Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2005

Startat av Mattias Rönnblom, 9 maj 2005 kl. 17:37:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Mattias Rönnblom

Den 26-28 augusti hålls 2005 års version av krigsspelskonventet Friendly Fire i Linköping. Vi brukar dra 20-25 krigsspelare från hela Sverige, och det spelas saker som Advanced Squad Leader, Air Force, Flat Top och spel ur The Gamers' Tactical Combat System-serie.

Mer information finns på
http://www.lysator.liu.se/friendlyfire/2005/

Det är fortfarande en del saker som är oklara, som t ex lokal. Vi kommer att publicera listor med vilka spel som kommer att spelas. Om det är någon som känner sig manad att anordna något spel, tag kontakt med mig.

Mattias Rönnblom

Det är nu klart med lokal. Vi kommer att vara på Folkungaskolan i centrala Linköping. Som vanligt kommer det gå att övernatta på plats.

Vår webbplats är tyvärr nere för tillfället.

Mattias Rönnblom

Ni som kommer, vad vill ni spela för något? Vi tänkte (som vanligt) ha en preliminär lista på spel, så att folk vet ungefär vad de har att vänta sig.

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Ni som kommer, vad vill ni spela för något? Vi tänkte (som vanligt) ha en preliminär lista på spel, så att folk vet ungefär vad de har att vänta sig.

Tänkte komma men vet inget mer. Visar nog upp The PeaceGame, men det är också allt jag vet. //A

Simon Talla Talltorp

vi kommer att vara ett gäng som arrangerar Flames Of War. Den exakta spelformen är inte bestämd ännu men någon form av storspel är iallfall på tapeten.
Antagligen kommer vi att köra en dag för erfarna spelare och en dag för dom som vill prova på systemet.

tobias

Jag har redan bokat in den helgen i kalendern och har fixat sovplats hemma hos några vänner, så jag kommer att dyka upp. Hade supertrevligt förra året, så det är egentligen ingenting att diskutera.

Vilka från Göteborg kommer att åka dit? Jag är sugen på att samåka, men har varken körkort eller bil själv.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Scipio

Jag kommer.
Var det någon som nämde ETO...?
"Randomization is too important to be left to chance"

Delirium

Jag är klart intresserad, även om datumet är något illa valt. Liksom Tobias är jag spekulant på en bilplats från Göteborg.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

CanuckWannabe

Citat från: "Simon Talla Talltorp"vi kommer att vara ett gäng som arrangerar Flames Of War. Den exakta spelformen är inte bestämd ännu men någon form av storspel är iallfall på tapeten.
Antagligen kommer vi att köra en dag för erfarna spelare och en dag för dom som vill prova på systemet.

Jag bokar en stol vid nybörjarbordet  :)
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

Andreas Lundin

Skåning (eller åtminstone bosatt i provinsen) som man är ryggar man ju för en bilresa upp längs E4:an så långt, men man kan ju nyttja SJ:s emminenta (?) service.

Någon boende i skåne som är sugen på att deltaga liksom jag är? Jag kanske kan lura med mig en kompis som är inne på ASL (själv spelar jag hellre GMT:s eller The Gamers spel- fast jag är nog den enda av oss två som har läst ASL:s regelbok från pärm till pärm*).

*) Vad gör man inte för att få en 'edge' i RB?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Mattias Rönnblom

Vi har nu fått ihop en preliminär lista på spel för Friendly Fire 2005. Det kommer nog att tillkomma några. Synpunkter är välkomna.

Vi har även satt avgiften för i år. 150:-/person (inkl ev övernattning). Höjningen (jämfört med tidigare år) beror på att årets lokaler är betydligt  dyrare. Vi tycker dock att vi fortfarande ligger bra till prismässigt jämfört med andra konvent.

Se vidare http://www.lysator.liu.se/friendlyfire/2005/

Mattias Rönnblom

Det har även börjat ramla in lite anmälningar. :-) Kul att se.

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Det har även börjat ramla in lite anmälningar. :-) Kul att se.

Blir du lyckligare av en prelimiäranmälan? Och kan du garantera at övningen blir brudfri?

Mattias Rönnblom

Anmälan är inte bindande varken juridiskt eller moraliskt. Men det blir förstås  ett problem för oss om många som anmält sig inte dyker upp.

Den som vill se "brudar" på Friendly Fire får nog ta med sig något uppblåsbart.

A F

Citat från: "Mattias Rönnblom"Anmälan är inte bindande varken juridiskt eller moraliskt. Men det blir förstås  ett problem för oss om många som anmält sig inte dyker upp.

OK. Betrakta mig som anmäld.

Citat från: "Mattias Rönnblom"Den som vill se "brudar" på Friendly Fire får nog ta med sig något uppblåsbart.

Bra. Lincon var en mardröm.