Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ting, 31: Aug - 2:a Sep, Göteborg

Startat av Vvornth, 10 maj 2007 kl. 13:21:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Scipio

#30
Ok, here we go efter en glutt i vill-spela-sektionen av bokhyllan.

- St-Lo (WEG)
- Red Sun Rising (Six Angles)
- Storm of Steel (DG)
- Triumph of Chaos (CoA)
- Epic of the Peloponnesian War (CoA)
- The Killing Ground (New England)
- TWW: Battle for Germany (GDW)
- La Grande Guerre (Azure Wish)
- Remember The Main (SPI)

LGG kanske iofs man skulle hålla på till nåt tillfälle när man kan få ihop tre fyra spelar istället.
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

#31
Ta med ett snyggt spel Roger.

Scipio

#32
Citat från: "silversixx"Ta med ett snyggt spel Roger.
Hmm, är det viktigare att det är snyggt än att det är bra alltså?  :P
Bättre att det är en plåga att spela men det är ivarjefall vackert att vila ögonen på?
Hellre snygga komponenter än en snygg design?

Det bästa är ju om det har både och som TKG exempelvis men jag låter inte bli att spela spel för att dom inte är tillräckligt snygga.
St-Lo exempelvis är inte så speciellt snyggt men jag spelar det mer än gärna för det är så kewlt.
Russian Campaign AH-utgåvan är till och med rätt ful men ett fantastiskt spel.
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

#33
Snygga spel är oftast bra spel.
Det vet alla Roger.
Sen så kan ju "snyggheten" vara något relativt till hur gammalt spelet är.
Jag tycker t ex att både Turningpoint Stalingrad och Monte Cassino är fantastiskt vackra spel. Dessutom så har de bra regler.

Förstår du vad jag försöker fiska efter här?
Jag gör inte det så därför försöker jag få dig att ta med ett bra spel.

Annars så har jag hört att Jonas är sugen på OCS: Korea...

Vvornth

#34
Sovplats går ju att lösa... Blippare är renliga människor så det vågar man ju faktiskt visa sin bostad.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

#35
Citat från: "silversixx"Snygga spel är oftast bra spel.
Förstår du vad jag försöker fiska efter här?
Men alltså sluta vara så pedagogisk jag försöker faktiskt starta en debatt här eftersom det har varit så dött här nu i semestertider!


Skillnaden mellan oss är nog så enkel att jag kan tänka mig spela spel som jag tycker har en intressant situation och är en bra design även om komponenterna inte nödvändigtvis är speciellt snygga. _Om_ spelet sedan är snyggt så är det också ett plus..

Medans om jag förstår saken rätt så skriver du av de spel som du inte tycker är snygga som ett dåligt spel punkt.

Citat från: "silversixx"Annars så har jag hört att Jonas är sugen på OCS: Korea...
Värsta krigsspelar-"pimpen"...   :P
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

#36
Jag håller med dig om intressanta situationer. Jag spelar hellre Jugoslavien '45 än östfronten '43...
Men vad jag menar med ett snyggt spel är att man kan blunda åt lite tillfälliga missar då själva spelets "snygghet" gör att man kan förbise just de detaljerna.
I ett fult spel så lyfts allt fram om det är dåliga regler eller ologiska regler. Där förstörs hela spelet om det är fult.
Men för att relatera till nåt som är halvaktuellt. En snygg tjej som är jättetrevlig men lite halvlabil kan man stå ut med medans tjejen som inte är sådär jättehärlig att lägga ögonen på som uppvisar labila tendenser tenderar att man springer snabbt därifrån.

Scipio

#37
Jo det tror jag nog många är med på, om det både är ful design och fula komponenter så struntar nog de flesta i det.

Men om det är snygg design och fula komponenter så spelar jag glatt vidare ändå, inte om det är tvärt om.

Eftersom du stannar efter du har sett en snabb glutt på komponenterna så låter det som du dömer tjejen efter kläderna i det här fallet och tittar inte det minsta på designen...
När du väl fått av kläderna så visar det sig att allt därunder bara är en enda röra av bh-inlägg, korsetter och spackel över det hela vilket förvandlar det som skulle vara något angenämt till en skräcknatt...
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

#38
Citat från: "Vvornth"Sovplats går ju att lösa... Blippare är renliga människor så det vågar man ju faktiskt visa sin bostad.
Tackar för erbjudandet, låter smidigt. Bor du i närheten?
Men jag vill innan varna dig att jag spelar till sent på nätterna och brukar simulera Bandvagn 206 nattetid...   8)
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

#39
Citat från: "Scipio"När du väl fått av kläderna så visar det sig att allt därunder bara är en enda röra av bh-inlägg, korsetter och spackel över det hela vilket förvandlar det som skulle vara något angenämt till en skräcknatt...

Era liknelser är fantastiska.  :D
En mycket bitter liten man.

tinG

#40
Citat från: "Scipio"
Citat från: "silversixx"Annars så har jag hört att Jonas är sugen på OCS: Korea...
Värsta krigsspelar-"pimpen"...   :P

Det var värst... Vem är det som försöker läsa mina tankar?! Visst är OCS: Korea ett gott konventsspel, men för tillfället är jag mer sugen på... på... Jag vet inte riktigt har svårt att landa....

Jag skulle vilja testa CWB "The Seven Days" men är lite osäker på hur många spelare man behöver för att få lite fart på spelet.

Eller lite sjöslag?
Flying Colors
Close Action.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Vvornth

#41
Citat från: "Scipio"
Citat från: "Vvornth"Sovplats går ju att lösa... Blippare är renliga människor så det vågar man ju faktiskt visa sin bostad.
Tackar för erbjudandet, låter smidigt. Bor du i närheten?
Men jag vill innan varna dig att jag spelar till sent på nätterna och brukar simulera Bandvagn 206 nattetid...   8)

Vågmästareplatsen, 4 hållplatser bort. 15 min spårvagn.

Och som arrangör så kommer det här med sömn vara något jag inte kommer uppleva ändå.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

#42
Citat från: "tinG"Jag skulle vilja testa CWB "The Seven Days" men är lite osäker på hur många spelare man behöver för att få lite fart på spelet.
Är inte en av kartorna felttryckta där som gör att det inte går att passa in kartorna...?

Hur många spelare är det som du tänkte skulle vara med Jonas? Trodde du sökte tvåmannaspel.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

#43
Hmm, insåg precis att en omgång med First to Fight på lördagen skulle ligga bra till i tiden. Det vore ju synd att missa att spela Polen-spel den 1 september...
Det är ju snyggt Silversixx...  :)

Kristian: Du kommer inte att dyka upp?
"Randomization is too important to be left to chance"

silversixx

#44
Dåligt försök Roger. Jag har fortfarande mardrömmar om Europaserien...