Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Friendly Fire 2005

Startat av Mattias Rönnblom, 9 maj 2005 kl. 17:37:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Då ska det vara utrett hur man kan beställa spel från mig att plocka upp på Friendly Fire. Beställning är givetvis bindande och bör vara mig (http://www.ugg.de) -10% och utan frakt. Får jag in många beställningar (mer än 15) så kan priset falla ytterligare cirka 5%. God shopping.

Mattias Rönnblom

En tredjedel av scenariona på Friendly Fires ASL-turneringen kommer som bekant från Friendly Fire 2005 Pack:en. De är de som har id FrFX på informationssidan.

För de som är föranmälda så kommer det att finnas möjlighet att få en "skarp" version av detta scenariopack hemskickad till sig innan turneringen, om man vill kika på scenariona i förväg. I annat fall får man sitt ex när man anländer.

De som vill ha ett ex skickat till sig: kontakta mig på .

Mattias Rönnblom

Nu har vi fått in ett nytt arrangemang; Wooden Ships and Iron Men  (Avalon Hill). Det är Yngve, som tidigare år arrangerat Flat Top, som kör detta spel.

Mer info på http://www.lysator.liu.se/friendlyfire/2005/spel.html#WSIM.

A F

Citat från: "Anders Fager"Då ska det vara utrett hur man kan beställa spel från mig att plocka upp på Friendly Fire. Beställning är givetvis bindande och bör vara mig (http://www.ugg.de) -10% och utan frakt. Får jag in många beställningar (mer än 15) så kan priset falla ytterligare cirka 5%. God shopping.

Har fått in en del order och lovar att göra alla glada. Vill någon beställa något mer så är den 16e sista dagen. Tjoho.  :up:

tobias

Fick lite dåligt med svar förra gången, så jag testar igen:
Är det någon från Göteborg som ska till Friendly Fire och vill samåka? Jag har visserligen varken körkort eller bil själv, men jag har bensinpengar... :D
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Mattias Rönnblom

Robert Maglica kommer och han brukar köra bil. Jag tror dock inte han läser detta forum. Prova på ASL-forumet eller kontakta mig, så får du hans e-postadress.

tobias

Han svarade på mitt rop på ASL Sweden, så nu var det fixat.
Tack ändå!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Simon Talla Talltorp

pga omprioriteringar måste jag tyvärr meddela att jag inte kommer att närvara på FF-05, detta innebär att jag inte kommer att hålla i Flames of War. om någon annan vill låna terrängen och göra något av det själv så kontakta mig gärna på mailto:talla@greenfaces.se">talla@greenfaces.se Hämtning av terräng måste isånnafall ske fredag förmiddag senast.

jag hade sett fram emot detta men man får inte alltid som man har velat.

Elimää

Citat från: "Simon Talla Talltorp"pga omprioriteringar måste jag tyvärr meddela att jag inte kommer att närvara på FF-05, detta innebär att jag inte kommer att hålla i Flames of War. om någon annan vill låna terrängen och göra något av det själv så kontakta mig gärna på mailto:talla@greenfaces.se">talla@greenfaces.se Hämtning av terräng måste isånnafall ske fredag förmiddag senast.

jag hade sett fram emot detta men man får inte alltid som man har velat.

Men på grund av de är så trevliga gossar så kommer jag att låna diverse regelböcker figurer,terräng och köra lite FOW på FF om intresse finns...
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Simon Talla Talltorp

*armbågar bort Ellimä lite*

Nu är det såhär... jag kommer att närvara på fredagen och söndagen (åker en sväng till stockholm på lördagen) så vi kommer att få till ett spel på fredagen som antingen fortsätter på söndagen eller startar om från början på söndagen (kanske några erfarenheter rikare).

Scenariot kommer att vara ett typ av dropin där man kan vara så få eller många spelare som hellst (inom rimliga gränser givetvis). ju fler man är desto färre enheter får varje spelare...

mer info kommer förhopningsvis upp innan helgen men fredag och söndag kommer sessionerna att vara.

Mattias Rönnblom

Kul att det blir Flames of War, trots allt!

Vi är totalt ca 40 föranmälda till årets Friendly Fire, vilket är lite fler än tidigare år. Men inte så mycket att vi får några lokalproblem. :-)

Elimää

Citat från: "Simon Talla Talltorp"*armbågar bort Ellimä lite*
Ja kontrar med en rullande ninjaspark
blupp eller bly?

V2 diorama group, Sweden
Micro][/url]

Simon Talla Talltorp

*full som ett ägg*
-schka vi ta det häjr utomhusch eller scha jag schlå dig jredan nu..?

:P

CanuckWannabe

En tråkigt praktisk fråga: Finns det några användbara parkeringsplatser vid skolan?
In war it does not matter who is right. What matters is who is left.

Using statistics to define the truths that I want to believe in

Mattias Rönnblom

Ja, men jag är osäker på om de är gratis eller inte. Om jag kommer ihåg ska jag kolla upp det på fredag em.