Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

vinyl på spelplanen

Startat av pelle, 25 februari 2008 kl. 11:29:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

pelle

Någon på BGG tipsar om att det är smidigt att hålla sina papperskartor platta och på plats med "vinyl" i stället för plexiglasskivor:
http://www.boardgamegeek.com/thread/172839

Är det någon som har provat? Om det fungerar hyfsat tycker jag det låter bekvämt med en sådan rulle ibland i stället för en stor plastskiva, och betydligt enklare att skära till bitar med bra storlek. Dessutom är de där mycket tunnare (och billigare). Det låter ju bara bra, om det nu verkligen fungerar, så att det inte blir en ojämn yta trots allts.

Om jag skulle vilja prova, vad heter de där "vinyl tablecloth cover" på svenska och i vilken typ av affärer ska man fråga efter det?

Andreas Lundin

Svårt att tänka mig att de är billigare än den genomskinliga pvc'n från K-Rauta, men det är kanske värt att prova detta ändå... Frågan är var man får tag på detta? Men jag är skeptisk till saker man "rullar ihop"...
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Thunderbolt (deluxe). Hubris.

pelle

Det kanske inte är riktigt lika billigt, men mer portabelt och enklare att skära i. Det kan ju vara värt att prova.

Jysk har tydligen "genomskinlig vaxduk" på rulle. Jag vet inte om det är sådan som avses, eller om de har någon lagom tjock. Det kanske finns på diverse andra ställen där man säljer vaxduk också. Jag brukar själv gå ned i energisparläge direkt när jag kommer i närheten av sådana butiker.

BigPapaBear

Citat från: "pelle"Jag brukar själv gå ned i energisparläge direkt när jag kommer i närheten av sådana butiker.

:lol:  Min hårddisk brukar krascha.
En mycket bitter liten man.