Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspelsrummet på LinCon 2008

Startat av BigPapaBear, 18 mars 2008 kl. 10:57:19

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Scipio

Citat från: "Andreas Lundin"Jag spelar gärna mer Manouvre. Det var ett trevligt litet spel...
Yep, jag gillar det också. Krigsspelens variant av en filler.  :)
*Manouvre nedpackat*
"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Citera*Manouvre nedpackat*

:up:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Just det, glömde La Grande Guerre, jag vill alltid spela La Grande Guerre.  :)

Scipio

Är det bara jag eller är det lite dåligt intresse för att sätta upp nåt spelande på Lincon i år?

Just nu har jag Manoeuvre packat och det känns som lite väl lång tid att spela samma 45 minutersspel från onsdag till söndag?

Andreas Lundin

Ja, jag håller med. Är det dåligt intresse eller har "folk" tröttnat på att skriva inlägg på krigsspel.se? Jag börjar tveka på om det är värt att åka.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

silversixx

Alla har sett ljuset?

sfclinken

Citat från: "Scipio"Är det bara jag eller är det lite dåligt intresse för att sätta upp nåt spelande på Lincon i år?

Lincon ligger dåligt placerat för familjefädrar som vill fira Valborg med sina barn tyvärr. Inget Lincon i år för mig alltså  :(
GMY Peter

"Though I fly through the Valley of the Shadow of Death, I will fear no Evil for I am at 80 000 feet and climbing...  www.sleddriver.com "

Andreas Lundin

CiteraAlla har sett ljuset?

:lol:

Förvisso är CB ett fantastiskt spel, men det är inte allt här i världen... Det finns GBII också !  :P

Sedan håller jag med Peter om placeringen (i tid) på Lincon. Värdebärs! :down:

Scipio

Ja just det Storm of Steel var jag visst sugen på att testa också.

Ingen som nappar på något av det jag har i vill-spela-säcken?

Andreas Lundin

Jag spelar gärna något, men kommer inte att komma till LKPG förrän den 1:a och åker två da'r senare...

thermopylai

CiteraIngen som nappar på något av det jag har i vill-spela-säcken?

Jag skulle kunna tänka mig Iron Tide, Triumph of Chaos eller Third World War, speciellt om det går att spela klart på en heldag (inte TWW, va?) och reglerna finns på nätet så jag kan läsa på i förväg. Tar det flera dagar behöver jag planera lite.
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

BigPapaBear

Jag kommer att vara där med några polare, men inte spela något stort. Det blir småkrigsspel överlag. Jag tar gärna ställning på plats och spelar med vem som helst. Det mesta är av intresse.

Men ja, det är ovanligt tyst.  :cry:

Tittade på bilderna från 2007, då ser det riktigt fullt ut emellanåt! Får hoppas att trenden håller i sig.
En mycket bitter liten man.

f98alda

Citat från: "Scipio"Ingen som nappar på något av det jag har i vill-spela-säcken?

Om det inte blir något Iron Tide, så spelar jag givetvis gärna nåt annat. (Men planen är väl fortfarande att spela Iron Tide?)

/Alexander
It would be a fine thing if war could be conducted as a game where no lives were lost. At the end of a battle combatants could meet [...] and drink and talk.
- David Gemmel, Legend

Anders Edqvist

Jag tänkte bara komma och spela en dag denna gången, torsdagen eller fredagen. Vågar man fråga efter en nybörjaromgång i TCS eller Musket & Pike Series?

Scipio

Citat från: "thermopylai"Jag skulle kunna tänka mig Iron Tide, Triumph of Chaos eller Third World War, speciellt om det går att spela klart på en heldag (inte TWW, va?) och reglerna finns på nätet så jag kan läsa på i förväg. Tar det flera dagar behöver jag planera lite.
TWW går nog att spela på en dag vill jag minnas.
Blir det Iron Tide så blir det nog över ivarjefall två dagar skulle jag tro? Alexander?