Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Nytt Musket and Pike

Startat av Engelbrekt, 17 maj 2011 kl. 15:46:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Engelbrekt

Låter som att du är bättre lämpad att göra det än vad jag är  :)

Kul att höra vad ni hade för idéer hur systemet skulle anpassas till SNK.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Detox

Citat från: "Engelbrekt"Ja, den främsta och egentligen enda litteraturen på engelska om tiden, Battles of the Thirty Years War av Guthrie är tyvärr rätt knäpp ibland. Därför har vi fått gå tillbaka till de tyska källorna.

Hej fick idag mitt preorder ex av Saints in Armor. Skall sätta upp första scenariot i kväll.

Angåend Guthrie så brukar jag hänga på TMP, där sågas Guthrie rejält speciellt av kunniga svenskar, detta avskräkte mig helt från att köpa hans böcker om 30 åriga kriget.

Engelbrekt

Kul, hoppas du gillar slaget vid Vita berget. Open order är ett tips för att komma uppför kullarna fort nog.

Ja, Staberg till exempel är ju mycket kunnig, har tipsat mig om en hel del källor på tyska, han brukar såga Guthrie hårt. Här är en bättre källa på engelska, dock bara om spanska infanteriet: http://www.tercio1617.net46.net/home.html

magnus lindström

Är det någon här som sett sitt Saints in Armor?

Engelbrekt

Ja, mitt har kommit. Har du inte fått ditt testex än?

Strv102r

Jag har fått mitt P500 ex, inte testexet. men jag uppfattade att dessa skickades rätt sent då flera inte fått dem förrän efter att förbeställningarna levererats.
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

Engelbrekt

Ja verkar som att de skickades sist av någon anledning.

magnus lindström

Nej jag har inte sett något spel än och funderar på om jag ska vänta eller höra av mig. Jag har inte bråttom men vill ju inte falla mellan stolarna :)

Engelbrekt

Om det inte kommer snart så hör av dig till GMT, Tony Curtis är den jag pratat med om de praktiska grejerna.