Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_silversixx

Krigsspel Galore Zwei

Startat av silversixx, 5 maj 2008 kl. 17:47:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

Sådärja. Det börjar närma sig att faktiskt planera lite inför Krigsspels Galore 2.
Planering kan man göra i all evighet, men det blir alltid fel om man gör allt själv.
Så kära framtida deltagare, när ska vi ha det här? Jag vet att delar av Skånemaffian uppskattar halvårsplaneringar, så därför postar jag det här jättetidigt.
Vilket datum ska allt hållas på? Det lutar åt September/Oktober med avsikt att lura ner Östblocket (även om det bara blir kultdans runt ett monument föreställandes Dean Essig och glatt skanderande "Oooo Cccc Sssss").

De spel som planerats i skrivandets stund är:
Ett Napoleon-slag som sträcker sig över hela arrangemangstiden*
En lite Flames of War-turnering*
En jävla massa krigsspel

Och självklart, det behövs lokaler att sova i...

Föreslagna datum är:
12-14 September
Slaget vid Jutas 13:e September 1808
Slaget vid Oravais 14:e September
19-21 September
Jakobiterna spöar upp engelsmännen så det står härliga till
Sovjet och Finland avslutar sitt Fortsättningskrig
26-28 September
Operation Market Garden anses vara en "liten" missbedömning
3-5 Oktober
Karl XII intar Thorn i Polen
10-12 Oktober
Inget kul hände den här helgen alls...
17-19 Oktober
England säljer Dunkerque till Frankrike för 40.000 pund
24-26 Oktober
Sovjet invaderar Tjeckoslovakien 1944

*Ja, det är figurspel, men historiskt...

Holmgren

#1
Strålande initiativ! Silversixx är mannen som gör vad andra bara snackar om.  

:ultra:
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

BernadotteOnline

#2
Än är alla helgerna spelbara.
Vore bra om det inte är alltför nära FF.
Så datum i oktober premieras av mig.

Vvornth

#3
Oavsett hur man gör så ligger det nära antingen FF eller BSK, så bättre nära BSK än FF. Därför är min röst på Oktoberdatum. Jag kan bistå med skåpbil igen om så behövs.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

silversixx

#4
Strålande! Men, vi behöver bättre former av frakt den här gången ;)

Vad säger östblocket? Kan Björn övertala familjen att han verkligen måste åka till göteborg osv osv?

tobias

#5
Citat från: "silversixx"26-28 September
Krockar med bokmässan, definitivt kört för mig.
Citat från: "silversixx"10-12 Oktober
Jag kommer förmodligen inte att åka på det, men Stockholms Spelkonvent ligger på den här helgen.

Annars passar de flesta datumen för mig i dagsläget, men jag kommer att åka på Borås Spelkonvent så helst inte allt för sent i oktober.

Mycket trevligt, ska verkligen inte missas! Hör gärna av dig om du behöver hjälp med någonting.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Andreas Lundin

#6
Jag ställer gärna upp igen. Sist var det ju himla trevligt.  :up:

Har ingen preferens när det gäller datum. Däremot håller jag med om att man måste ducka för Friendly Fire och inte lägga eventet nära det i tid.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

#7
Citat från: "silversixx"med avsikt att lura ner Östblocket

Problemet är för mig att åka 120 mil a 13:- och 10-12 h. Två dagar i bil...

silversixx

#8
Undanflykter ;)
Tåg kan man ju åka för 200 tor stockholm :)

A F

#9
Citat från: "silversixx"Tåg kan man ju åka för 200 tor stockholm :)

Om jag är handikapad pensionär som studerar? Och kan åka fredag och måndag 0612? Och alltså bränna två arbetsdagar.  :up:

silversixx

#10
Nu tycker jag då allt att du är elak mot de handikappade studentpensionärerna...

Okej då, nästan 1000:- ToR
Vilket är i det saftiga laget :(

A F

#11
Citat från: "silversixx"Vilket är i det saftiga laget :(

Skulle behöva åka ner till SydCon och ha "närvaro" också. Kan ni inte hålla till hos dem?

Vvornth

#12
Ett krigsspelsrum blir det säkert på SydCon ändå, det här är ju ett lite större arrangemang än vad de vanliga konventen gärna upplåter plats till.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Lundin

#13
'Galore är ju ett mysigt litet arr. Går inte att jämföra med konvent.

Beställer man biljetter på SJ i mycket god tid får man samma rabatter som halta och lytta studentjävlar.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Stardust

#14
Citat från: "Andreas Lundin"Beställer man biljetter på SJ i mycket god tid får man samma rabatter som halta och lytta studentjävlar.

 :lol:  :lol:  :lol:  :lol: