citat från: Wes skrivet 23 februari 2016 kl. 09:55:44
Fick hem en 2mm oregon Delux men tyvärr så klipper den inte perfekt då ena supportdelen längst in inte går hela vägen ut till kanten och ger stöd. Någon som haft liknande problem och lyckats lösa det?
Är det kanske så att någon av om inre "listerna" som man kan ana på den här bilden saknas på din klippare?

I så fall är det fabrikationsfel och du bör kontakta Oregon laminations för att få en ny.
"Randomization is too important to be left to chance"

Wes

Nja, det är den inre listen som finns men inte går hela vägen ut.
Ska kontakta dom och se vad dom säger.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Scipio

Citat från: Wes skrivet 23 februari 2016 kl. 10:33:33
Nja, det är den inre listen som finns men inte går hela vägen ut.
Ska kontakta dom och se vad dom säger.
Ok, låter i vilket fall som ett fabrikationsfel.
Hoppas dom är snabba på att fixa det så du kan komma igång med klippandet.

Wes

Vad har hänt med 2mm klipparna? Verkar inte gå att få tag på.

Scipio

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Wes

Ooh, bra.

Min gick sönder förra hösten och jag har inte lyckats hitta någon sedan dess men har inte letat så ofta. Delux ska det vara dock. Jag har en heavy duty men den klipper inte symmetriskt.

theeverything

Jag fick hem min oregon lamination 2 mm för några dagar sedan. Beställd på amazon för 69$ och totalt blev det 974 kr med frakt och det gick på ett par veckor.

Här är länken:
https://www.amazon.com/Radius-Rounder-Oregon-Lamination-Premium/dp/B01MYPSBYW/ref=sims_dp_d_dex_ai_rank_model_1_d_v1_d_sccl_2_1/139-7187730-8772505?pd_rd_w=SohQW&content-id=amzn1.sym.da0b205c-8cc7-4a8d-9d0a-8ed3705890a2

Den klipper utmärkt men hållbarheten får vi väl se för jag har bara klippt ca 100 stycken än. Sen är frågan om det är en original eller en kinesisk kopia? Den kommer omärkt men ser ut precis som de på oregon laminations hemsida och i likadan kartong. Priset jämförbart men man slipper eländet med att beställa direkt från usa.

Scipio

David Sunnergren

Citat från: theeverything skrivet 19 oktober 2025 kl. 19:36:24Jag fick hem min oregon lamination 2 mm för några dagar sedan. Beställd på amazon för 69$ och totalt blev det 974 kr med frakt och det gick på ett par veckor.

Här är länken:
https://www.amazon.com/Radius-Rounder-Oregon-Lamination-Premium/dp/B01MYPSBYW/ref=sims_dp_d_dex_ai_rank_model_1_d_v1_d_sccl_2_1/139-7187730-8772505?pd_rd_w=SohQW&content-id=amzn1.sym.da0b205c-8cc7-4a8d-9d0a-8ed3705890a2

Den klipper utmärkt men hållbarheten får vi väl se för jag har bara klippt ca 100 stycken än. Sen är frågan om det är en original eller en kinesisk kopia? Den kommer omärkt men ser ut precis som de på oregon laminations hemsida och i likadan kartong. Priset jämförbart men man slipper eländet med att beställa direkt från usa.

Jag har klippt tusentals hörn (troligen över 10000) utan problem (mer än med handleden) med en sådan. Den lever fortfarande.