Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Conflict of Heroes - Awakening the Bear

Startat av wingnut, 4 oktober 2008 kl. 10:31:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

wingnut

Hittar ingen tråd om detta. Någon som spelat, i så fall - kommentarer?
wingnut

BigPapaBear

En polares polare... Näe.

Vi har en kille i lokalen (Tomas - skydiverx) som höjer det till skyarna - and beyond - så några kvaliteter måste det väl ha?
En mycket bitter liten man.

Elias Nordling

Namnet är ännu gräsligare än titeln på ämnet. Det riktiga namnet är Conflict of Heroes: Awakening the Bear.

Har hört väldigt mycket positivt, och ingenting negativt om det hittills. Har beställt det och ska göra mitt bästa för att ha en avvikande åsikt :-)
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Andreas Lundin

Kan moderator ändra i rubriken? Please.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Holmgren

Citat från: "Andreas Lundin"Kan moderator ändra i rubriken? Please.
Fixulerat!
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Andreas Lundin

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Elias Nordling"Det riktiga namnet är Conflict of Heroes: Awakening the Bear.

sanslöst. Kan det vara så att de inblandade inte har engelska som första-språk?

A

BigPapaBear

Citat från: "Anders Fager"Sanslöst. Kan det vara så att de inblandade inte har engelska som första-språk?

Eller är de bara amerikaner med Hollywood-känsla?  :D

Elias Nordling

CiteraKan det vara så att de inblandade inte har engelska som första-språk?

Ja.

jonjac

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraKan det vara så att de inblandade inte har engelska som första-språk?

Ja.
Vad menar ni? Spelsesignern Uwe har nog inga problem med det engelska språket.
http://www.linkedin.com/pub/4/448/7A2

Sen har han försvarat serietiteln Conflict of Heroes mot rätt många som menar på att man inte borde kunna benämna Sovjetunionen och Nazityskland som hjältar...

jonjac

Citat från: "Elias Nordling"Har hört väldigt mycket positivt, och ingenting negativt om det hittills. Har beställt det och ska göra mitt bästa för att ha en avvikande åsikt :-)
Jag spelade två scenarion mot Tomas för någon vecka sedan och tyckte spelet var mycket roligt. Behövde så gott som aldrig slå i reglerna trots att det var första spelomgången.

Har själv fått spelet sedan dess och pillat och petat på komponenterna. Det är mycket snyggt! Dock kanske de "tecknade" enheterna kanske inte tilltalar alla...

Elias Nordling

Ja nu har jag också provat spelet, och blev, trots alla positiva omdömen, positivt överraskad. Mycket elegant och spelvärt. Vad som överraskade mig positivt var att spelet lutade mer åt verkligt krig än åt Hollywood-versionen av krig (till spel som lutar mer åt det senare räknar jag ASL, Lock N Load och Combat Commander).

Jag tycker verkligen om command point/activation-point-systemet som fångar skillnaden mellan olika vapenslag, taktisk flexibilitet och reaktion i ett enda elegant paket.

BigPapaBear

Citat från: "Elias Nordling"Ja nu har jag också provat spelet, och blev, trots alla positiva omdömen, positivt överraskad. Mycket elegant och spelvärt. Vad som överraskade mig positivt var att spelet lutade mer åt verkligt krig än åt Hollywood-versionen av krig (till spel som lutar mer åt det senare räknar jag ASL, Lock N Load och Combat Commander).

Jag tycker verkligen om command point/activation-point-systemet som fångar skillnaden mellan olika vapenslag, taktisk flexibilitet och reaktion i ett enda elegant paket.

Nu börjar till och med jag bli sugen på att prova. På riktigt.  :insecure:

Snowfox

BigPapaBear, varför har du en bild på Elias Nordling som din avatar bild? Bara nyfiken.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Elias Nordling

Är jag en stridsvagn? Värsta Kafkagrejen! "En morgon vaknad Elias Nordling upp och upptäckte att han förvandlats till en stridsvagn..."