Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Engelbrekt

Musket and Pike i Skåne

Startat av Engelbrekt, 5 maj 2009 kl. 22:27:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Jag tänkte göra ett nytt försök med ett större flerspelarparti Musket and Pike.

Lämnar tidpunkten öppen så att vi här kan komma fram till ett bra datum.

Så, är det någon som är sugen och isåfall några förslag på när?

//David
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

BigPapaBear

#1
Är det verkligen spel som det går att ha mer än två spelare till?
En mycket bitter liten man.

Engelbrekt

#2
Ja absolut. Har man fyra vingar per sida är det perfekt för fyra spelare. Med tre vingar per sida (det vanliga) ger man de mindre erfarna spelarna lättare vingar. Det är lite det jag vill åt, samarbetet och koordinationsproblemen man får med flera spelare, passar 1600-talsslagfälten utmärkt.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Elias Nordling

#3
Fast eftersom man aktiverar en vinge i taget innebär det att en spelare spelar medan de andra tittar på hela tiden, vilket inte är optimalt för multispelarspel.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Engelbrekt

#4
Citat från: "Elias Nordling"Fast eftersom man aktiverar en vinge i taget innebär det att en spelare spelar medan de andra tittar på hela tiden, vilket inte är optimalt för multispelarspel.

Spelet är ju baserat på mängder av olika slags reaktioner så minst en motspelare kommer ju att ha fullt upp ändå.

Åter till trådens ämne.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Engelbrekt

#5
Ingen som vill vara med?  :)  Förra gången var det ju flera som var intresserade men inte kunde just det datumet. Nu är datumet en öppen fråga, några förslag? Det kommer att bli trevligt, efteråt tar vi en fika i min trädgård.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

dagon

#6
Det är ju attans att ni ska envisas med att spela det där i Skeone. :roll:
Hade definitivt varit med annars...
För Kung och Fostervatten

Engelbrekt

#7
Vi får väl arrangera en liten convention mittemellan, typ i.... (för fingret över kartan)...Jönköping. :)  Jag kan ta med några slag från nya Nothing Gained but Glory.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Rydfalk

#8
Kanske ett parti på LinCon? Skulle gärna komma in i systemet.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

Engelbrekt

#9
Hade gärna kommit till Lincon men kan tyvärr inte. Vad är nästa större grej?
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Rydfalk

#10
Friendly Fire?
/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

hejhenrik

#11
Jag är intresserad. Är inte inläst på reglerna men det går ju att ordna lätt.
PMa datumförslag så kollar jag kalendern.

dagon

#12
Kanske dags för mitt första Friendly Fire. :P
Skulle vara asgrymt att testa nåt scenario från NGbG!
För Kung och Fostervatten

Engelbrekt

#13
Friendly Fire låter bra, det ska göras.

hejhenrik, har pm:at dig.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

BigPapaBear

#14
Citat från: "dagon"Kanske dags för mitt första Friendly Fire. :P

Definitivt!  :up:
En mycket bitter liten man.