Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

LinCon

Startat av BigPapaBear, 12 februari 2007 kl. 11:14:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 Gäster tittar på detta ämne.

Tommy Röhs

Jag kan tyvärr inte åka till Lincon i år.

:cry:

Så om det är någon som ska till Lincon men inte fixat transporten ännu så har jag SJ biljetter  till salu.

Stockholm C till Linköping
27/4 (fredag) avgång 14:40.

Linköping till Stockholm C
30/4 (måndag) avgång 18:00.

Tänkte mig 250 SEK för biljetterna.

Vvornth

Citat från: "tobias"Förresten, någon Göteborgare som kan tänka sig att göra två ärenden åt mig på LinCon?

1. Ta med ett World In War som Scipio "lånade" av mig på GothCon
2. Ta emot ett antal Micro-figgar med tillhörande regelböcker som jag har köpt av en kille

Tacksam för hjälp, hör av er via PM eller mail! Bjuder givetvis på en öl eller motsvarande som tack för hjälpen!

Du har nog större framgång på Ylvas forum, ett par bilar som ska ditt.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "thermopylai"Jag kan hjälpa till att rodda krigsspelsrummet om det behövs.

Uppskattas, Jocke. Ses på plats!
En mycket bitter liten man.

A F

Upprepar då att det är köttfest i Gottickrummet på lördag kväll. Man tar med sig sin (råa eller i förväg grillade) köttbit och så äter vi riktig kara-mat och myser i nån timme. Och pratar skit om Tobias.  :ultra:  :ultra:  :ultra:

Andreas Lundin

...hade varit gött med bira till "kara-maten", men vad jag förstår så funkar inte det. :down:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

A F

Citat från: "Andreas Lundin"...hade varit gött med bira till "kara-maten", men vad jag förstår så funkar inte det. :down:

Som sagt. Djävla förmyndarsamhälle.  :twisted:

Doomfarer

Vad spelas och vem vinner?  :)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

sfclinken

Citat från: "Anders Fager"Upprepar då att det är köttfest i Gottickrummet på lördag kväll. Man tar med sig sin (råa eller i förväg grillade) köttbit och så äter vi riktig kara-mat och myser i nån timme. Och pratar skit om Tobias.  :ultra:  :ultra:  :ultra:

:shock:  :shock:  :shock:  :shock:

Jag råkade bevittna detta....  :cry:  :x  :shock:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

sfclinken

Vill tacka Roger, Andreas och Kristian för omgången med The Killing Ground. Måste påstå att det var ett förbannat bra spel. Ett klockrent 4-personers spel. Ser fram emot lite bilder på den allierade framryckningen.

Enda tråkiga var att jag var tvungen att bege mig på Söndagskvällen..

:ultra:
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

BigPapaBear

Citat från: "Doomfarer"Vad spelas och vem vinner?  :)

Det var rejäl folksamling i krigsspelsrummet större delen av tiden. Ett tag såg det ut som att det skulle bli platsbrist. Det som spelades var bl.a.

Yom Kippur (två partier)
Ardennes (SCS)
Mighty Endeavor (SCS)
Wings of War (flera partier)
Enemy at the Gates (årets monster #1)
The Killing Ground (årets monster #2)
Bitter End
Tunisia (OCS)
Hammer of the Scots (flera partier)
Paths of Glory
Shifting Sands
Rommel in the desert
Twilight struggle (minst två partier)
Nåt invadera-Tyskland-spel som Roger hade med sig.
Star Wars: Queens gambit (tror jag det hette)
Combat Commander
..har säkert glömt något

Krigsspelsrummet blev en stor succé. Vi hade en hel del besökare som fick prova på hobbyn för första gången. När det var som intensivast demade jag tre SCS-spel samtidigt...

Årets tuffaste spel var Rogers nyinköpta Paintcheck. Taktiskt paintballspel med fluffiga komponenter.  :D

Ett stort tack till alla som var där! Hoppas vi ses på Friendly Fire mm.  :up:

BigPapaBear

Citat från: "sfclinken"Vill tacka Roger, Andreas och Kristian för omgången med The Killing Ground. Måste påstå att det var ett förbannat bra spel. Ett klockrent 4-personers spel. Ser fram emot lite bilder på den allierade framryckningen.

Enda tråkiga var att jag var tvungen att bege mig på Söndagskvällen..

:ultra:

Jag gjorde ett förvirrat inhopp i ditt ställe samtidigt som jag demade Yom Kippur och Tunisia. Anföll mot alla odds på bred front i dåligt väder och hade otroligt flyt med tärningarna. Den stackars tysken (Christian?) var på väg att ge upp tron på hobbyn...  :D

sfclinken

Citat från: "BigPapaBear"Jag gjorde ett förvirrat inhopp i ditt ställe samtidigt som jag demade Yom Kippur och Tunisia. Anföll mot alla odds på bred front i dåligt väder och hade otroligt flyt med tärningarna. Den stackars tysken (Christian?) var på väg att ge upp tron på hobbyn...  :D

Härligt!!

Mäkta imponerad av din engagemang Björn  :lol:

Att se dig fara mellan Yom Kippur, Bitter End och Tunisia för att dema var en fröjd för ögat!

Bra jobbat :ultra:
GMY Peter

Floxon T

Kan bara instämma med de förgående talare om att Krigspelsrummet på LinCon var en succé. Ett stort tack till alla hjälpsamma personer som gjorde det till vad det var.
Bättre än GothCon får jag allt smärtsamt konstatera.

På återseende på Boråsspelkonvent som blir mitt nästa konvent.

Scipio

Får tacka för ett utomordentligt trevligt arrangemang, utan tvekan det mest bästa krigsspelsrummet hittils!   :up:

Björn gjorde ett kanonjobb som höll igång flera samtidiga SCS och OCS och andra spel på samma gång.
Dessutom så hoppade han in som Peter-stand-in när han blev tvungen att bege sig på söndagen och dominerade i TKG.

Efter att  vi hade avslutat The Killing Ground klockan 0200 på söndagsnatten så var jag sugen på att hinna spela något ytterligare innan det skulle bli dags att packa ihop och åka så jag lyckades 0330 lura Jocke till en Hammer of the Scots-omgång som råkade bli värsta maratonomgången och pågick till klockan nio på morgonen...   :D

Bilder kommer...
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Citerautan tvekan det mest bästa krigsspelsrummet hittils!

Håller med! Bra arrangemang och enagerat. Nu har jag ju inte varit på fler än 4 lincon (och de två första var tidigt 90-tal), men ändå...

Sedan var det ju kul att vi hann med att få ett genombrott i den tyska köttmuren (på den tyska vänsterflanken var det mest kött och lite stål) i The Killing Ground (utmärkt system  :up: ).

Jag ser fram emot Friendly Fire, men denna gång skulle jag vilja spela ett antal "korta" spel, tror jag. Kanske dags att damma av Up Front!?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East