Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Knallskott

Startat av Doomfarer, 30 januari 2008 kl. 21:06:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Doomfarer

Hittade ett militärt knallskott (knallskott 3) när jag städade hemma. Vart eller hur gör man sig av med sådana om man inte vill smälla av dem? Lämnar man in dem till polisen eller?

Jag hade en kompis som var i artilleriet och som tog med sig sig massa roligheter hem varje nyår. Verkar som vi glömt smälla av denna. Tur att det inte var ett helt smatterband. :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Holmgren

Ta med det till nästa personalfest på jobbet!  :up:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Sten Ekedahl

Citat från: "Doomfarer"Hittade ett militärt knallskott (knallskott 3) när jag städade hemma. Vart eller hur gör man sig av med sådana om man inte vill smälla av dem? Lämnar man in dem till polisen eller?

Jag hade en kompis som var i artilleriet och som tog med sig sig massa roligheter hem varje nyår. Verkar som vi glömt smälla av denna. Tur att det inte var ett helt smatterband. :)

Spar det till nästa nyårsafton. Lovar att du lätt bräcker övriga grannars pysfyrverkerier!  8) "Been there, done that!" (Fast det är väl preskriberat vid det här laget...) :insecure:
Wargames - Laborationer i historia

Organ

Citat från: "Doomfarer"Vart eller hur gör man sig av med sådana om man inte vill smälla av dem?
Nu förstod jag inte riktigt. Kan du förklara en gång till?
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

Andreas Lundin

Om du inte vill ha knallskottet kan du väl bara lämna in det till snuten - så smäller de av det i huvet på nån stackars kille med palestinasjal utanför en pälsbutik i Malmö (eller nåt i den stilen).
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin"Om du inte vill ha knallskottet kan du väl bara lämna in det till snuten - så smäller de av det i huvet på nån stackars kille med palestinasjal utanför en pälsbutik i Malmö (eller nåt i den stilen).

Jag är mest rädd för att polisen skall kräva mig på en massa pengar för att destruera knallskottet.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Strv102r

Destsruera det själv då. Du behöver bara ett plån...
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Doomfarer

Citat från: "Strv102r"Destsruera det själv då. Du behöver bara ett plån...

Det är inte den varianten. Detta är varianten med stubintråd.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Andreas Lundin

Vaddå? En tändhatt? Den skall du nog vara varsam med i såna fall... Jag har sett en liten otäck olycka med en sån. Inte najs...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Smäller som attan, har dratt av ett gäng sådana i min ungdom.

Någon som är intresserad, i så fall är det bara att komma och hämta. Skicka  med posten är väl inte att rekommendera. ;)
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Organ

Äh, kom igen ditt fego! Smäll av den nu. Du vet ju att du vill.  :P
Liksom, vad är det värsta som kan hända...   :wink:
"Here's somewhere I don't believe in shouted the kid and hometown c-c-crumbled to the ground."

BigPapaBear

Citat från: "Organ"Äh, kom igen ditt fego!

:lol:
En mycket bitter liten man.