Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

The Finnish Trilogy

Startat av pelle, 3 september 2007 kl. 08:37:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

A F

Citat från: "Johan"Jag tycker ändå det är lite onödigt att hacka på grabbarna när dom nu gör en sådan insats.

Man kanske ska skilja på "hacka på" och "komma med synpunkter". Speciellt när de kommer från någon som Elias som faktiskt rätt nyligen gav ut ett krigsspel OCH fått mycket bra kritik för det.  8)

Scipio

Citat från: "skydiverx"
Citat från: "Scipio"Ambitöst,snyggt och riktigt lovande projekt.
Jag är mycket nyfiken på hur spelsystemet kommer att bli?
Hursomhelst så har jag förhandsbeställt ett exemplar åt mig till att börja med.
Så här coola svenska/finska/nordiska spelprojekt ska bara stödjas, inget snack! Det är allas plikt!   :ultra:

Öh jo kanske det, men till tonerna av 260 Euro?? Skulle inte tro det. Då skall det vara ett sjutusan till spel, och så här långt ser det ok ut, men skall jag lägga ut 2,5 KSEk på spel så finns det annat som konkurerar, minst sagt. Det finns gränser för min patriotism och min vilja att slänga pengar på svenska entrepenörer. Jag undrar hur många av de som ropar förbeställt som kommer att öppna plånboken när det gäller.

Inget ont om vare sig spelet eller killarna som sliter hårt med det. Spelet ser kul ut, men som sagt ...
Vet som sagt inte inte var prisuppgifterna kommer ifrån men om det nu är 2,5kkr som det handlar om för tre spel som ser ut att vara så här genomarbetade så är det inte så märkvärdigt i sammanhanget tycker jag.
Jag ser fortsatt med spänning fram emot att få se hur spelsystemet kommer att se ut.
Men om spelssytemet blir intressant och det ser ut att hålla måttet med vad som hittils målats upp så kommer jag utan att blinka införskaffa det. Mina bokhyllor vittnar om att min plånbok jobbar för min mun...   ;)
"Randomization is too important to be left to chance"

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "Elias Nordling"Jag tycker att det finns en estetisk poäng med att brickorna rör sig på kartan också, istället för att stå uppradade i två murar som stångas.

Du gillar inte the Killing Ground alltså...  :D
Nu har du fel Björn. Kan förstå det med tanke på att du endast spelat de första turnsen.
TKG börjar statiskt och övergår i rörlig krigföring. Men inte ens i början så är det inte murar det handlar om...inte på den tyska sidan då i varjefall...
Det kan säkert vara lika mycket rörlig krigföring som i ett barbarossa-spel. Skillnaden är bara den att TKG börjar statiskt och går över i rörelse medan ett barbarossaspel börjar i rörelse och sedan blir mer statiskt.

skydiverx

Citat från: "Scipio"
Citat från: "skydiverx"Öh jo kanske det, men till tonerna av 260 Euro?? Skulle inte tro det. Då skall det vara ett sjutusan till spel, och så här långt ser det ok ut, men skall jag lägga ut 2,5 KSEk på spel så finns det annat som konkurerar, minst sagt. Det finns gränser för min patriotism och min vilja att slänga pengar på svenska entrepenörer. Jag undrar hur många av de som ropar förbeställt som kommer att öppna plånboken när det gäller.

Inget ont om vare sig spelet eller killarna som sliter hårt med det. Spelet ser kul ut, men som sagt ...
Vet som sagt inte inte var prisuppgifterna kommer ifrån men om det nu är 2,5kkr som det handlar om för tre spel som ser ut att vara så här genomarbetade så är det inte så märkvärdigt i sammanhanget tycker jag.
Jag ser fortsatt med spänning fram emot att få se hur spelsystemet kommer att se ut.
Men om spelssytemet blir intressant och det ser ut att hålla måttet med vad som hittils målats upp så kommer jag utan att blinka införskaffa det. Mina bokhyllor vittnar om att min plånbok jobbar för min mun...   ;)

Prisuppgifterna finns för den tillräckligt intresserade att läsa på deras sajt. http://www.mikugames.com/index.html?home.html

Då är det du och tio till som köper det skulle jag tro.

Hur genomarbetat och utvecklat som spel vet jag inte hur det är. Jag har sett en karta och en lista på referenser. Jag väntar med min uppfattning tills jag ser resten.

Andreas Lundin

CiteraDå är det du och tio till som köper det skulle jag tro.

Det där får du utveckla. Jag förstår inte. :insecure:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Citat från: "skydiverx"Hur genomarbetat och utvecklat som spel vet jag inte hur det är. Jag har sett en karta och en lista på referenser. Jag väntar med min uppfattning tills jag ser resten.
Ja jag menar då det! Och ingen har sagt något annat heller.
Jag förstår inte vad du fiskar efter egentligen..?

Vvornth

Är jag internet-analfabet helt plötsligt? Jag kan fortfarand einte hitta någon officiell prisuppgift.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Andreas Johnson

Finns under "FAQ".
Solitär: Julian: Triumph before the storm, Last hundred yards

Med PO: Kiev to Rostov

skydiverx

Citat från: "Vvornth"Är jag internet-analfabet helt plötsligt? Jag kan fortfarand einte hitta någon officiell prisuppgift.

Hittas lätt om man klickar på länken till spelet och dess olika delar under rubriken "Preliminary Price in Stores:" med stor fetad stil.

skydiverx

Citat från: "skydiverx"Hur genomarbetat och utvecklat som spel vet jag inte hur det är. Jag har sett en karta och en lista på referenser. Jag väntar med min uppfattning tills jag ser resten.

Jag fiskar inte efter nåt som inte skrivits i klartext här. Med det priset vill jag se mer innan jag slänger mig på ordertelefonen, eller börja uppmana till förhandsbeställningar. Sen uttryckte jag min skepsis om huruvida ett monsterspel om finska vinterkriget med den prislappen kommer att sälja i någon större omfattning.

Vvornth

Ok, din misstänksamhet är noterad. Nu undrar jag istället om du kommit till rätt forum. Att börja med att ifrågasätta folks entusiasm här ter sig lite underligt med tanke på att detta handlar om forumbesökarnas huvudsakliga intresse, och då är ändå de flesta här riktiga penny-pinchers i jämförelse med vad man kan hitta på t.ex. consimworld.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

Holmgren

Försök hålla den här diskussionen civiliserad. Den har inte gått över styr ännu, men det vore trist om den gjorde det....
Det var inte bättre förr, det är nu det är sämre!

Scipio

Citat från: "skydiverx"

Jag fiskar inte efter nåt som inte skrivits i klartext här. Med det priset vill jag se mer innan jag slänger mig på ordertelefonen, eller börja uppmana till förhandsbeställningar. Sen uttryckte jag min skepsis om huruvida ett monsterspel om finska vinterkriget med den prislappen kommer att sälja i någon större omfattning.
Nu är det väl ändå lite för lite känt ännu om hur exakt spelet kommer att bli för att kunna dra några slutsatser om vad ett rimligt pris är och om det kommer att vara värt denna prislapp...eller hur?

För egen del så kan jag säga att 850 kr för ett spel inte är något jag lyfter på ögonbrynen över om det ser ut att tillföra något intressant. Jag har köpt spel som kostar mer än så.

Om TFT kommer att sälja i en större upplaga än tio spel tror jag är mer beroende av hur slutresultatet blir än om hurvida det kostar 850 kr eller 750 kr...
Den här typen av spel säljer främst med "mun mot mun"-metoden från imponerade spelare än till icke-krigsspelare som snubblar över det och tycker det verkar billigt på Toys R Us...  ;)

Sen så förstår jag inte varför du tycker att det är så väldigt farligt att förhandsboka ett spel som verkar lovande?
Om det nu verkar barka åt fel håll så kan du alltid avboka det innan det har getts ut eller hur?

Och slutligen så är jag för egen del väldigt positiv till att det ges ut ett kriggspel värt namnet i Sverige och som dessutom behandlar militärhistoria i vårat närområde. Fantastiskt tycker jag. Fram för mer spel som behandlar nordens historia. Shit, jag pyntar gärna lite extra bara för den sakens skull!!   :up:

skydiverx

Citat från: "Vvornth"Ok, din misstänksamhet är noterad. Nu undrar jag istället om du kommit till rätt forum.

Detta är väl ett forum där man diskuterar krigsspel?

Men jag blir förvånad över tonen i ditt inlägg. Sånt tycker jag man klarar sig utan i en diskussion.

skydiverx

Citat från: "Scipio"Om TFT kommer att sälja i en större upplaga än tio spel tror jag är mer beroende av hur slutresultatet blir än om hurvida det kostar 850 kr eller 750 kr...

Håller helt med. Nu blir det iofs en serie spel där varje del kostar en bra slant, men visst. Så är det naturligtvis.

Citat från: "Scipio"Sen så förstår jag inte varför du tycker att det är så väldigt farligt att förhandsboka ett spel som verkar lovande?
Om det nu verkar barka åt fel håll så kan du alltid avboka det innan det har getts ut eller hur?

Jo. Jag har räckt upp handen som intresserad på deras sajt. Vilket jag iofs gjorde innnan jag såg prislappen. Sen får vi som sagt se hur det blir när det blir klart. I mitt fall så kommer en faktor vara om jag ser en möjlighet att spela spelet: Efter alldeles för många år med alldeles för många ospelade spel inköpta, så har spelmöjligheten blivit ett viktigt kriterium. Men det är bara jag, och jag har full förståelse för att köpa ett spel bara för att hålla i, läsa, och känna på det.

Citat från: "Scipio"Och slutligen så är jag för egen del väldigt positiv till att det ges ut ett kriggspel värt namnet i Sverige och som dessutom behandlar militärhistoria i vårat närområde. Fantastiskt tycker jag. Fram för mer spel som behandlar nordens historia. Shit, jag pyntar gärna lite extra bara för den sakens skull!!   :up:

Håller med utan reservationer.