Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Behöver er hjälp!!!!

Startat av Stefan Ekström, 15 april 2010 kl. 00:05:08

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Stefan Ekström

Jag söker den tyska symbolen för armerat tåg!

Någon som vet?
Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Vvornth

Hmmm... Vet inte svaret på rak hand men symbolen bör finnas på någon bricka i Streets of Stalingrad eller EFS-serien.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Strv102r

Du menar pansartåg antar jag.

Har du sett den här sidan?

http://www.feldgrau.com/articles.php?ID=43
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Elias Nordling

Det finns inga tyska pansartåg i Streets of Stalingrad.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Nick

Nick

Vvornth

Citat från: "Elias Nordling"Det finns inga tyska pansartåg i Streets of Stalingrad.

Hmmm ok, var säker på att SoS hade korrekta ryska/tyska enhetsbeteckningar.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

A F

Dr. Leo Niehorster, slagordningsfetishist.

Nick

Hans signatur är: Det är något otroligt slags nörd-rekord att sitta halv fem på julafton och googla på "taktisk symbol för luftwaffe underwear laundry platoon"...

A F

Citat från: "Nick"Hans signatur är: Det är något otroligt slags nörd-rekord att sitta halv fem på julafton och googla på "taktisk symbol för luftwaffe underwear laundry platoon"...

:up:

Snowfox

Niehorster och Nafziger är nog kompisar.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Stefan Ekström

I och med att jag vill ha den tyska symbolen och inte hittat den någonstans undrar jag om det är någon som skulle ha problem med denna symbol som armoured train (i detta fall Polskt):

Pågående 3CG-projekt: A Most Bitter Blow (Op. Battleaxe), Stalin's Lost Chance ( Ladoga-Karelia), Fighting Hard ( Mersa Matruh), Allenby's Gamble ( 3rd Gaza and Beersheba)

Nick

Även om jag inte är helt klar på den exakta symbolen för pansartåg står några saker helt klara:
1) Samtliga järnvägsenheter (förutom snöplogen) tycks ha en fyrkant med en prick i mitten och förstärkt kantlinje till vänster
2) mobiliteten torde symboliseras med dubbelhjul (till skillnad från motoriserat.

Elias Nordling

Nick: Talar du inte on Nato-symbolen snarare än den tyska symbolen?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"