Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Musket & Pike: Nothing Gained but Glory

Startat av Engelbrekt, 3 oktober 2008 kl. 23:46:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 Gäster tittar på detta ämne.

Fredrik H

Ett spel om turkar och ryssar skulle jag beställa direkt. Jag har spelat Red Sash Games spel Türkenkrieg som handlar om Österrike och Osmanska imperiet på 1740-talet och det var ett av de bästa spel jag någonsin spelat. Det var iofs operationellt, men hur många gånger har man flyttat blippar på balkan under 1700-talet? Bara det att den spelare vinner som samlat ihop mest personlig ära, oavsett hur kriget har gått i övrigt, är ju helt underbart. Jag borde låta det systemet få en egen tråd.
Jag skulle gärna spela fler spel om situationer jag inte redan kört flera spel om, i synnerhet om spelet fångar tidsandan.  Ardennerna i all ära, men det känns inte så originellt längre. :ultra:

A F

Citat från: "Fredrik Hornegård"Jag skulle gärna spela fler spel om situationer jag inte redan kört flera spel om, i synnerhet om spelet fångar tidsandan.

BRA SAGT!!!!  :ultra:

Engelbrekt

NGBG på BGG: http://www.boardgamegeek.com/game/39019

bara lite kartor och setups än så länge.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Snowfox

>Jag borde låta det systemet få en egen tråd.

Ja tack, det skulle uppskattas. Red Sash Games skräms med rätt höga priser för att får nöjet att klippa och klistra själv.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

Doomfarer

Som Dansk vägrar jag ta i detta spelet med tång ens.  :twisted:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Engelbrekt

Citat från: "Doomfarer"Som Dansk vägrar jag ta i detta spelet med tång ens.  :twisted:

Menar du NBGB? Varför i så fall?

BigPapaBear

Citat från: "Engelbrekt"Menar du NBGB? Varför i så fall?

Han är fortfarande sur över att vi aldrig lämnade tillbaka Halland?
En mycket bitter liten man.

Doomfarer

30 år sa de, 30 år. ;)
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

dagon

CiteraSom Dansk vägrar jag ta i detta spelet med tång ens.

Kul då att det är en dansk som utvecklar spelet.   8)
För Kung och Fostervatten

Engelbrekt

Panttiden på trettio år blev permanent efter att danskarna förlorat ett anfallskrig de själva startat.

Paul, om du är i Lund den 1:e november så titta förbi när vi eventuellt lirar NGBG (se tråden Spel i Skåne under Events). Så kanske du kan få lite hämnd, om än något sent.

BigPapaBear

Citat från: "Engelbrekt"Panttiden på trettio år blev permanent efter att danskarna förlorat ett anfallskrig de själva startat.

Ja, vi vet. Ironi...  :D
En mycket bitter liten man.

Rapax

Den stora ironin är ju att i den danska krigsförklaringen som lämnades in till guvernören i Halmstad sommaren 1657 så stod det att Sverige hade skymfat Danmark genom att behålla Särna och Idre efter Brömsebrofreden.

Man gapade alltså efter två små socknar i Dalarna och tappade istället Halland, Skåne, Blekinge, Bohuslän, Trondheims län och Bornholm.
Det är dags att förinta jorden.

Elias Nordling

MEN, de fick kompensation för Särna och Idre! Det är den där konstiga håligheten i nordfinska gränsen, som överlämnades till Norge som ersättning för Särna-Idre.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Rapax

Finnmarken alltså? Det kanske förklarar namnet också.
Det är dags att förinta jorden.

Engelbrekt

432 preorders. Trafikolyckorna är snart i hamn.