Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

GMTs vintererbjudande

Startat av Doomfarer, 22 november 2006 kl. 23:00:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Doomfarer

GMT har ett vintererbjudande till trogna kunder. De får köpa två spel till halva priset (som många här säkert vet). Problemet är, vilka två spel skall man köpa?

Funderar på två av följande spel:

Sweden Fights On - 60.00
Under the Lily Banners - 59.00
Gustav Adolph: With God and Victorious Arms - 64.00

Vilket av ovanstående är bäst/roligast?

Pax Romana - 59.00

Gillar perioden och spelet går bra att spela via PBeM.

The Conquerors: Alexander the Great - 59.00

Kanske lite för light?

Prussia's Glory II - 59.00

Måste man ha spelat PG1? Är det kul?

The Burning Blue - 69.00

För komplicerat för vad det är?

Clash of Giants II - 59.00

Verkar kul, men historiskt?

Mottager gärna tips på vilka av spelen jag skall välja.  :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

BigPapaBear

Jag kvalade inte in för rabatt, då det krävdes att man köpt två P500 titlar. Jag har bara köpt en...  :cry:

Clash of Giants II är kul, har en mysig historiekänsla, men saknar en hel del realism - vilket man knappast kan kräva hinkvis av från ett så pass enkelt spel.
En mycket bitter liten man.

Andreas Johnson

Har Sweden Fights On och Gustav Adolf, båda är bra.
Mycket spel för pengarna känns det som.
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

tinG

Citat från: "Doomfarer"GMT har ett vintererbjudande till trogna kunder. De får köpa två spel till halva priset (som många här säkert vet). Problemet är, vilka två spel skall man köpa?

Funderar på två av följande spel:

Sweden Fights On - 60.00
Under the Lily Banners - 59.00
Gustav Adolph: With God and Victorious Arms - 64.00

Vilket av ovanstående är bäst/roligast?

Pax Romana - 59.00

Gillar perioden och spelet går bra att spela via PBeM.

The Conquerors: Alexander the Great - 59.00

Kanske lite för light?

Prussia's Glory II - 59.00

Måste man ha spelat PG1? Är det kul?

The Burning Blue - 69.00

För komplicerat för vad det är?

Clash of Giants II - 59.00

Verkar kul, men historiskt?

Mottager gärna tips på vilka av spelen jag skall välja.  :)

The Burning Blue är INTE för komplicerat och det är ett förbannat roligt/spännande spel! Rekommenderas!

Av Musket & Pike Series spelen är det svårt att välja bland. Läs mer om spelen på GMT och kolla upp vilka slagfält som intresserar sig mest. Det gär bäst för svenskarna i det senaste, GiiA ;-)

Jonas
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Doomfarer

AAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGHHHHHHHH!

Jag kan inte bestämma mig.   :x
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

A F

Citat från: "Doomfarer"The Burning Blue

Är det hälften s intressant som Downtown så KÖÖÖÖÖP

Andreas Lundin

Köp The Conquerors: Alexander the Great -

- mest för att jag vill spela det själv!  :D

Själv funderar jag på Great Battles of Alexander Deluxe eller Carthage....

Skall du beställa ett eller två Paul?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Citat från: "Andreas Lundin"Köp The Conquerors: Alexander the Great -

- mest för att jag vill spela det själv!  :D

Själv funderar jag på Great Battles of Alexander Deluxe eller Carthage....

Skall du beställa ett eller två Paul?

Conquerors känns för light, dessutom verkar det ha kass replay value (vad det nu kan heta på svenska, återspelbarhet?).

Har både GBoH Alex and Carthage så vill du spela så...

Tänkte beställa två men ett av dem blir nog Tyrant modulen till Alexander. Andra spelet väger mellan Pax Romana, Prussia's Glory 2 eller ett av M&P spelen (Under the Lily Banners eller GA).

Burning Blue kommer aldrig spelas så är det bara och Clash of Giants 2 verkar lite klent med bara två slag.

Har ju en månad på mig att bestämma...
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Elias Nordling

CiteraTänkte beställa två men ett av dem blir nog Tyrant modulen till Alexander.

Ja Tyrant-modulen är nästan ett måste. Fler och bättre scenarion än dem som följer med boxen (som är rätt bra och många redan från början).

Rekommenderar också SGBOH, så hinner du spela igenom alla scenariorna utan förlorad historiekänsla.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Mosse

Jag har alltid haft svårt att motstå goda erbjudanden (därav är P500-systemet oerhört farligt för mig!) så det blir väl att dra nytta av erbjudandet även för mig.

Just nu lutar jag mig mot:
- War Galley
- Men of Iron

Doomfarer

Citat från: "Mosse"Jag har alltid haft svårt att motstå goda erbjudanden (därav är P500-systemet oerhört farligt för mig!) så det blir väl att dra nytta av erbjudandet även för mig.

Just nu lutar jag mig mot:
- War Galley
- Men of Iron

Om du inte har några GBoH titlar innan rekommenderar jag Deluxe Alexander. War Galley tyckte jag personligen var ganska tråkigt.

Men of Iron? Funderade lite på det, men M&P serien kändes mer intressant.
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Andreas Lundin

CiteraMen of Iron

Jag har spelet och känner mig lite kluven. Spelet är väldigt "regellätt" (om man t.ex. jämför Musket & Pike-serien), men på så vis också snabbspelat. Du kan nog spela ett scenaro på en kväll. Men det gör också att jag vacklar lite i mitt omdöme. Jag GILLAR krom. Jag GILLAR komplicerade regler och detaljer (om dom tillför en "känsla" för den historiska epoken eller dylikt). Det är ganska lite krom i detta spel, men alla slagen förutom ett är ganska inttressanta situationer, så... Ja, jag vet faktiskt inte vad jag skall tycka om Men of Iron. En sak. jag har inte plockat fram det sedan jag den vecka jag fick spelet och spelade tre scenarier med en kompis... Det kanske säger nåt.

CiteraHar både GBoH Alex and Carthage så vill du spela så...

Ja visst. Annars kanske ett parti Pax Romana, så att du kan bilda dig en uppfattning om spelet innan du beslutar? Jag är ledig hela helgen och samtlilga kvällar nästa vecka..  :up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Doomfarer

Spelar Pax Romana på nätet, verkar helt ok men inget spel man rusar ut och köper direkt. Vet inte riktigt vad som är fel med det? Avvaktar lite med köp i alla fall. Vill du sälja ditt ex kan du höra av dig dock. :)

Verkar som du ha MoI och Gustav Adolf the Great, så behöver ju inte köpa något av dem.

Så kanske Prussia's Glory 2 och Under the Lily Banners samt Tyrant modulen då?
Paul H

Are you working dear
I lie and play on

Andreas Lundin

Nä, jag hoppar nog över erbjudandet. Kanske beställer counter trays gratis (+frakt) istället...

Andreas Lundin

CiteraSpelar Pax Romana på nätet

Säg till när du vill ta en match live eller på nätet. Jag är med. Spelar ett parti solo på Cyberboard för tillfället... och det är jävligt trist.