Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

NES: The Killing Ground

Startat av butch, 12 april 2005 kl. 11:03:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

CiteraVill man ha det så kanske man ska köpa något mindre riktigt spel.
Exakt. Därför ser jag framemot ett parti Killing Ground!
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Har precis fått upp ögonen för det här... Plånboken säger nej och frugan skulle döda mig, men så är det väl med alla spel.  :up:
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

TKG nästa konvent? :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"TKG nästa konvent? :)

Gjutet, Andreas!  :up:

LinCon är nästa för mig. Långt bort, men den som väntar på något gott...

Andreas Lundin

Jo, Lincon är nog nästa. Nu slipper du köpa spelet, jag kånkar med mig det!  8)

BigPapaBear

Damn you all!!!  :twisted:

Nu köpte jag visst eländet ändå...  :P
Ingen skvallrar till frugan! Måste köpa en blomma och lägga fram det snyggt.  :oops:

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"Damn you all!!!  :twisted:

Nu köpte jag visst eländet ändå...  :P
Ingen skvallrar till frugan! Måste köpa en blomma och lägga fram det snyggt.  :oops:
Heh, bra val.
Du kanske kan kompensera henne med att erbjuda henne en plats nasta gang ni spelar...  :D
"Randomization is too important to be left to chance"

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Du kanske kan kompensera henne med att erbjuda henne en plats nasta gang ni spelar...  :D

Hon hade visst råkat köpa ett dockhus till äldsta dottern "i smyg". För TUSEN spänn!!! Så mitt Killing Ground känns som småpotatis.

...råkade få tag i Kasserine (GMT) oxå.  :P

Jon Karlsson

Ah, för hennes hobby är ju era barn och din är krigsspel, så det blir ju rättvist...  :P
[tittar på bildskärm] - Vad är min position?
- Det beror på vilken av prickarna som är du.
- Vadå 'vilken av prickarna'? Jag är ensam här!
- Då föreslår jag att du börjar springa och skrika!

BigPapaBear

Citat från: "Jon Karlsson"Ah, för hennes hobby är ju era barn och din är krigsspel, så det blir ju rättvist...  :P

Det kändes logiskt tills dess att du kom och anmärkte på detaljer...  :oops:  :D

BigPapaBear

Har börjat skumma reglerna lite och får oerhört positiva vibbar. Suveränt med spel som fungerar lika bra, om inte bättre, på fyra pers. Lagspel är grymt roligt!

BigPapaBear

På måndag drar vi igång kampanjscenariot i Stockholm. Ska bli spännande! Det är trångt i lokalen numera...

Scipio

Citat från: "BigPapaBear"På måndag drar vi igång kampanjscenariot i Stockholm. Ska bli spännande! Det är trångt i lokalen numera...
Jag förväntar mig bilder och AARs!   :)
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

CiteraPå måndag drar vi igång kampanjscenariot i Stockholm. Ska bli spännande!

Ah, jädrar! Om man ändå hade bott på ett vettigt ställe, där det finns likasinnade i tillräcklig mängd för en "lokal"!

Nästan så att det skulle vara värt SJ-biljetten att åka upp en gång i veckan och titta på!

BigPapaBear

Citat från: "Scipio"Jag förväntar mig bilder och AARs!   :)

Skulle vårt förbenade internet kicka igång hemma skulle jag utan tvekan förse er med det. Har sedan två månader tillbaka bara kunnat kolla nätet i skolan (vilket förklarar min bristfälliga närvaro här på forumet)...  :evil:

Bredbandsbolaget rocker inte just nu...  :down:   :down:   :down:   :down:   :down:

...kanske får till något ändå.  :wink: