Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Clash of Giants II (GMT)

Startat av BigPapaBear, 28 oktober 2006 kl. 00:38:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Satt mittemot två ynglingar som spelade CoG II för första gången idag. De verkade tycka att spelet var bra, men spenderade 80% av tiden åt att svära över regelboken.

Ted Racier håller stilen...   :lol:

Jag väntar nog med att puncha mitt tills Living Rules 1.X och därtill hörande errata släpps...  :?
En mycket bitter liten man.

Mosse

...jag hade nog inga bekymmer med regelboken, åtminstone till Galicia-scenariot... :shock:
Men jag väntar nog ändå på erratan, för att se om jag missförstått något...

Mosse

Drog i morse genom 1st Ypres-scenariots första åtta turer solo, och förstår fortfarande inte hur man kan ha problem med regelboken...

Det enda felet jag hittat hittills är, i just 1st Ypres-scenariot, att det inte står någonstans i vilken tur D-kommandcountern kommer med i spelet. Enligt regelboken skall det stå utskrivet på countern - vilket det inte gör. Ted Raicer berättade dock på ConSimWorld att de allierades D-counter kommer med i tur 2, tyskarnas i tur 4.

Där "riktningen" i spelet i Galicia ändras en gång, mitt i spelet från Österrikisk offensiv till Rysk offensiv, verkar det som om det skulle svänga betydligt flera gånger i 1st Ypres.

Dessutom verkar Galicia vara mera om att hålla klara linjer, medan 1st Ypres, på grund av att man har färre enheter, handlar om att välja var man vill slå till. Trots att reglerna uppmanar en till att åstadkomma en "continuous front" var det, i alla fall för mig, mera många små slag här och där, och ganska spilttrade trupper. Kan bero på att jag spelade taktiskt dåligt - det får man se efter att man spelat det mot en annan människa.

Gillar dock spelet mer och mer hela tiden...