Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet på LinCon 2008

Startat av BigPapaBear, 18 mars 2008 kl. 10:57:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

BigPapaBear

Eftersom vi annonserar i LinCon-foldern att man ska kunna diskutera krigsspelsrummet här är det väl lika bra att vi har en tråd för det ändamålet. Andreas Lundin och jag är arrangörer och bär väl huvudansvaret för att ingen börjar gråta osv, men det är kul att få input och idéer från olika håll.

Vilka ska dit?
Vad ska vi spela?
Hur kan vi välkomna nybörjare?
Vill du förlora din krigsspelsoskuld till en erfaren och hårig man?
Andra önskemål?
En mycket bitter liten man.

Andreas Lundin

CiteraAndra önskemål?

Jag skulle vilja ha en tron att sitta på i krigsspelsrummet. Nedanför tronen skall två fastkedjade nymfer (riktiga nymfer, inte fejkvara!) kråma sig. Vidare vill jag att alla skall tilltala mig "kejsare Andreas av krigsspelsrummet" och ge mig gåvor (jag önskar mig oop versioner av OCS-spel och GMT: s East Front-serie). Sedan vill jag ha en krigsspelsslav som kan flytta alla mina pjäser dit jag önskar (jag föreställer mig att jag har en spira i guld och ädla stenar, som jag kan peka med).

Om inte det ovanstående går att fixa så funderar jag på om det inte hade varit trevligt att spela något i stil med TCS, eller något annat spel på stridsteknisk nivå som kunde vara tilltalande för nybörjare. ASL starter kit eller Lock n'Load kanske?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BernadotteOnline

Vilka spel planeras?

Vilka planerar åka och vilka dagar?

Vilka från Skåne utam Andreas reser upp?

f98alda

Citat från: "BernadotteOnline"Vilka spel planeras?

Vilka från Skåne utam Andreas reser upp?

På fråga 1 svarar jag Iron Tide (med eventuellt förbehåll från Rogers sida, men annars är det revansch som gäller).

På fråga 2: jag, hela konventet

Fråga 3 lämnar jag till mer sydligt bosatta personer att svara på...

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

Citat från: "BernadotteOnline"Vilka spel planeras?

Givetvis är det hela konventet som gäller! Från onsdag kväll till söndag.

Jag tänkte nog plocka med mig några "småkrigsspel" för att vara snäll mot eventuella nybörjare. Det verkar bli fler och fler nyfikna för varje år så det kan nog behövas.  :up:  Rekommenderar givetvis att någon annan gör det oxå. Det bilr inga monsterspel för min del på LinCon i år.

BigPapaBear

Två veckor kvar. Väldigt tyst kring vad folk tänker spela...  :?

Jag plockar nog med mig:

EastFront 2
Bitter End
Gazala 1942
Taman '42
Ett par SCS-titlar

Har hört bud om Iron Tide och TCS. Blir det några monsterspel som det behöver budgeteras bord för?

pelle

Jag funderar på att dyka upp ett par dagar. Det blir väl mest små spel. Högst något man kan köra hyfsat färdigt på en lång dag+natt.

Rydfalk

Jo, visst kommer man titta in fredag och lördag, kanske rulla en tärning eller två.

/Mikael
"Hoppas det regnar i sommar!"

f98alda

Citat från: "BigPapaBear"Har hört bud om Iron Tide och TCS. Blir det några monsterspel som det behöver budgeteras bord för?

Hur definierar du monsterspel? Storlek på karta eller mängden tid det tar att spela? (För Iron Tide är inte otroligt snabbspelat...)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

BigPapaBear

Citat från: "f98alda"Hur definierar du monsterspel? Storlek på karta eller mängden tid det tar att spela? (För Iron Tide är inte otroligt snabbspelat...)

/Alexander

Monster till ytan, tiden är ointressant. Så man tar med det i planeringen när man fixar borden. Ska det spelas två stycken DAK-partier är det bra att vara förberedd... Åsså är jag ju nyfiken.  :P

f98alda

Citat från: "BigPapaBear"Monster till ytan, tiden är ointressant. Så man tar med det i planeringen när man fixar borden. Ska det spelas två stycken DAK-partier är det bra att vara förberedd... Åsså är jag ju nyfiken.  :P

Sant. Å andra sidan, om det är så att det ska spelas för många spel som tar hela konventet kan det ju bli ont om plats tillslut ändå... (men det kanske är en önskedröm att det skulle finnas tillräckligt med folk som kan tänka sig att lägga ett helt konvent på ett spel för att fylla den lokal vi får)

/Alexander
- David Gemmel, Legend

pelle

Om det blir fullt i krigsspelsrummet tar jag med Wizard Kings och claimar ett bord i något fantasy-rum. Kanske kan ragga några ny EastFront2-spelare därifrån sedan, som bonus.

Andreas Lundin

Tror inte det finns risk för att det blir fullt... har inte varit det någon gång när jag varit där. Men ni som arit där fler gånger än mig kanske kan komma ihåg någon gång när det blev trångt?

Jag har funderingar på att spela ett parti Pax Romana. Finns intresse?
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

BigPapaBear

Citat från: "Andreas Lundin"Tror inte det finns risk för att det blir fullt... har inte varit det någon gång när jag varit där. Men ni som arit där fler gånger än mig kanske kan komma ihåg någon gång när det blev trångt?

Nej, "fullt" har det aldrig blivit. Status "lite trångt" har däremot uppnåtts vissa stunder (vilket är bra!) och trenden har varit några fler besökare per år. Alla har dock fått plats utan problem.
Teoretiskt sett skulle det kunna bli fullt (om än bara i några timmar).

...eller så är det bara önsketänkande från min sida. Har en dröm om TVÅ krigsspelsrum på LinCon.  :P  :oops:

Pelle: Självklart ska du först och främst sitta i krigsspelsrummet och spela! Hjärterum = stjärterum.

A F

Det här verkar vettigt och ligget 1500 meter bort.

http://www.camping.se/templates/product ... rodId=2650