Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 11 Gäster tittar på detta ämne.

Frocken

Tja, för egen del tycker jag att man spelat färdigt ett spel när man inte orkar spela mer.

Alltså, jag spelar gärna igenom alla rundor på ett spel, men kör hellre en tredjedel av ett spel jag verkligen gillar än alla rundor av ett som "bara" är OK.
Resan i sig är själva målet som det heter.

David Sunnergren

Jag är intresserad av att spela det mesta, men är särskilt sugen på något ur COIN-serien jag hört så mycket bra om. Även Here I stand vore intressant att spela med människor utanför min normala spelgrupp.

Enda egentliga krav för spel är att det ska hinnas spela färdigt under helgen (med rimlig marginal). Spelar gärna sextimmarsspel som omväxling mot vad jag roar mig med till vardags (World in Flames, Europa Universalis, Empire in arms (även om det var många år sedan nu) etc.).

Rydfalk

Vi får se vartåt det barkar när vi närmare vet hur många vi är. Då det är svårt att veta när de olika partierna tar slut misstänker jag att det kommer att vara enklast att i grunden gruppera oss i grupper runt fyra-sex personer. Det vore  kul om man kunde få lite blandning mellan grupperna men där kommer svårigheten med avsluten in. När vi vet mer om hur många vi är så får vi ta tag i detta på allvar.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Rydfalk

Citat från: Rydfalk skrivet 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Friendly Fire de Luxe 2017

Vi har den extremt stora glädjen att inbjuda er till vårt första lyxkonvent!

Detta lilla spelkonvent hålls på konferensanläggning Vårdnäs Stiftsgård den 24 - 26 mars 2017. Vi erbjuder här tre dagars spelande i goda vänners lag med helpension fredag middag till söndag lunch.
Vi erbjuder också möjligheten att bara vara med på lördagen, då med lunch, middag och kaffe.

Priser

• Helpension i enkelrum                                                 2 618:-
  • Helpension i dubbelrum                                              2 274:-
  • Endast lördagen (lunch-middag-del i konferens)          689:-
Praktikaliteter
Det fanns i slutet av augusti inga andra bokningar på Vårdnäs. Hotellet har 68 bäddar fördelade på 26 enkel- och 21 dubbelrum så brådskan är i grunden måttlig. Troligen kommer det inte att vara fullt den aktuella helgen och därför möjligt att anmäla sig sent - men varför chansa!

Spelplanering etc räknar vi med kommer att ske i den här tråden.

• Bokningen kommer att samordnas, men det är ni som privatpersoner som ansvarar för er bokning.
  • Vid avbokning ses vi delvis som en grupp - se komplett beskrivning nedan. Dock ansvarar var och en för sin bokning. I korta drag:
        - Fri avbokning fram till 4 veckor före ankomst.
        - Därefter kommer det att vara beroende av hur sent och hur många som avanmäler sig.
        - Är vi 10 anmälda och en person blir sjuk dagen innan kommer det inte att kosta något.
        - Blir två sjuka kommer dessa två att debiteras 50%. Vi som anmäler oss måste ansvara för våra egna bokningar.
  • För bokningen behövs namn, adress och telefonnummer - ni kan PM:a mig.
  • Betalning sker på plats eller ni kan faktureras.
Tider och måltider
Fredag 24/3  17:00              Start
                     18:30              Middag 2-rätters
Lördag 25/3  08.00-10.00   Frukost
                     10:00              Förmiddagskaffe med kaffebröd
                     12:00              Lunch
                     15:00              Eftermiddagskaffe med kaffebröd
                     18:30              Middag 2-rätters
Söndag 26/3 08.00-10.00   Frukost
                     10:00              Förmiddagskaffe med kaffebröd
                     12:00              Lunch
                     15:00              Eftermiddagskaffe med kaffebröd

Anmälda
Om ni inte skriver annat förutsätter jag enkelrum.

1Roger "Scipio" Sjögren Enkelrum
2Mikael RydfalkEnkelrum
3Jon SvenssonEnkelrum
4Andreas LundinEnkelrum
5Björn "Delirium" EngqvistDubbelrum
6Magnus Granlid Dubbelrum
7Fredrik "Frocken" Karlsson        Enkelrum
8Elias NordlingEnkelrum
9Anders EgneusEnkelrum
10David SunnergrenEnkelrum
11Hannes SörenssonEnkelrum
12Björn Högberg Enkelrum

De första 12 är bekräftade.

Delirium

Jag tar initiativet att meddela att jag och Fredrik/Frocken ska spela aslånga monster den här gången eftersom vi aldrig får chansen att göra det annars.  8)

Första prioritet är BAR: Fontenoy.

För de som vill vara med är tidigare regelkunskaper och/eller erfarenhet ett absolut krav. Vi är inte experter, men vill vara effektiva och komma igång direkt och spela och inte ägna tid åt nybörjarintroduktioner eller basala regelförklaringar. Men för de som vill satsa på att komma in i systemet och vill lägga tid på att lära sig reglerna I FÖRVÄG kan det vara ett bra tillfälle.  :P
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Björn von Knorring

Citat från: Delirium skrivet 13 december 2016 kl. 12:52:39
Jag tar initiativet att meddela att jag och Fredrik/Frocken ska spela aslånga monster den här gången eftersom vi aldrig får chansen att göra det annars.  8)

Även om det inte är min typ av spel så tycker jag det är jättehäftigt att ni tar tillfället i akt. :up:

Riktigt coolt :)

Jon

Det var ju den där lilla detaljen med att treåringens födelsedag är just den 25 mars. Att jag lyckades missa detta i all konventsiver får läggas på kontot dåligt föräldraskap...

Jag får ställa in! Är bokningen inskickad?

Rydfalk

Citat från: Jon skrivet 16 december 2016 kl. 16:25:53
Det var ju den där lilla detaljen med att treåringens födelsedag är just den 25 mars. Att jag lyckades missa detta i all konventsiver får läggas på kontot dåligt föräldraskap...

Jag får ställa in! Är bokningen inskickad?

Jo, du var #3 på listan. Ska väl inte vara nåt problem:
"Fri avbokning fram till 4 veckor före ankomst".

Vi hoppas på nån deltagare till när vi närmar oss. Jämna "fyror" borde väl vara bra?

/Mikael

Elias Nordling

Upptäckte att jag hade SJ Prio-poäng som gick ut till årsskiftet, så nu är tågresan bokad.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

David Sunnergren

Härligt. Jag kommer åka bil (eller ha hmmm, Nissan Micra) från Linköping så om någon behöver skjuts, skrik.

Elias Nordling

Jag kan behöva skjuts från LKP. Jag är där 17.20.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Även jag kommer att åka bil Toyota/TT beroende på antalet intresserade passagerare. Kommer väl att försöka vara där i hyfsat god tid dock.

/SMR

Andreas Lundin

Jag anländer dessvärre söderifrån - Kisahållet.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

När vi närmar oss mer kan vi se vilken samordning som kan göras.

/SMR

BjornH

Ett "monster" skulle vara kul tycker jag. Kollade upp BAR Fontenoy på BGG, vet inte ens vilket krig det är...

Annars är jag som vanligt sugen på spel på strategisk nivå med byggpoäng och sånt.  :D