Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire XI • 16 - 18/9 2022 • DISKUSSIONSTRÅD

Startat av Rydfalk, 8 maj 2022 kl. 17:38:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Polkss

Citat från: Björn von Knorring skrivet 31 augusti 2022 kl. 23:39:52
Citat från: Linus Widborg skrivet 31 augusti 2022 kl. 22:36:58
Citat från: Björn von Knorring skrivet 16 augusti 2022 kl. 23:26:52Jag är alltid intresserad av COIN. Välj valfritt COIN och jag tar den faktion som blir över :)
Jag och min godevän Polki bokade precis upp oss på FF2206 och vi lirar gärna COIN. Jag har spelat några få av dem men spenderar gärna en massa tid att lära mig flera. :)

Mvh,

/Linus

Coolt. Ska vi satsa på lördagen direkt efter frukost? All bridges burning är ju på tre om vi inte blir fler.

Citat från: Linus Widborg skrivet 31 augusti 2022 kl. 22:40:21
Citat från: thermopylai skrivet 15 augusti 2022 kl. 11:16:56
Citat från: Francisco skrivet 15 augusti 2022 kl. 11:06:56Hej

Jag och Emil Ekbom är sugna på COIN-spel eller några andra "politik/krig" i härlig kombination.
Vi kommer båda på fredagen och är där till söndag.
Spel vi har att bidra med är
Andean Abyss, Distant Plains, Cuba libre, Here I Stand.

Men vi spelar jättegärna andra spel.

Finns det några som är sugna på att boka in sig på sådant spel?

//Francisco

Jag är intresserad av att spela Here I Stand och Distant Plain, även t.ex. Virgin Queen, All Bridges Burning om nån har med dem.

Age of Monarchs Fredrik H? Europa Universalis Price of Power om det kommit eller nån har ett speltestexemplar?

Själv tar jag gärna med Mega Civ/Western/Eastern Empires om det finns intresse? Funkar fint med typ 6+ spelare.

Jag är ju en Civ nörd ut i fingerspetsarna så jag lirar gärna om det finns tillfälle. :)
Lite oklart ännu vilka dagar jag är där men låt oss lobba för detta.

Mvh,

/Linus

Hej på forumet!

Ser mycket fram mot Grand Campaign-medverkan onsdag till söndag denna vecka, men har inte lyckats logga in här förrän nu och heller inte bokat upp mig på särskilda spel från torsdagen och framåt. Mycket sugen på COIN-spel och har tänkt ta med mig Andean Abyss samt A Distant Plain. Är också öppen för andra förslag.

Ett antal pers, i skrivande stund sex, har skrivit upp sig i spelschemat för COIN-spel, men det framgår inte riktigt om dessa grupper är fulltaliga eller vilka spel som föredras. På torsdagen ser vi ut att vara tre pers som flaggat sådant intresse. De flesta av COIN-spelen är solklart bäst på fyra.
Kan vi försöka få ihop åtminstone en fulltalig grupp på fredagen och/eller två parallella spelgrupper från lördagen tror ni?

thermopylai

Citat från: Fredrik H skrivet  9 september 2022 kl. 19:55:46Noterar att ett antal kanske vill spela Age of Monarchs. Jag misstänker att det är mitt (förhoppningsvis speldugliga) hemmabygge som ska spelas. Ingen har emellertid hämtat reglerna eller något åt det hållet (har dom bara i pappersform). Antingen får någon ta tag i detta och styra upp verksamheten eller så rekommenderar jag en plan B för de inblandade.
Inte mitt projekt men känner mig indragen i logistiken...

Om du kan ta med spelet (och reglerna), kan jag ägna fredagskvällen åt att läsa regler. Tack Fredrik! Om det blir förhinder, tar jag med några alternativspel.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Björn von Knorring

Citat från: Polkss skrivet 13 september 2022 kl. 11:02:20Ett antal pers, i skrivande stund sex, har skrivit upp sig i spelschemat för COIN-spel, men det framgår inte riktigt om dessa grupper är fulltaliga eller vilka spel som föredras. På torsdagen ser vi ut att vara tre pers som flaggat sådant intresse. De flesta av COIN-spelen är solklart bäst på fyra.
Kan vi försöka få ihop åtminstone en fulltalig grupp på fredagen och/eller två parallella spelgrupper från lördagen tror ni?

Det ska tolkas som allmänt intresse för att spela COIN men ingen sammanhängande gruppering förutom fyra på söndagen som har ett Fire in the lake planerat.

Jag vet inte när jag kommer på fredagen men spelar gärna COIN om jag kommer tidigt.

Polkss

Citat från: Björn von Knorring skrivet 13 september 2022 kl. 13:03:11
Citat från: Polkss skrivet 13 september 2022 kl. 11:02:20Ett antal pers, i skrivande stund sex, har skrivit upp sig i spelschemat för COIN-spel, men det framgår inte riktigt om dessa grupper är fulltaliga eller vilka spel som föredras. På torsdagen ser vi ut att vara tre pers som flaggat sådant intresse. De flesta av COIN-spelen är solklart bäst på fyra.

Det ska tolkas som allmänt intresse för att spela COIN men ingen sammanhängande gruppering förutom fyra på söndagen som har ett Fire in the lake planerat.

Jag vet inte när jag kommer på fredagen men spelar gärna COIN om jag kommer tidigt.

Då är jag med.
Menade att tre pers flaggat för fredagen, inte torsdagen, men det vore skoj om vi blev fyra i respektive parti.
Iofs lite nyfiken på All Bridges Burning också, som du nämnde tidigare. Om vi skulle bli tre.
Vi får la se hur många vi blir och ev. vilken tid du kommer på fredag.

B_J_S

//Jonas

Björn von Knorring

Min alternativplan blev inställd så jag kommer upp tidigt på fredagen och är på plats vid 16 så jag är på ett COIN då.

Linus Widborg

Citat från: Björn von Knorring skrivet 13 september 2022 kl. 15:52:55Min alternativplan blev inställd så jag kommer upp tidigt på fredagen och är på plats vid 16 så jag är på ett COIN då.
Härlgt! Jag lirar gärna COIN på fredagen och är öppen för att lira flera under både lördagen och söndagen. Har bara spelat några få så jag är inte så knussligt om vilket/vilka det blir. :)

/Linus
:ultra:

Linus Widborg

Jag packade precis ner History of the World.
Såg några på Lincon som spelade det för ett par år sedan och blev intresserad. Vilket gjorde mig glad när jag senare under samma event hittade det bland begangnade spel. Har dock inte spelat det så mycket men är väldigt taggad på att testa om det blir läge. ;)
:ultra:

Rydfalk

Det gränsar till ohanterligt när folk bokar via mig, via Rimforsa och ibland avbokar bara via Rimforsa. Det gör att varken jag eller de har kontroll. Vi får återkomma till detta problem i vår.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Björn von Knorring

Citat från: Rydfalk skrivet 13 september 2022 kl. 21:50:35Det gränsar till ohanterligt när folk bokar via mig, via Rimforsa och ibland avbokar bara via Rimforsa. Det gör att varken jag eller de har kontroll. Vi får återkomma till detta problem i vår.

Det är väl sagt att allt ska gå via dig? Vad är svårt för folk att förstå? :?

B_J_S

Citat från: Linus Widborg skrivet 13 september 2022 kl. 21:40:24Jag packade precis ner History of the World.
Såg några på Lincon som spelade det för ett par år sedan och blev intresserad. Vilket gjorde mig glad när jag senare under samma event hittade det bland begangnade spel. Har dock inte spelat det så mycket men är väldigt taggad på att testa om det blir läge. ;)
Jag är gärna med och spelar det.
//Jonas

Elias Nordling

Jag är öppen för HoTW om det klaffar med schemat, t ex tors fm.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rydfalk

Citat från: Björn von Knorring skrivet 13 september 2022 kl. 23:38:10
Citat från: Rydfalk skrivet 13 september 2022 kl. 21:50:35Det gränsar till ohanterligt när folk bokar via mig, via Rimforsa och ibland avbokar bara via Rimforsa. Det gör att varken jag eller de har kontroll. Vi får återkomma till detta problem i vår.

Det är väl sagt att allt ska gå via dig? Vad är svårt för folk att förstå? :?

Utan tvekan kan det finnas tillfällen när man måste men det har varit väldigt rörigt denna höst.
Mycket återbud och småfixar hit och dit.
"Hoppas det regnar i sommar!"

Scipio

"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires