Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire de Luxe 24-25-26 mars

Startat av Rydfalk, 27 augusti 2016 kl. 00:13:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 22 Gäster tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Ja, A distant Plain hade jag gärna testat också. Vi tar med vad vi vill spela och så singlar vi slant?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

aegneus

Citat från: Elias Nordling skrivet 15 mars 2017 kl. 10:04:50
Har jag tackat ja till Churchill? Okej, inga problem. Bra att folk bestämmer åt mig vad jag ska spela, så kollar jag i excelschemat innan jag åker.

Citat från: Elias Nordling skrivet 12 mars 2017 kl. 20:20:47
Jag är för. Jag har detoch behöver lära mig det.

Jag tror du har det? Rätta mig om jag har fel eller du ändrat dig - det är ju på distans och då har du väl två veckors ångerrätt :)

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet 15 mars 2017 kl. 14:13:43
Ja, A distant Plain hade jag gärna testat också. Vi tar med vad vi vill spela och så singlar vi slant?
...eller motsvarande :up:
"Hoppas det regnar i sommar!"

aegneus

Citat från: Rydfalk skrivet 15 mars 2017 kl. 14:48:09
Citat från: Andreas Lundin skrivet 15 mars 2017 kl. 14:13:43
...eller motsvarande :up:

I think there is a small game available to solve this problem...

David Sunnergren

Citat från: Andreas Lundin skrivet 15 mars 2017 kl. 12:25:35
Ni som ska lira COIN med mig, vilket lir vill ni ha? Jag är ju förstås mest sugen på FitL och Liberty or Death...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag har inte lirat COIN tidigare. Har ingen åsikt om vilket spel, men vill gärna veta på innan söndag. Tänkte nämligen plugga regler till olika spel då.

ErikLj

Har en hel del luckor i mitt spelschema. Är öppen för förslag. Har föjande i hyllorna som jag gärna spelar.

Grizzled
Blood and Iron (XTR)
1914 Glory Ends
No mans land
Pacific War (VG) något scenario
War&Peace (AH) något scenario
All Quiet on the Western Front
The Dark Valley (GMT)
Panzer Command (VG)
The Italian Campaigne (kanske)
MechWar 2 (SPI)
CityFight

Erik

Skickat från min SGP511 via Tapatalk

Elias Nordling

Drängförkylningar, mässor och födelsedagskalas har gjort att jag legat på negativ framförhållning på sistone. Nu har jag tagit en titt på mitt dansschema och ser att jag har en lucka på fredagkvällen efter QM General. Nån som vill testköra La Belle Alliance eller spela ett parti Wing Leader?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: ErikLj skrivet 15 mars 2017 kl. 22:09:42
Har en hel del luckor i mitt spelschema. Är öppen för förslag. Har föjande i hyllorna som jag gärna spelar.
...
CityFight

Erik

CityFight? Aldrig spelat CityFight men det vore kul att testa något litet, säg lördag kväll eller kanske ett pass på söndagen?

/Mikael

Andreas Lundin

CiteraJag har inte lirat COIN tidigare. Har ingen åsikt om vilket spel, men vill gärna veta på innan söndag. Tänkte nämligen plugga regler till olika spel då.

Ska vi säga A Distant Plain då Micke? Jag har inte lirat det heller men får väl kolla in nån video innan/lyssna på i bilen på väg upp.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Andreas Lundin

Vidare, Mitt och Elias' parti Thunder in the Ozarks kan jag ju "dema" så om nån mer vill spela så är jag på.

På söndagen hade det varit mysigt med något scenariebaserat taktiskt på förmiddagen innan man rundar av.

Scipio

Citat från: Andreas Lundin skrivet 16 mars 2017 kl. 12:38:22
Vidare, Mitt och Elias' parti Thunder in the Ozarks kan jag ju "dema" så om nån mer vill spela så är jag på.
Jag skulle gärna prova TitO, har köpt båda spelen men har inte kommit mig för att testa dom än.
Det är på lördagkvällen då?
"Randomization is too important to be left to chance"

Rydfalk

Citat från: Andreas Lundin skrivet 16 mars 2017 kl. 12:38:22

På söndagen hade det varit mysigt med något scenariebaserat taktiskt på förmiddagen innan man rundar av.
Jag var definitivt lite sugen på Ozarks men kartan såg ut att vara väl liten för två spelare...

/Mikael

Delirium

Tvärtom skulle jag säga att det funkar bra för två i och med att "kampanjen" består av två scenarior hoplänkade på varsin karta.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Rydfalk

FYI

"Då ändrar jag så att ni äter alla era måltider i vår matsal.

Det är inga problem att slå sig ner i vår salong om man kommer tidigt, rummen kan jag inte lova ut för incheckning innan kl. 15:30 då vi har haft andra gäster boende hos oss innan och vi måste hinna att städa av dem.

Lokalen likaså, vi måste hinna snygga till den efter konferensen som var innan men visst, möjligheten finns att komma in tidigare förutsatt att städet är klara där.

- Receptionen"

Delirium

Nice! Göteborgsfilialen bedöms ankomma 15.30 beroende på pauser och annat.
Barbarossa: Arny Group North 2nd ed