Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Musket and Pike i Skåne

Startat av Engelbrekt, 5 maj 2009 kl. 22:27:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

dagon

Och jag som trodde att spelkonventens dagar var över för min del. Men FF verkar ju riktigt lockande - hoppas bara datumen synkar bra med övriga livet.

Vilka dagar är FF? Är det Linköping som är stabplats för konventet?
För Kung och Fostervatten

Engelbrekt

På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

BigPapaBear

Citat från: "dagon"Och jag som trodde att spelkonventens dagar var över för min del. Men FF verkar ju riktigt lockande - hoppas bara datumen synkar bra med övriga livet.

Glöm inte bort att det finns krigsspelsrum på flera av de större konventen i vårt avlånga land. LinCon står närmast på tur.
En mycket bitter liten man.

Delirium

Jag kommer också att göra mitt första Friendly Fire, verkar kanonkul. Kanske 12-pounderkul.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

BigPapaBear

Citat från: "Delirium"Jag kommer också att göra mitt första Friendly Fire, verkar kanonkul. Kanske 12-pounderkul.

Vänta bara tills du får smaka Rydfalks chili och kanske smaka på Vera i Greiderbaren!

Nu blev jag törstig och hungrig bara för det...  :cry:

Engelbrekt

Jag kan tänka mig att sätta upp lite Musket and Pike på Friendly Fire och ta med slagen från nya Nothing Gained but Glory, om intresse finns.

dagon

Absolut intresserad! Måste bara kolla kalendern och min lilla fältmarskalk där hemma att datumen funkar.

Vore extra cool att spela något slag i multiplayer.
För Kung och Fostervatten

Rydfalk

Linköping är FF stabsplats helt klart! Klart vi ska ha lite musköter och pikar!

Hmmm... det måste vi ha med på menyn på nåt sätt.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Linköping är FF stabsplats helt klart! Klart vi ska ha lite musköter och pikar!

Hmmm... det måste vi ha med på menyn på nåt sätt.

Muskot?  :D

Andreas Lundin

Muskot och gädda?  :lol:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Rydfalk

Det är muskot i quiche lorraine... Muskot i paj (k)

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

BigPapaBear

Citat från: "Rydfalk"Muskot i paj (k)/Mikael

:up:

Engelbrekt

Så mycket rolig pike-kastning det är här :lol:  :D  :)  :(  :o   :?

Jag har nu pratat med Mikael ovan om att sätta upp Musket and Pike på Friendly Fire. Tanken är att lira slagen från Nothing Gained but Glory, varav ett eller flera slag gärna i multiplayer. Detaljer kommer inom en snar framtid. Hoppas folk är intresserade!

@Dagon: du har pm.

Engelbrekt

En sak till. För att återknyta till trådens ursprungliga syfte (som vi alla glömt vid det här laget) så har jag och hejhenrik pratat om att lira antingen:

helgen den 6-7 juni eller 13-14 juni

Planen är att sätta upp ett större slag med flera spelare. Någon som är på?

robopants

Är det samma system som Gustav Adolf? Testade det ett par ggr men fick aldrig riktigt kläm på systemet. Om ni ska spela i Malmö är jag gärna med och tittar på en stund.