Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

avatar_Andreas Lundin

ASL - Skall jag investera?

Startat av Andreas Lundin, 31 januari 2008 kl. 12:40:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Andreas Lundin

Hade lite tur på pokern igår och fick lite dollars över s.a.s. Tänkte investera dem i lite ASL-prylar (eftersom man ändå är en junkie på spelprylar).

För över ett decennium sedan sålde jag mina ASL-grejer och nu har jag ingen koll på vad som behövs och vad som är överflödigt.

Inledningsvis tänkte jag inhandla regelbok och Beyond Valor, men vad mer? Yanks verkar innehålla de tjocka kartorna... men jag vill hellre ha de tunna som finns i ASLSK-modulerna. Finns det en version av Yanks med de nya karttyperna? Hur göra? Fler tips på moduler att inhandla? Skall jag kanske köpa annat roligt för pengarna? Tips mottages med glädje.

/Andreas
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

#1
:shock:

Citat från: "Andreas Lundin"Skall jag kanske köpa annat roligt för pengarna?

Ja.  :)
En mycket bitter liten man.

Klas Malmström

#2
Citat från: "Andreas Lundin"Finns det en version av Yanks med de nya karttyperna?
Nej, Yanks har inte kommit ut i en 2:a utgåva ännu men tunna kartor.
Dock så kommer MMP att publicera en Map-bundle (med alla 52 kartor + dom i SK bocarna) och när den är klar så är tanken att man även skall kunna köpa indiviuella kartor av dne nya typen.
Klas Malmström
Linköping

Doomfarer

#3
Om du skall börja investera i ASL måste du vunnit en hel del $$$.  :o

Själv tycker jag du skall börja med regelboken och nya versionen av BV, då får du nog med saker för att hålla dig sysselsatt ett tag. Finns en hel del extra scenarion att ladda ner också om så önskas. Det är ändå på östfronten saker händer, eller hur? :)

Sedan kan man köpa Yanks om man absolut vill leka med Amerikanarna. Kartorna är inget jätteproblem, lägg bara en tunn karta under den tjocka och vice versa vid behov.

MMP skall trycka upp den brittiska modulen igen snart (MMP språk för 2112). De skall även snart (återigen MMPs version av snart) ge ut Bushido + Gung Ho som en modul om du giller den scenen vilket jag inte alls gör.

Är du riktigt cool köper du förstås Regler +BV + Valor of the Guards.  8)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Strv102r

#4
Var det valda årtalet ett sublimt meddelande till alla andra som gillar Rushmästerverket?  :D
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Andreas Lundin

#5
CiteraOm du skall börja investera i ASL måste du vunnit en hel del $$$.  

Ja.  :)

När det gäller Yanks... om man alltså vill ha jänkare så måste man först pröjsa för "tjocka" kartor och sedan pröjsa en gång till till för tunna kartor (eftersom man vill ha de ameriaknska regelran och counters)?

Nä, det får nog bli nåt annat än ASL. Tips på hur jag spenderar sisådär 400$?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

#6
Citat från: "Andreas Lundin"
CiteraOm du skall börja investera i ASL måste du vunnit en hel del $$$.  
Nä, det får nog bli nåt annat än ASL. Tips på hur jag spenderar sisådär 400$?

Jag hoppas att du har Wacht am Rhein II... Men annars, när vi ändå snackar Decision Games så kan du ju alltid skaffa dig War in the Pacific!

Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Andreas Lundin

#7
Jag har länge spanat på WARII, men vem skall jag spela med?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

#8
Citat från: "Andreas Lundin"Jag har länge spanat på WARII, men vem skall jag spela med?

?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

BigPapaBear

#9
Citat från: "Strv102r"Var det valda årtalet ett sublimt meddelande till alla andra som gillar Rushmästerverket?  :D

Ah, en man med god smak!  :up:
En mycket bitter liten man.

BernadotteOnline

#10
Citat från: "tinG"
Citat från: "Andreas Lundin"Jag har länge spanat på WARII, men vem skall jag spela med?

?

Ledsen att jag inte har lika mycket tid, så jag kan bli en sjyst motståndare.
Vi måste ordna lokal i Lund, så det blir lir varje vecka.

Andreas Lundin

#11
Ja, precis. Hur lätt är det?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

thermopylai

#12
CiteraNä, det får nog bli nåt annat än ASL. Tips på hur jag spenderar sisådär 400$?

Räcker till 100 öl på ett sunkhak. En skidhelg i fjällen. Eller...
http://www.steer4.com/gamcharm%20a1691%20qg.jpg

Mer allvarligt:
Eastfront + Westfront + Eurofront paketpris $260 (låna och prova Eastfront först om du inte testat systemet)
Case Blue + DAK2 $340 hos MMP, men de har du väl redan?

Har aldrig hört talas om några andra dyra monsterspel som lockat mig i alla fall.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BigPapaBear

#13
Citat från: "Andreas Lundin"Ja, precis. Hur lätt är det?

Kan man få tag på lokal i Stockholm, som är gaaaaaaaaaalet mycket mer trångbott, borde det inte varra några problem i Lund. Har ni letat?  :?

Varje ort behöver minst en renodlad krigsspelslokal!  :ultra:
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

#14
Har vi letat? Skiter du i skogen?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East