Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

[Bok] Military Power

Startat av BigPapaBear, 2 juli 2008 kl. 19:27:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Är det någon som har läst Military Power: Explaining Victory and Defeat in Modern Battle av Stephen Biddle?

Av recensionerna, både på Amazon och i den akademiska världen, att döma verkar den bra. Men jag får intrycket av att det inte direkt verkar vara någonting nytt författaren presenterar.
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

Wake up Bjorn!

Sedan när presenterades något nytt med ordet akademiskt vidhängt? 1859?

8)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Touché.  :D

Andreas Lundin

Käck avatar!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

EvilSpook

Citat från: "Andreas Lundin"Käck avatar!
Ja den var gullig! Dags för ett nytt GreiderFrenzy?
 :lol:

//EvilSpook (Skulle egentligen vilja ha en Uusman-Avatar!)

f98alda

Citat från: "Andreas Lundin"Wake up Bjorn!

Sedan när presenterades något nytt med ordet akademiskt vidhängt? 1859?

8)

Nejdå.
2006

:P

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

Pastamonster! Genialt!  :lol:

BigPapaBear

Citat från: "EvilSpook"Ja den var gullig! Dags för ett nytt GreiderFrenzy?
 :lol:

//EvilSpook (Skulle egentligen vilja ha en Uusman-Avatar!)

Bring it on!  :D

Andreas Lundin

På tal om pastamonster så pågår forskning kring dessa fenomen just i denna stund. Våndas och vänta! Snart på DITT universitetsbibliotek i hylla C!

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"På tal om pastamonster så pågår forskning kring dessa fenomen just i denna stund. Våndas och vänta! Snart på DITT universitetsbibliotek i hylla C!

Vilka fenomen syftar du på?

a) Folk som hittar på låtsasreligioner för att bemöta religiösa dumheter.
b) Intelligent design
c) Pastamonster

Jag håller tummarna för C!  :up:

Andreas Lundin

Allt faktiskt!  :)  Killen som skriver är kristen, men har huvet på skaft, så det är en 'sure read' när det blir färdigt.

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Allt faktiskt!  :)  Killen som skriver är kristen, men har huvet på skaft, så det är en 'sure read' när det blir färdigt.

Noterat. Doktorsavhandling eller någonting lite mindre?

Andreas Lundin

Avhandling. Men jag vet inte så mycket om arbetet egentligen (mer än att jag diskuterat avhandlingen på luncher och fikapauser). Jag brukar alltid reta honom med pastamonster i alla fall. Det är oerhört roligt att ta upp den diskussionen med en katolik. Däremot är det inte lika kul att göra det med en oerhört smart och vidsynt katolik (som han) ... intressant är det dock.

BigPapaBear

Hojta till när/om den blir klar!  :up: