Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Religions in boardgaming

Startat av aegneus, 19 oktober 2008 kl. 08:31:16

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

aegneus

http://www.boardgamegeek.com/geeklist/35785

"The Grognards are, beyond a doubt, the most intense scholars in the religous world. No other religion has an opinion on the question of whether or not tracer burnout for US .50 caliber machine guns is at 1200m or 1600m, nor can any other boardgaming religion even offer an opinion as to why this matters"

Känner någon igen sig?

f98alda

Citat från: "aegneus"Känner någon igen sig?

Klockrent!
Fast det var ju inte många av grupperna man inte tillhör...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Snowfox

De där dårarna är speciellt ihärdiga då det gäller krigsspel till datorn. De kan ägna sida upp och sida ned på något forum och formligen såga ett spel utmed fotknölarna för att spelet inte återspeglar effekten av någon obskyr detalj hos den enskilde soldaten eller stridsvagnen i ett spel som ska visa strid på kompani eller bataljonschefsnivå. Hemska människor. Sen kan de fullständigt missa att spelet inte tar hänsyn till mjuka faktorer som t ex organisation och doktrin som hade stor inverkan på det historiska skeendet som spelet ska "simulera".

Själv brukar jag bli upprörd när Clash of Arms inte har rätt antal knappar på sina uniformsliknande brickor.  8)
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

A F

Citat från: "Snowfox"Själv brukar jag bli upprörd när Clash of Arms inte har rätt antal knappar på sina uniformsliknande brickor.

När förbandet "elements of" i ASL-scenario X inte har rätt antaal bårar och fälttelefoner. Dår tappar jag.

Maglica

Själv blir jag mest upprörd på spel som i reglerna inte skiljer på kloaksystem och grottor.  :wink:
Robert Maglica