Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Enemy at the Gates-challenge

Startat av Gamaliel, 19 mars 2009 kl. 09:31:03

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

#45
Norr om Stalingrad. Ryska förband slår sig rakt söderut från Serafimovich.



Söder Stalingrad



Framryckning fram till siste November -42. Bokovskaya är beläget vid övergången av Chir till vänster på kartan utmed vägen västerut från Serafimovich.

GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Gamaliel

#46
Snyggt Peter!

Vi kanske ska göra en separat AAR-tråd för partiet?

sfclinken

#47
Citat från: "Gamaliel"Vi kanske ska göra en separat AAR-tråd för partiet?

 :?

Good thinkin'

Tänkte inte på det. Nästa Onsdag är det stridspaus då hela STAVKA är på konferens i Tjockhult. Men sen kommer en uppdaterad separat rapport med friska bilder (om jag inte glömmer kameran) och då blir det en egen tråd.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

#48
Tyvärr slutade vårt parti i förtid. Båda sidor var överens om att lägga ner efter att tyskarna brutit sig ur Stalingrad och tvingat bort hela ryska vänster flanken. Målet att ta Rostov och Kharkov inom ramen för scenariots tidsspann känns oerhört långt borta.

Ett snöpligt och snabbt slut redan i December.  :(


Men vi tar nya tag i något annat spel.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

#49
Citat från: "sfclinken"Tyvärr slutade vårt parti i förtid. Båda sidor var överens om att lägga ner efter att tyskarna brutit sig ur Stalingrad och tvingat bort hela ryska vänster flanken. Målet att ta Rostov och Kharkov inom ramen för scenariots tidsspann känns oerhört långt borta.

Ett snöpligt och snabbt slut redan i December.  :(


Men vi tar nya tag i något annat spel.


Jag tycker att det låter som att det bästa vore en OMSTART, det finns mycket att lära... Ge ryssarna en ny chans.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

#50
Citat från: "tinG"Jag tycker att det låter som att det bästa vore en OMSTART, det finns mycket att lära... Ge ryssarna en ny chans.

Ja det låter som en bra idé  :wink:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

tinG

#51
Citat från: "sfclinken"
Citat från: "tinG"Jag tycker att det låter som att det bästa vore en OMSTART, det finns mycket att lära... Ge ryssarna en ny chans.

Ja det låter som en bra idé  :wink:

Ja annars kanske vi måste köra det via Vassal!  :shock:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

#52
Citat från: "tinG"Ja annars kanske vi måste köra det via Vassal!  :shock:


 :up:  :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Gamaliel

#53
Vi hann hela januari innan ryssen kapitulerade. Fast då såg det otroligt kört ut för ryssen. En omstart hade varit skoj, men jag tror jag föredrar de något mindre OCS-seplen framför monstervarianterna.

Snowfox

#54
Citat från: "sfclinken"
Citat från: "tinG"Ja annars kanske vi måste köra det via Vassal!  :shock:


 :up:  :up:

Är inte OCS systemet något för interaktivt för att fungera bra per email?
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Andreas Lundin

#55
Det körs live via nätet. inte via epost.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

#56
Funkar mycket smärtfritt via Vassal, både i pbem- och liveform. Peter & jag har utvecklat detta spelande till sin perfektion! Vårt DAK-parti startade i februari 2008 och vi har nu spelat från 12:e september 1940 till 5 maj 1942... Hur många rundor bler det? 9 rundor/månad = 108/år... Tja kampanjen håller på till november 1942 så det kommer att bli mer än 200 till slut...

:D
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

sfclinken

#57
Citat från: "tinG"Peter & jag har utvecklat detta spelande till sin perfektion!
:D

 :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

#58
Citat från: "tinG"Funkar mycket smärtfritt via Vassal, både i pbem- och liveform. Peter & jag har utvecklat detta spelande till sin perfektion! Vårt DAK-parti startade i februari 2008 och vi har nu spelat från 12:e september 1940 till 5 maj 1942... Hur många rundor bler det? 9 rundor/månad = 108/år... Tja kampanjen håller på till november 1942 så det kommer att bli mer än 200 till slut...

:D

Kan för mitt liv inte begripa hur man orkar sitta ensam framför en bildskärm så länge, men fungerar det för er så är det toppen!  :up:  

Krigsspelandet handlar ju lika mycket om att hänga med polarna, äta bullar, prata bajs och göra förnedrande segerdanser. Man vill ju ha den där nagelbitarstämningen i luften när tärningarna ska rullas...
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#59
Citeraäta bullar,

För mig är det nog detta som är viktigast. :P
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East