Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_BigPapaBear

LinCon

Startat av BigPapaBear, 12 februari 2007 kl. 11:14:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Upptäckte precis att LinCon ligger ungefär en månad tidigare än vanligt i år. På alla sätt negativt för min del, men man måste ju dit ändå...

Har någon anmält ett krigsspelsrum? Vilka ska dit?
En mycket bitter liten man.

A F

#1
Citat från: "BigPapaBear"Vilka ska dit?

Klart jag ska Och du ska med mig ut på landet och köra motorsåg.

Andreas Lundin

#2
Jag skall självklart dit. Jag skulle vilja lira Killing Ground eller något annat spel på den nivån. Vore kul om man kunde bli initierad i Wacht am Rhein II...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

#3
Planerar att åka till LinCon, tycker att TKG eller WaRII låter som intressanta kandidater för aktiviteter där...
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

#4
Citat från: "Anders Fager"Klart jag ska Och du ska med mig ut på landet och köra motorsåg.

Gjutet. Tar med mig extra plåster!  :D
En mycket bitter liten man.

pelle

#5
Hade någon bokat krigsspelsrum till i år?

tobias

#6
Jag har mailat och bokat ett Krigsspelsrum på LinCon!
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

BigPapaBear

#7
Citat från: "tobias"Jag har mailat och bokat ett Krigsspelsrum på LinCon!

Grymt, Tobias. Behöver du en "medarrangör" ställer jag upp.
En mycket bitter liten man.

BigPapaBear

#8
Citat från: "Andreas Lundin"Jag skall självklart dit. Jag skulle vilja lira Killing Ground eller något annat spel på den nivån. Vore kul om man kunde bli initierad i Wacht am Rhein II...

Jag känner nog att det kittlar lite i OCS-tarmen inför LinCon. Ska ni köra TKG rekommenderar jag något av 1-kartorsscenariorna för att passa in i tidsrymden.
En mycket bitter liten man.

Scipio

#9
Citat från: "BigPapaBear"Jag känner nog att det kittlar lite i OCS-tarmen inför LinCon. Ska ni köra TKG rekommenderar jag något av 1-kartorsscenariorna för att passa in i tidsrymden.
Nja, har alla spelat tidigare så borde det gå att hinna med fullkampanjen på den här tidsrymden.
Det börjar väl ändå på torsdag och håller på till söndag?
"Randomization is too important to be left to chance"

tobias

#10
Citat från: "BigPapaBear"Grymt, Tobias. Behöver du en "medarrangör" ställer jag upp.

Det är taget! Mailar dig inom kort.
/Tobias
Anpassa - Improvisera - Kringgå

Andreas Lundin

#11
Jag vet att alla skall till götet och lira spel, men jag tillåter mig ändå filosofera mig bort i den avlägägsna framtiden - till Lincon!

Jag sitter och funderar på vad man kan tänla sig orka, och hinna med, att spela. Det vore ju extremt kul att viga en dag åt Here I Stand. Har man ett gäng som spelat förrut kan man nog till och med kunna bli färdig redan på kvällen första dagen.

Sedan skulle det vara kul med något riktigt jävla Cthulhu-stort, men jag kan inte komma på något bra... Jag har funderat på att släpa med mig A World in Flames och spela ett av de sena scenarierna. Alltid retar det någon att ta med sig det MYCKET provocerande spelet...   :wink:

...men jag vet inte. Jag vill ju inte bli nedslagen med en kartong från Columbia Games eller något sådant... Så det kanske är någon här som har ett förslag?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Vvornth

#12
LinCon hade vart förbaskat kul, men en knapp månad efter GothCon?
Dett blir bara fel så... =/
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Scipio

#13
Citat från: "Vvornth"LinCon hade vart förbaskat kul, men en knapp månad efter GothCon?
Dett blir bara fel så... =/
Vadå, det borde väl vara konvent en gång i månaden året runt lr.
"Randomization is too important to be left to chance"

Vvornth

#14
Min flickvän och "normala" polare är lagom nöjd med att varje söndag är ringmärkt för 'Vietnam 1965-1975' på Ylva redan. Så om jag skulle smita iväg på konvent en gång i månaden utöver det så fruktar jag att det skulle bli mycket ensamma dagar i övrigt.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance