Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Varför vi inte gillar WiF?

Startat av EvilSpook, 12 maj 2010 kl. 11:39:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

sfclinken

Här är bilder på 5th Ed. kartan.

http://www.boardgamegeek.com/thread/962 ... th-edition
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Kanger

Det jag har är Deluxe edition, the final edition 1996. 4 kartor + Amerika, 1400 blippar (countersheets 1-6 & 24) så jag antar att det är även planes och ships in flames. Kartorna har melerad grön clear terräng och bergen ser ut som grå blank korrigerad plåt.

EvilSpook

Citat från: "Kanger"Är ingen av er intresserad av att köpa mitt WiF? Det innehåller även Asia, Africa, America, ships och planes in flames.
Citat från: "EvilSpook"Ärligt talat så kommer jag köpa WiF när jag hittar ett ex. till vrakpris.
Kan du gå lika lågt som Glocalnet?  :wink:

//EvilSpook

Delirium

5th är lite fulare än jag kom ihåg det, men jag vill fortfarande ha det. Undrar om någon har det liggande.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

sfclinken

Citat från: "Delirium"5th är lite fulare än jag kom ihåg det, men jag vill fortfarande ha det. Undrar om någon har det liggande.

Jag har ett liggande. Kan tänka mig ett byte om du har nåt kul.

Edit: Såg shopping tråden. Case closed.
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Delirium

Nu har vi testat lite 5th ed, helt naket*. Riktigt trevligt, och inte alls omöjligt att det blir en kampanj framöver.

(*= I bemärkelsen inga expansioner, bäst att förtydliga.)

Delirium

Kampanjen uppsatt och påbörjad!

jonjac

Citat från: "Delirium"Kampanjen uppsatt och påbörjad!
Vore trevligt med en AAR!

tinG

Citat från: "jonjac"
Citat från: "Delirium"Kampanjen uppsatt och påbörjad!
Vore trevligt med en AAR!

Det blev en intensiv första runda. Tyskland fick kämpa några impulser för att ta Warsava, mycket tack vare ett gloriöst Ground Strike mission av det polska flygvapnet som lyckades undvika Luftwaffe mot alla odds (+4). Stalin tog hand om sin del av Polen, Baltikum och Bessarabien omedelbart efter den tyska krigsförklaringen mot Polen. Italien förstärkte i Afrika vilket triggade CW att hotfullt segla ut en flotta i centrala Medelhavet. Mossulini kontrade med att skicka ut ubåtar och starka ytstridskrafter i västra Medelhavet. Tyskland kunde snart börja omgruppera sin armé mot västfronten och mot slutet av rundan hade v.Rundstedt samlat ihop en tillräckligt stor styrka för att angripa det försvarslösa Holland. BEF och franska armén kunde bara se på. Massor av nyttigt landstigningspråmar erövrades... Seelöwe ligger i fas.

Kriegsmarine gled ut i Nord och Centralatlanten med sina slagkryssare Gneisenau och Scharnhorst. Ubåtarna i Biscayabukten försökte hindra brittiska trupptransporter men utan framgång. De allierade försöken att leta upp den tyska flottan misslyckades och de rudimitära konvojerna kunde attackeras framgångsrikt.

Byggfas väntar, sedan är det vinter!

That's all.....
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Fredrik H

Jag läser väldigt gärna en AAR om detta, men det känns som en sådan förtjänar en egen tråd med ett lite mer uppmuntrande namn... :wink:

jonjac

Citat från: "Fredrik Hornegård"Jag läser väldigt gärna en AAR om detta, men det känns som en sådan förtjänar en egen tråd med ett lite mer uppmuntrande namn... :wink:
Och bilder.... bilder för tusan!  :D

andqui

Citat från: "tinG"Det blev en intensiv första runda. Tyskland fick kämpa några impulser för att ta Warsava, mycket tack vare ett gloriöst Ground Strike mission av det polska flygvapnet som lyckades undvika Luftwaffe mot alla odds (+4). Stalin tog hand om sin del av Polen, Baltikum och Bessarabien omedelbart efter den tyska krigsförklaringen mot Polen. Italien förstärkte i Afrika vilket triggade CW att hotfullt segla ut en flotta i centrala Medelhavet. Mossulini kontrade med att skicka ut ubåtar och starka ytstridskrafter i västra Medelhavet. Tyskland kunde snart börja omgruppera sin armé mot västfronten och mot slutet av rundan hade v.Rundstedt samlat ihop en tillräckligt stor styrka för att angripa det försvarslösa Holland. BEF och franska armén kunde bara se på. Massor av nyttigt landstigningspråmar erövrades... Seelöwe ligger i fas.

Kriegsmarine gled ut i Nord och Centralatlanten med sina slagkryssare Gneisenau och Scharnhorst. Ubåtarna i Biscayabukten försökte hindra brittiska trupptransporter men utan framgång. De allierade försöken att leta upp den tyska flottan misslyckades och de rudimitära konvojerna kunde attackeras framgångsrikt.

Byggfas väntar, sedan är det vinter!

That's all.....

Värt att notera är att de expansiva och imperialistiska japanerna påbörjade en mindre landoffensiv i Kina som bland annat kostade nationalist-kineserna betydande förluster i manskap och delar av Nanking-korridoren samt den strategiskt viktiga staden Hang Chow utanför Shanghai. Dessa händelser föranledde Mao att påbörja en march i rask takt i riktning mot de norra delarna av det ockuperade Kina samt nationalisterna att göra betydande omgrupperingar i söder.
Anders