Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore !V

Startat av silversixx, 22 oktober 2010 kl. 06:25:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

Spelade South Mountain med Jonas på fredagen och ett Little Round Top-scenario med Björn et al på lördagen. Line of battle var väldigt trevliga regler, även om jag kan känna en viss osäkerhet över hurvida de funkar på större slag. Mycket kul var det och dn mer utförlig rapport kommer i veckan!

Andreas Lundin

Kan bara kort rapportera via iPhonen. Vårt parti battle for Normandy avlöpte smidigt. Vi körde, till skillnad från de som körde det andra partiet, från luftlandsättningarna och framåt. Ruskigt kul spel. Blev lite frusrerad över att tre breddgrupperade tyska pansardivisioner inte hade möjlighet att krossa brittens brohuvud.

Nästa gång kör jag hellre Atlantic Wall eller Killing Ground om jag promt ska spela i Normandie.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

Jag hann bara besöka en snabbis på slutet dessvärre...  :cry:
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Adamius

Surt att jag missade dig, Jakob. :(

Jag har tagit en del bilder och ska lägga upp dem här när jag kommer hem till den "riktiga" datorn igen. Jag hade också väldigt trevligt. På fredagen strosade jag runt en stund och blev tvångsrekryterad som tysk, mest pga att mina långa orangutang-armar gjorde det möjligt för mig att utan problem lägga upp blippar mitt på kartan. :D

Under lördagen blev det dock "This Hallowed Ground" samt bläddring i reglerna till mitt nyinköpta "Empire of the Sun" (tack och förbannelse på samma gång till Delirium). Mitt humör gick lite upp och ner beroende på tärningsslagen (Fanni kommer jag inte att förlåta. Någonsin.) men jag tror ändå att "climb on me, little hobbits"-repliken var rätt vältajmad.

Idag har jag guidat en gammal spelkompis från Ylva runt lite samt fotograferat lite "Storm over Stalingrad" som mest verkade gå ut på att tyskarna dödade en massa ryssar stup i kvarten. Jag var dock rätt trött så jag kom, såg och gick sedan hem igen.

Tack till Fanni och alla ni andra för ett trevligt konvent! Det lär bli fler och mer blippspel för mig i framtiden, det tvivlar jag inte på.  :up:
Vis tecum!

Maglica

Ett stort tack till arrangören för ett väl genomfört event!   :up:
Robert Maglica

Klas Malmström

Fler bilder finns här: http://s215.photobucket.com/albums/cc15 ... /Normandy/

"Normandy"-rummet.
Klas Malmström
Linköping

Klas Malmström

Klas Malmström
Linköping

Elias Nordling

Hade varit kul att vara där! Nästa år ska jag nog få till det.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Klas Malmström

Fler bilder finns här: http://s215.photobucket.com/albums/cc15 ... 20V/Burma/

OCS Burma:
Klas Malmström
Linköping

Klas Malmström

Fler bilder finns här: http://s215.photobucket.com/albums/cc15 ... e%20V/SoS/

Storm Over Stalingrad:
Klas Malmström
Linköping

Delirium

Trevligt med bilder, Klas!

Hade varit kul med någon kort rapport från de två BfN-partierna om hur läget var när de slutade och gärna någon recension av spelupplevelsen. Även Burma-partiet och om ni fortsatte vid Little Round Top hade varit kul att höra något om.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Andreas Lundin

Citerarapport från de två BfN-partierna

Min rapport ovan får duga. Den står ännu. Trots att spelet är mycket spelbart, så vet jag inte om jag kommer spela igen. KG och Normandy '44 gör det bättre - om än på en annan skala.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Tack för ett mycket lyckat arrangemang.
Hade det förtäffligt trevligt bland alla krigsspelare som tagit sig dit.
"Randomization is too important to be left to chance"

sfclinken

Härligt med bilder!  :up:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

silversixx

Jag skulle verkligen vilja tacka alla deltagare!
Det är så trevligt att bara stå med en nyckel, i och för sig var det väl Roger som gjorde det oftare, och bara låta folk göra som de vill :)
Hade väldigt trevligt med mina två partier där vi testade Line of Battle-systemet. Ett system som jag blev glatt överraskad av! Ser fram emot större duster nästa år ;) Även om jag kan få lite mentala mardrömmar över att behöva flytta så otroligt många blippar :o