Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Finnish Trilogy

Startat av pelle, 3 september 2007 kl. 08:37:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 6 Gäster tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Nu har du fel Björn.

Även solen har ju sina fläckar.  :)
En mycket bitter liten man.

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Scipio"Nu har du fel Björn.

Även solen har ju sina fläckar.  :)
Ajaj, nu får jag omvärdera dig från grunden Björn...   :D
"Randomization is too important to be left to chance"

Vvornth

Citat från: "skydiverx"
Citat från: "Vvornth"Ok, din misstänksamhet är noterad. Nu undrar jag istället om du kommit till rätt forum.

Detta är väl ett forum där man diskuterar krigsspel?

Men jag blir förvånad över tonen i ditt inlägg. Sånt tycker jag man klarar sig utan i en diskussion.

Det var snarare min replik. Det var trots allt du som öppnade med antydningar om att vi som förbeställt inte skulle uppfölja det.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Det var snarare min replik. Det var trots allt du som öppnade med antydningar om att vi som förbeställt inte skulle uppfölja det.

Ska vi ta våra hinkar och leka snällt i sandlådan nu?
Med tanke på att ingen verkar ha sett prislappen innan de anmälde sitt intresse tycker jag att Tomas tar upp en viktig poäng vad gäller folks vilja att betala när det väl kommer till kritan. Men är det bra så håller jag med Roger - då spelar priset inte så stor roll.
Vvornth har givetvis rätt i att det här är en hobby som i det närmaste saknar motstycke vad gäller köpvilja...

Jag heter Carl Bildt och jag har medlat förr...  :D

sfclinken

Citat från: "BigPapaBear"Jag heter Carl Bildt och jag har medlat förr...  :D

Du får snart ett samtal från HQ FN, de behöver hjälp i Darfur, Korea, Iran, Afganistan och på Nörrebro i Köpenhamn. 8)
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Vvornth

Citat från: "BigPapaBear"Med tanke på att ingen verkar ha sett prislappen innan de anmälde sitt intresse tycker jag att Tomas tar upp en viktig poäng vad gäller folks vilja att betala när det väl kommer till kritan.

Du menar alltså att man ska syna priset innan man knappar in sitt kreditkortsnummer? Konstig prick, då kan ju förnuftet ta över. Det är precis som när man badar för första gången på säsongen, man måste hoppa i, inte doppa tårna!
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

dagon

Vad gäller priset på spelen tror jag att de utsatta på mikugames.com är lite för högt satta. Dessa var framtagna innan Mikugames hade skaffat offerter gällande tryckning + tillverkning av annat spelmaterial såsom tärningar.

Det slutliga priset kommer med all sannolikhet bli lägre - speciellt för de som väljer att göra en förhandsbeställning och ännu lite mer för de som väljer att förhandsboka alla tre titlarna. Hur mycket det kommer att handla om vet jag dock inte just nu.

För övrigt är min personliga åsikt den att €60 inte är särskilt dyrt för detta monsterspel då jag vet hur mycket tid Miku lagt ner på detta projekt. Han har researchat och designat i >4år varav det sista året på heltid.
Dessutom har han gjort ett hästjobb med design av karta + de över 1500 spelpjäser (Vinterkriget) som jag anser är av yppersta klass vad gäller "krigsspelsgrafik".
Till syvende och sist ska ju förstås spelen också vara spelbara för att man ska öppna lädret - det kan man ju inte veta innan man spelat dem eller läst recensioner. Men jag har goda förhoppningar om att detta blir en spännande spelserie!  :up:  

/Asko
För Kung och Fostervatten

BigPapaBear

Citat från: "Vvornth"Du menar alltså att man ska syna priset innan man knappar in sitt kreditkortsnummer? Konstig prick, då kan ju förnuftet ta över. Det är precis som när man badar för första gången på säsongen, man måste hoppa i, inte doppa tårna!

Håller med. Otroligt dumt av mig att tänka annorlunda...  :D

Andreas Lundin

Citeranär det väl kommer till kritan.

You said it man.  8)  Krita!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

silversixx

Ett exemplar bokat.

Miku

Hej!
Har beslutat att personligen gå med detta trevliga forum! Dels för att avlasta dagon lite med eventuella framtida frågor samt att jag vill ha möjligheten att kunna droppa in lite roliga grejer själv...

...t.ex. bilden på framsidan av spelkartongen till Vol.1 Winter War är nu klar. För alla intresserade, spana in denna på www.mikugames.com

M.v.h. Mikael "Miku" Grönroos

Tommy Röhs

Finns det ett forum skapat på Consimworld.com för trilogin?

Miku

Citat från: "Tommy Röhs"Finns det ett forum skapat på Consimworld.com för trilogin?

Jag finns för tillfället bara under Game Company Support Forum (Mikugames). I framtiden kommer jag säkert att finnas på flera ställen.

/Miku

BigPapaBear

Citat från: "Miku"Hej!
Har beslutat att personligen gå med detta trevliga forum! Dels för att avlasta dagon lite med eventuella framtida frågor samt att jag vill ha möjligheten att kunna droppa in lite roliga grejer själv...

...t.ex. bilden på framsidan av spelkartongen till Vol.1 Winter War är nu klar. För alla intresserade, spana in denna på www.mikugames.com

M.v.h. Mikael "Miku" Grönroos

Välkommen ombord, Miku! Ser fram emot att följa utvecklingen av spelet.

A F

Hej Miku. Käkat nån memma i jul?