Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 23 Gäster tittar på detta ämne.

Delirium

Citat från: Delirium skrivet 12 mars 2017 kl. 21:17:19
Om inget bisarrt inträffar, som att hotellet blir insnöat och kaffet tar slut, så kan det här bli en riktigt episk helg!
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

Risken för att kaffet tar slut har minskat enormt då det pastorat som också varit inbokade samtidigt som oss nu insett det hopplösa att konkurrera med krigsspelare och bytt helg.
Vi har därmed restaurangen (och baren) även på lördagen - inget chambre séparée alltså.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Delirium

Andreas Lundin

Tjoho!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Klas Malmström

Jag kan nog bistå med transport ut till Vårdnäs från Linköping på fredagen.
Klas Malmström
Linköping

Rydfalk

Det drar ihop sig!

Är det någon som missat att anmäla specialkost eller matallergier (allergier mot katter, pastorer, träd, ASL etc får ni vid behov ta tabletter mot) så PM:a mig.

Vi är i skrivande stund 18 stycken.  :up: Svinkul!

/Mikael

aegneus

Då försöker jag igen :).  När spelar vi Origins? Den enda tid alla är fria just nu är söndag. Roger tycker 4-5 timmar = hela söndagen. Skall vi skriva upp det?

Scipio

Både lördag och söndag fungerar för Origins eller Churchill beroende på vad man känner för att förlägga dom?
Jag vet att Granlid är på om det blir Origins på lördag morgon ivf.
Vi är i så fall fyra deltagare vilket är minimum för att spela det som jag tycker. Får dock plats med en femte spelare om någon vill?

Det bör vara görbart att hinna Origins på lördag plus ytterligare något 3,5-4,5 - timmarsspel innan middagen 18:30.

Förslag på multiplayer-spel som skulle passa att spela mellan Origins och middagen isf:

- Forged in Steel (CDG)
- New Angeles
- Friedrich
- Wars of the Roses: Lancaster vs. York
- Spartacus
- Sixteen Thirty Something
- Princes of the Renaissance
-Pax Porforiana
- Fortress America
-  Pax Renaissance
"Randomization is too important to be left to chance"

aegneus

Det låter bra för min del.

Då får jag, David och Elias ett parti Churchill på söndag. Låter det bra för er del?

David Sunnergren

Elias Nordling

Har jag tackat ja till Churchill? Okej, inga problem. Bra att folk bestämmer åt mig vad jag ska spela, så kollar jag i excelschemat innan jag åker.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Ni som ska lira COIN med mig, vilket lir vill ni ha? Jag är ju förstås mest sugen på FitL och Liberty or Death...

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Förresten, nån som vill ha skjuts från Skåneland?

Delirium

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet 15 mars 2017 kl. 12:25:35
Ni som ska lira COIN med mig, vilket lir vill ni ha? Jag är ju förstås mest sugen på FitL och Liberty or Death...
Fire in the Lake funkar för mig. Har precis punchat A Distant Plain som jag gärna skulle vilja testa. Har också Cuba Libre som vi kört ett halvdussin gånger eller så.
Är mer sugen på de modernare spelen men är inte religiös i den frågan.

/Mikael