Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ting, 31: Aug - 2:a Sep, Göteborg

Startat av Vvornth, 10 maj 2007 kl. 13:21:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Kristian

#60
Låter som en god plan Jonas!
Finns det plats kvar i Here I Stand på fredag? Vill gärna testa det.

tinG

#61
Citat från: "Kristian"Låter som en god plan Jonas!
Finns det plats kvar i Here I Stand på fredag? Vill gärna testa det.

Självklart!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

#62
Som en liten service så listar jag här de krigsspel som kommer att auktioneras på TINGET som kan vara v intresse för folk på detta forum.

Fortress Europa - Avalon Hill
The American Civil War - Eagle Games
Age of Imperialism - Eagle Games
Napoleon In Europe - Eagle Games - opunchat
Guderian's Blitzkrieg I - The Gamers
Lion of The North - GMT Games -opunchat


Utropspris på samtliga är 30:-.


Utöver dessa så kommer flera obskyra blippspel samt rollspel auktioneras.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

daniel

#63
Finns det några bra och billiga parkeringar i området, eller var ska vi bilburna gäster göra av våra fordon?

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

Vvornth

#64
Uj! Tuff fråga! Tror faktiskt att Heden är det bästa alternativet. Det är en liten bit att gå men kostar inte skjortan som allt annat i centrum.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

#65
Citat från: "daniel"Finns det några bra och billiga parkeringar i området, eller var ska vi bilburna gäster göra av våra fordon?

// Daniel

Järntorget, vid Folkets Hus och utmed älven omkring Hotel Riverton finns p-platser ligger inom promenadavstånd via Kungsgatan från Esperantoplatsen.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

daniel

#66
Tackar!
Kommer från Borås... så man kollar väl Heden först och är man försent ute så låter det andra alternativet bra!

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

daniel

#67
Jag och Björn tackar för en trevlig lördag i Göteborg!

Speciellt tack till tinG för alla regelgenomgångar!  :?

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

Scipio

#68
Tack Jonas och Vvornth och alla andra goa Ylvagamers för en kanonhelg i krigsspelens tecken på Tinget!  

Själv han jag kriga i ett supertight parti Here I Stand(påven), Flying Colors(Engelsman), Junta (president, inrikesminister, general, lik) och First to Fight (Polack).

Perfekt uppvärmning inför FF om fem dagar. :up:
"Randomization is too important to be left to chance"

Vvornth

#69
Kul att ni kunde alla komma och tur att du hann med tåget Roger!

Just nu är jag jäkligt tacksam för att det är FF att åka och kurera sig på till helgen så att snabbt får slipa hjärnan efter att den tagit ett par smällar av arrangerande.

En summering av årets upplaga av Tinget hittar ni här.

Jacob, arrangör Föreningen YLVAs TING 2007
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

#70
Citat från: "Scipio"First to Fight
Köpte precis ett ex.... Damn You Roger! Du tvingar in mig i Europaträsket... Damn You!  :shock:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

tinG

#71
tinG om TING'07

Tjaba

Under helgen som gick upprättade den krigsspelande delen av Konfliktsspelsföreningen Ylva stab ovaför Kungsgatan i centrala Göteborg.
På grund av manfall fick arrangerandet begränsas till en 'öppet hus' form. Jag kan inte (tyvärr) påstå att det blev någon folkstorm men trevligt å kul hade vi som var där.

Det krävdes sex fulla rundor 'Here I Stand' innan Huset Habsburg (Kristian) lyckades avkräva segern. Vi var många som var uppe och nosade på 25 VP under de sista två rundorna men sltligen stod slutkampen mellan Habsburg och Rom. Påven (Roger) var i full sving med motreformationen i Tyskland där han lyckades att skifta 5-6 VPs. Undertiden satt Kejsaren i Vien och inväntade resultaten från den Nya Världen. Och till slut kom silverlasterna....

Cortez erövrade Aztekerna (2 VP?) och De Vaca korsade Stilla Havet och lyckades med världsomseglingen (3 VP). Summasumarum 27+ VPs.
Min välartade Henry VIII (slog endast en gång på Pregnancy Table!) poppade upp på andra plats med 22 VP efter en lyckad landstigning på Eldslandet.

Under vårt parti hade i stort sett alla spelare kommit upp och nosat kring 20 VP. Undantaget Frankrike som envist slogs mot allt och alla under alla sex rundorna!  :lol:

Vid sidan av HIS spelades det ett partre scenarion av 'Combat Commander: Europe'. Jag måste nog tyvärr säga att jag under de senaste halvåret har blivit allt mer skeptisk till detta spel. Så fort jag ser boxen nu tänker jag på hur länge sedan det var jag spelade ASL...  :(
Nä... CC:E är endast ett Beer 'n Pretzel Game - Bärs å skratt utan krav på kontroll eller taktiskt excellens! Vad säger man till en serös blipper när åter en tysk HMG-grupp dyker upp bakom linjerna?  :down:

'Musket & Pike Battle Series' luftades av di två boråsarna! 2nd Breitenfeld slaget sattes upp och kördes mer för att lära regler än för att avgöras.

Årets bubblare, åtminstonde för mig personligen, blir nog 'First to Fight'! Aldrig tidigare kommit mig för att gräva ner mig i Europa-serien, mest utan avsmak av bizarrostackarna i Fire in the East och The Fall of France.

Nåja, det blev som sagt småskaligt och trevligt... Nästa år hoppas jag att vi skall lyckas med att få till ett mer strukturerat arrangemang med ett eller två förberedda spelledarledda spelsessioner.


Roger och Jacob får stå för bilddokumentationen!
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#72
Citat från: "tinG"Köpte precis ett ex.... Damn You Roger! Du tvingar in mig i Europaträsket... Damn You!  :shock:
Skoj att du gillade det Jonas!
Var beställde du ifrån?


  // Speldjävulen
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

#73
e-bay för $48
EN sak som jag funderade över EFTER at jag betalat. Innehåller Collectors Series den senaste OOB:n, på Europa Seriens hemsida finns någon form av updaterings polaker... behöver jag den också?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#74
Det finns tre utgåvor.
1. Case White.
2. First to Fight (1992 tror jag).
3. First to Fight 2003 i vit box (White case  :))

Sen så gav dom även ut en refit kit till 1992 FtF samtidigt med den vita box-versionen som innehåller en uppdatering av komponenterna.
Jag hade 2.+ uppdateringen.

Bunker Hill hade the grejerna:
http://www.bunkerhillgames.com/description.php?II=2299&UID=20070905122445193.15.240.60
http://www.bunkerhillgames.com/description.php?II=1524&UID=20070905122445193.15.240.60
"Randomization is too important to be left to chance"