Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Berlins fall - Ryan eller Beevor?

Startat av Doomfarer, 5 mars 2007 kl. 16:15:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Dt är väl inte Beevors fel att kommunisterna likt fascisterna var onda kräk och begick en rad illdåd.

A F

Citat från: "Organ"När jag läste den för ett par år sedan så slogs jag faktiskt av hans opartiskhet vad gäller att beskriva båda sidors illdåd.

Håller med dig fullständigt. Kan det vara så att det är lättare att tycka att B (eller vadsomhelst för den delen) är opartisk om man inte själv part i målet? Jag är helt övertygad om att det går att hitta Sousas på den andra kanten som också tycker att Breevor är en folkfiende.

Elias Nordling

Jag slutade med Beevor efter Kretaboken, som huvudsakligen ägnade sig åt att rabbla brittiska anekdoter från 60-talsbiografier. Stalingrad och Berlin var bägge varken bra eller dåliga.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

A F

Citat från: "Elias Nordling"Jag slutade med Beevor efter Kretaboken, som huvudsakligen ägnade sig åt att rabbla brittiska anekdoter från 60-talsbiografier.

Var den om han med emaljögat med? Plöjde fyra-fem sånna där Best of Kretan Colonial Myths sittande på just Kreta. Det blev lite fånigt efter ett tag.

Elias Nordling

CiteraVar den om han med emaljögat med?

Självklart.[/code]
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"