Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Ting, 31: Aug - 2:a Sep, Göteborg

Startat av Vvornth, 10 maj 2007 kl. 13:21:31

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

tinG

#45
Preliminär plan för Konfliktsspelsföreningen Ylva's Ting

Fredag 31/8

Default event: The Burning Blue
Jonas vs Roger

I övrigt öppet spel, t.ex med:
Combat Commander: Europe - hejsanhoppsaninspirerad taktisk WW2-strid
Twilight Struggle - Det kalla kriget
von Manstein's Backhand Blow - Ukraina, vintern 1943.
GMT's CDG's - Path's of Glory, Thirty Years War, Sword of Rome, etc. 2-5 spelare
Crusader Rex - The Kingdom of Heaven, det tredje korståget.
Storm over Arnhem - En bro för mycket...
Not War but Murder - U.S Grant vs R.E Lee utanför Richmond 1864
The Musket & Pike Battles Series - Diverse slag från 30-årigakriget: Breitenfeldt, Lützen, Jankov, Lens, Recroi m.fl.

Lördag 1/9

Default event:
First to Fight
Jonas vs Roger

Det blir alltså på 68-årsdagen av Hitlertysklands invasion av Polen den 1 september 1939!

Öppet spelande som ovan.

Söndag 2/9

Öppet spelande...
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#46
Citat från: "silversixx"Dåligt försök Roger. Jag har fortfarande mardrömmar om Europaserien...
Ajaj, så kan det gå när man låter fördomar en att missa naggande pärlor.
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

#47
Vilken tid börjar Tinget och vilken tid slutar det?
"Randomization is too important to be left to chance"

tinG

#48
Citat från: "Scipio"Vilken tid börjar Tinget och vilken tid slutar det?

"kl. 12.00 Fredag till kl 20.00 Söndag."

Men jag kommer att befinna mig i Henån på Orust för att skriva min sista signatur på vårt sommarstugeköp (läs krigsspelartorp  :wink:  )... Kommer som ett skott efter detta!

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

#49
Ok, då ser jag till att vara där 12:00 och börjar greja.
Hurdags tror du att du kommer? Dagen, sent på kvällen?
"Randomization is too important to be left to chance"

Vvornth

#50
Klockan 12.00 kommer nog vi arrangörer fortfarande kugga diverse saker av och an men det är bara att vara tidigt på plats och ta en schysst spot vid ett fönster.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

tinG

#51
Citat från: "Scipio"Ok, då ser jag till att vara där 12:00 och börjar greja.
Hurdags tror du att du kommer? Dagen, sent på kvällen?

Jag räknar med att dyka upp mellan kl. 15 och 16.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BernadotteOnline

#52
Citat från: "tinG"Preliminär plan för Konfliktsspelsföreningen Ylva's Ting

[

Ser att Wacht am Rhein II inte finns med  i Ting-planeringen. Har ni i Gtb någon plan på nät WaRII spelas nästa gång. Orust-bilderna gav mersmak.
Skulle gärna vilja ha ett bra intro för att fortsätta spela i Skåne.
/Johan

Scipio

#53
Citat från: "tinG"Jag räknar med att dyka upp mellan kl. 15 och 16.
Ok gött. Jag snor nån bra plats och grejar upp setupen så länge då.
"Randomization is too important to be left to chance"

daniel

#54
Jag funderar på att komma, är lite sugen på att prova på Musket & Pikes Series samt Combat Commander.

Förhoppningsvis får jag även med mig Brain och en spelare till.

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

Vvornth

#55
Combat Commander blir det nog inte svårt att hitt amedspelare till, här på Ylva har intresset varit mycket stort för det spelet.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

daniel

#56
Citat från: "Vvornth"Combat Commander blir det nog inte svårt att hitt amedspelare till, här på Ylva har intresset varit mycket stort för det spelet.

Härligt!

// Daniel
Daniel Johansson

http://spel.nsson.nu - Ska du köpa spel?
http://www.armagedon.se - Spelande i Borås!

Vvornth

#57
070827

På Söndagen av Tinget kl. 11.00 kommer det att anordnas en auktionering som till största del består av Föreningen YLVAs undanlagda bräd- och blippspel. Cirka 3-4 flyttlådor på dessa spel så kommer utropspriset på samtliga var 30:-

Vill privatpersoner ha något utropat under Tinget så kan man lämna in detta med utropspris till caféterian/receptionen fram till kl 10.00 på Söndagen.

Bland Föreningen YLVAs spel som auktioneras ut finns mycket gamla pärlor från Avalon Hill och VG som vi har dubbletter av. Eventuell lista kommer upp här senare i veckan. Det går bra att lämna bud genom ombud. Jag och MulTing ska till Friendly Fire veckan efter.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Kristian

#58
Finns det någon möjlighet att få till ett större spel under tinget? Jag pratade med Jonas som var lite intresserad av TKG. Vad säger du om det Roger? Några fler som vill va med på TKG eller något annat sörre spel, OCS, WaR2 etc ?

tinG

#59
Kristian et al.

Vi får snällt invänta FF för ett större kampanjspel. Planen ser nu ut så här:


Fredag 31/8
- Multiplayer: Here I Stand (6 spelare) alt. Sword of Rome (5 spelare) [Detta event kommer engagera minst två sjuksköterskor!!! :up: ]
- Öppet spel mig mig som regelcoach v.b.


Lördag 1/9

- First to Fight (Europaserien): Polenkampanjen på 3 spelare Roger, Jonas och Kristian (hoppas att det faller på läppen...).
- Öppet spel mig mig som regelcoach v.b.
- Vet att det kommer ett gäng som vill spela Sword of Rome
- Misstänker att det kommer finnas mycket drop-in med nyfikna spelare att suga tag i.


Söndag 2/9

Kan tänka mig att introducera intresserade spelare i TCS, NBS, CWBS, CC:E, The Burning Blue och/eller Downtown. Alla dessa spel kan spelas i scenarioform. Kanske till och med OCS.



Efter detta följer 4 dagars vapenvila innan FF!  :)


Fredag 7/9

 OCS-intro med Jacob och andra hågade OCS-wannabies


Lördag 8/9

OCS-kampanjstart: Kristian dyker upp till ett dukat Hube´s Pocket (spelar jag tyskarna?)

Söndag 9/9

v. Manstein intar Kiev och korsar åter Dnepr i östlig riktning...


Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte