Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Finnish Trilogy

Startat av pelle, 3 september 2007 kl. 08:37:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 Gäster tittar på detta ämne.

Miku

Citat från: "Anders Fager"Hej Miku. Käkat nån memma i jul?
God fortsättning!
Nej, memma äter man bara under påsken, men tackar som frågar...

Miku

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Miku"Hej!
Har beslutat att personligen gå med detta trevliga forum! Dels för att avlasta dagon lite med eventuella framtida frågor samt att jag vill ha möjligheten att kunna droppa in lite roliga grejer själv...

...t.ex. bilden på framsidan av spelkartongen till Vol.1 Winter War är nu klar. För alla intresserade, spana in denna på www.mikugames.com

M.v.h. Mikael "Miku" Grönroos

Välkommen ombord, Miku! Ser fram emot att följa utvecklingen av spelet.

Man tackar! 2008 kommer att bli ett intressant och spännade år (samtidigt väldigt tufft).

A F

Citat från: "Miku"Nej, memma äter man bara under påsken,

Är det egentligen inte så att finnar bara låtsas äta memma så att vi andra ska tro att man måste äta det för att vara en riktig hårding? :lol:

Strv102r

Min finska fru säger att det är jättepopulärt. Själv gillar hon det inte utan liknar det vid di-rré (utseendemässigt alltså) och sockrad sirap smakmässigt  :shock: . Vi har ett blandat svensk (gotländskt)-finskt julbord med leverlåda, morotslåda och potatislåda, men det känns som att det fortsätter vara ett svenskt "påskbord".
Ola Palmquist. Spelar nu:  SPIs Operation Typhoon, därefter Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

A F

Citat från: "Strv102r"leverlåda

Ugh. Trots att jag gillar lever.

dagon

Se där, se där - välkommen hit då Miku.  :)

Ang memma så är det ju så att man redan börjar längta till påsk.
För Kung och Fostervatten

Miku

Hej,

Nu är bilden för 2:a spelet (Fortsättningskriget) klar! :up:

Se; www.mikugames.com

M.v.h.
Miku

Vvornth

Ser bra ut, med tanke på vad jag misstänker budgeten ligger på så gillar jag nivån på omslagen.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

sfclinken

Ser riktigt snyggt ut. Bra jobbat!!
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

pelle

Ser bra ut. Ger mig associationer till någon bana i något FPS jag körde alldeles för mycket för några år sedan... BF1942 kanske (eventuellt med någon mod)?

Andreas Lundin

Är det möjligen Svir?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Miku

Citat från: "Andreas Lundin"Är det möjligen Svir?

Varför inte? Bra förslag. Jag låter betraktaren få avgöra det själv.
En annan möjlighet skulle också kunna vara att det handlar om ett anfallsskede längre norrut (möjligen finska 6:e divisionens område). Året är i alla fall 1941. :wink:

Tack för alla fina komplimanger!

M.v.h.
Miku

Miku

Nu är alla framsidorna 99,99% klara!  :)

För alla intresserade finns de att beskåda på www.mikugames.com.

(Andra bilden är förbättrad).

Om ni har några synpunkter eller kommentarer så tar jag gärna emot dem (det finns ju en 0,001% möjlighet till en liten ändring/korrigering  :D )

M.v.h. Miku

PS. Jag vill passa på att tacka Andreas Wide för ett bra jobb. :up:

Miku

Hej,

Jag har lagt till en ny meny på hemsidan som kommer att behandla betatestandet i fortsättningen i form av AARs och diverse bilder på spelkomponenterna.

För tillfället har jag lagt upp 0,97 prototyperna av alla countersheets till Vinterkriget.

Gott nytt år önskar Mikugames!  :up:

ulve

Kommer det att komma/kommer du att tillåta att någon gör en VASSAL-modul till spelet?