Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Devil's Cauldron närmar sig release-datum (januari)

Startat av BernadotteOnline, 9 december 2007 kl. 18:54:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Alla som är intresserade av detta spel och väntat med sin pledg bör snarast göra det hos MMP.
Spelet närmar sig nu release.

Reglerna skickas nu till tryck och de väntas bli klara med åpackade lådor i januari.

http://talk.consimworld.com/WebX?50@277.FU9WdpjRyQ2.4@.ee6f82c

silversixx

Hurra!

CiteraNews

2008-02-14 - THE DEVIL'S CAULDRON OFF PREORDER PREPARING TO SHIP!
--------------------------------------------------------------------------------

Adam Starkweather and MMP's magnum opus on the northern half of Operation Market: Garden, The Devil's Cauldron, is back from the printers, looks great, and is preparing to ship to preorders.

We have removed TDC from the preorder page, are building games, billing charge cards, and shipping.

Meanwhile, Adam and Nick Richardson (the developer) will be demoing TDC this weekend at Conquest held in Bellevue Washington. The "winner" of the demo game will win the copy of TDC used to demo the game. A fantastic prize for a fantastic event!

Sorry Jonas, men jag tror att CB ryker från köket nu...

Vvornth

Du kan väl ta och läsa reglerna så hinner vi köra färdigt CB och två partier WiF först.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

Nu har folk börjat få sina spel.
Ser mycket vackert ut:

"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Jisses amalia. Ser fram emot att någon sätter upp detta på Lincon!

Själv har jag blivit arrangör för krigsspelsrummet så jag skall nog lira något lätt och ledigt och försöka hålla styr på grejerna antar jag...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Själv har jag blivit arrangör för krigsspelsrummet så jag skall nog lira något lätt och ledigt och försöka hålla styr på grejerna antar jag...

Du behöver inte stå och vakta folk.  :D  Det går bra att spela jättespel. De har ju oftast så redig downtime att du hinner gå runt och säga "hej!" och trösta folk som gråter.  :up:
En mycket bitter liten man.

Vvornth

Citat från: "Andreas Lundin"Jisses amalia. Ser fram emot att någon sätter upp detta på Lincon!

"Nästa konvent ska jag bara spela sociala [snabbspelade] spel!"
- Andreas Lundin på Krigspel Galore

:wink:
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

Citera"Nästa konvent ska jag bara spela sociala [snabbspelade] spel!"
- Andreas Lundin på Krigspel Galore

Precis. Så det så!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

BernadotteOnline

Det är helt tyst om detta spel på forumet.
Innebär det att ingen beställt det, eller sitter ni alla med regelboken i knät?

Eftersom reglerna legat ute lång tid borde någon ha en AAR eller direkt-ur-boxen-rapport.

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"eller sitter ni alla med regelboken i knät?

Några respektabla luntor om jag inte missminner mig...
En mycket bitter liten man.

silversixx

Mina två sugar-daddies när det kommer till dyra pre-orders har inte fått spelet.
Men det finns en plan att spela det direkt när det ankommer!
Då kommer en AAR...

ulve

har inte fått min preorder än heller. antagligen har väl tullen grävt ner det någonstans.

Rydfalk

Mitt exemplar ramlade in idag. Mums, även om tull etc ger en lite beska eftersmak... eh, försmak?

Haha! Det fick plats på mitt spelbord! Hittade en jätteliten förlängningskarta... Nu fick det precis plats på mitt spelbord!! Hittade två pyttesmå förlängningskartor till... Äsch.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BernadotteOnline

Citat från: "silversixx"Mina två sugar-daddies

Du menar att du beställer vi nätbbutiker som skriver ned värdet på produkten?? Typ BHG etc.??

BernadotteOnline

BHG fick just in några enstaka exemplar.

DC lär går åt snabbt, så pasa på nu när de erbjuds och ej är OOP.