Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Obligatorisk läsning?

Startat av BigPapaBear, 18 april 2008 kl. 13:51:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

70 spänn-nånting på Bokus. Som hittat!

Läser f.ö. Zetterlings Blixtkrig! just nu. Jag kan inte låta bli att tänka att han slår in öppna dörrar. Citino har redan drämt in den dörr han försöker öppna, men det är en nödvändig syntes  han skriver - och på svenska dessutom. ...Fast allt han gjort är förstås inte värdelöst i boken.

Jag tycker t.ex. att det är intressant hur han porträtterar/konstruerar/
dekonstruerar "konflikten" om pansarvapnets evolution mellan Guderian och Ludwig Beck (?) under sent 30-tal. Fast det kanske inte heller är en vetenskaplig sensation...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Läser f.ö. Zetterlings Blixtkrig! just nu. Jag kan inte låta bli att tänka att han slår in öppna dörrar. Citino har redan drämt in den dörr han försöker öppna, men det är en nödvändig syntes  han skriver - och på svenska dessutom. ...Fast allt han gjort är förstås inte värdelöst i boken.

Håller med till 100%. I brist på Citino på svenska så är Zetterlings bok toppen.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Usch vilken hemsk mening jag författade därovan (den som börjar "Jag tycker..."). Jag låter den stå kvar av bevaringsskäl och som avskräckande exempel...  :oops:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Usch vilken hemsk mening jag författade därovan (den som börjar "Jag tycker..."). Jag låter den stå kvar av bevaringsskäl och som avskräckande exempel...  :oops:

Jag tycker att den var erotisk.

Scipio

Tack för recensionen och välkommen till forumet Björn!

Det börjar bli dags att fundera på datum för ardenner-lir på årsdagen kanske?   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Citeraardenner-lir
Finns väl bara ett?  8)

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"
Citeraardenner-lir
Finns väl bara ett?  8)
Jo visst är det så...men det är hårigt.  :)
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"välkommen till forumet Björn!

Tack! Kul att vara här.  :)  :P

B Hellqvist

Citat från: "Scipio"Tack för recensionen och välkommen till forumet Björn!

Det börjar bli dags att fundera på datum för ardenner-lir på årsdagen kanske?   :)

Tack för välkomnandet! :)

Jag får se hur mitt schema ser ut för helgerna ser ut - årsdagen infaller ju mitt i veckan. Jag skaffade ju ett eget "The Bulge", men om man ska spela på årsdagen (-kvällen) får det bli gamla "One Page Bulge" ;)