Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Last Chance for Victory

Startat av Andreas Lundin, 25 december 2013 kl. 13:44:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

...och förbeställa...??

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

För mig var det de 28 (eller nåt) scenariorna där samtliga finns i enkartorsvariant som fick mig att beställa. Men jag får erkänna att jag slängde de senaste Line of Battle-reglerna ifrån mig i frustration. Tycker det Dean gjort med ordersystemet dödar en hel del av spelets känsla och är nästan oläsligt därtill.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Malcovitz

Oh, vilken snygg karta!

Visst är det Gettysburg, eller hur? Vilket spel rör det sig om?

SebastianKalucza

Citat från: "Malcovitz"Oh, vilken snygg karta!

Visst är det Gettysburg, eller hur? Vilket spel rör det sig om?

det är http://www.multimanpublishing.com/Products/tabid/58/ProductID/239/Default.aspx.

Hade varit en given preorder om det inte vore för att det i slutändan är dyrare att förbeställa än att sen helt enkelt köpa det i svensk butik.
Har spelat lite None but Heroes och gillar verkligen vad han gjort med reglerna, vad är det du inte gillar Elias?

Malcovitz

Tack!
Spelet verkar verkligen svårmotståndligt, men kanske bäst att vänta om det blir billigare i affär. Som sagt ovan dock, 20+ scenarier... Riktigt roligt.

Elias Nordling

Orderreglerna har gått från att beskriva processen med att skriva, skicka, förbereda och exekvera på ett närmast självinstruerande vis till ett abstrakt system vars fokus är på att skapa fördröjning och är skrivet som en teknisk manual från helvetet. Obs att jag inte läst slutversionen, men jag tycker verkligen att Dean tappat förmågan att skriva intuitiva regler. Även utanför orderreglerna var det många fall av "vad fan är det han försöker säga nu?"

Andreas Lundin

Jag hade inga problem med 1.0-reglerna till LoB. Vad är ändrat vad gäller orderreglerna som gör det svårbemästrat?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Orderreglerna är helt omskrivna. Inte så mycket svårare som helt... avhumaniserade.

Andreas Lundin

Hm.. Men jag som tyckte orderreglerna var bra som dom var. Märkligt.

Elias Nordling

Håller med, och det är det som är så frustrerande.

Delirium

Snyggt är det onekligen men lite dyrt. Vill gärna pröva systemet vid tillfälle, har ingen aning om jag gillar det eller inte.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

tinG

Citat från: "Delirium"Snyggt är det onekligen men lite dyrt. Vill gärna pröva systemet vid tillfälle, har ingen aning om jag gillar det eller inte.
Yo!
Spelet gillas och ägs av mig. På Galore tvingade jag ju dessutom Kristian att spela NbH och till slut verkade han nästan biten...  :D  :wink:

Ang. STORLEKEN: Stora delar av slaget kan faktiskt spelas på två kartor, dessutom gott om intressanta enkartsscenarion. Spelar just nu scenariot "The Best Three Hours of Fighting Anywhere" som behandlar Longstreet's attack, sen em på andra dagen. Mycket kul, mkt spännande, mkt Bra Spel!

:up:
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Känns oundvikligt att spela det. Plockade fram mitt ex av South Mountain och har klippt det och börjat kika på setupen och tagit ner LoB-reglerna (2.0) och ska kika lite ikväll.

Allt började med att jag såg Gettysburg i söndags.

Citat från: "tinG"På Galore tvingade jag ju dessutom Kristian att spela NbH och till slut verkade han nästan biten...  :D  :wink:

Var det None but Heroes? Det fattade jag aldrig. Hur gick det för er?

tinG

Citat från: "Delirium"Känns oundvikligt att spela det. Plockade fram mitt ex av South Mountain och har klippt det och börjat kika på setupen och tagit ner LoB-reglerna (2.0) och ska kika lite ikväll.

Allt började med att jag såg Gettysburg i söndags.

SM är en god start... Kör på och känn på systemet/reglern och ropa till när du blir sugen på en session. Jag ställer gärna upp.

Citera
Citat från: "tinG"På Galore tvingade jag ju dessutom Kristian att spela NbH och till slut verkade han nästan biten...  :D  :wink:

Var det None but Heroes? Det fattade jag aldrig. Hur gick det för er?

Ja vi hann väl inte så långt men Hooker hann stånga sina tre divisioner blodiga i majsfältet norr om Dunker Church. Kristian lyckades förstås också nyttja alla för mig nästan okända regelparagrafer och satte in Stuarts kavalleri i napoleonska stormanfall på min flank. Det gick illa för mig...

;-)
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Delirium

Låter som Kristian. ;)

Jag beställde LCV från Coolstuffinc, kunde inte stå emot. Har läst stora delar av dokumenten och jäklar vad Dean Essig har mycket att säga om "conventional wisdom" angående Gettysburg. Som utomstående betraktare får man känslan av att ha kommit in på slutet av ett stort snöbollskrig.  :P