Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

La Grande Guerre

Startat av dagon, 20 juni 2005 kl. 13:40:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

BernadotteOnline

Hej! Söker spelare till La Grand Guerre.

Vill gärna spela ett medelstort scenario i vinter.

Regel läsning, speltest och forumdiskussioner under hösten och samling vid "fronten" i januari?
Känns de som en rimlig tidplan?

Vilka vill hänga på?
Roger och några killar i malmö har provat tidigare. Fortfarande intresse?

Hör av er!

Scipio

Citat från: "BernadotteOnline"Vilka vill hänga på?
Roger och några killar i malmö har provat tidigare. Fortfarande intresse?
Gjutet! Jag är på!
Har en bättre översättning liggande också som jag laddade från yahoo. Rekomenderar att man börjar läsa den istället för orginalet.
"Randomization is too important to be left to chance"

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"Gjutet! Jag är på!
Har en bättre översättning liggande också som jag laddade från yahoo. Rekomenderar att man börjar läsa den istället för orginalet.

Trevligt!
Regler: Något du kan eposta? /Johan

Scipio

Skickat. Kolla din yahoo-box.

Johan

Citat från: "BernadotteOnline"Hej! Söker spelare till La Grand Guerre.

Vill gärna spela ett medelstort scenario i vinter.

...

Hör av er!

Hur skulle det gå till, ftf eller via vassal, cyberboard?
Mvh Johan

BernadotteOnline

Citat från: "Scipio"Skickat. Kolla din yahoo-box.
'

TACK Roger!
Bör man vara 4 eller fler för att spela större scenarion?
Till när skall vi läsa in oss? Finns det utrymme i januari?

Scipio

Har inte spelat kampanjen ännu så jag kan inte svara på det.
När man dock har rett ut reglerna och fått flyt på det så går det nog utmärkt att spela på två skulle jag _tro_.
Vägen dit är ju en annan sak.

Jag har utrymme i januari. Är beredd på datumförslag.

Gamaliel

Vi har spelat LGG tre ggr nu. Två av gångerna avslutades i förtid 1914, en gång för att halva franska armén gjorde en "nu ska jag sätta den tyska armén OOS"- manöver och själva blev OOS och krossades och en gång för att Tyskland tog Paris. Senaste partiet spelade vi dock från början till slut och blev en allierad seger till slut. Rekommenderar verkligen spelet till alla som är intresserade av WWI. Det enda som var irriterande var sjöstridsreglerna. En batalj till havs kan lätt ta 3-4 timmar att spela vilket gör spelet trist för övriga som bara tittar på.

Scipio

Intressant. Tycker spelet i sig har varit så pass bra att man borde kunna överleva de överarbetade flottstriderna, även om jag inte provat dem ännu iofs.

LinCon?

Gamaliel

Jo, jag håller med. Spelets övriga meriter uppväger de jobbiga sjöslagsreglerna. Framför allt tycker jag det politiska systemet med stabilitet samt teknologidelen var väldigt intressanta. Tyskland är stenhårda i början när de får + i National Will för minsta lilla by de tar, men som tur är finns BEF som kan stoppa upp dem lite. BEF är nästan osårbart enligt vår erfarenhet  :roll:

Delirium

Roger, fortfarande inne på detta på Gothcon?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

silversixx

Jag trodde det skulle bli lite War med Jonas i år...

/En som också funderar på att göra som Delirium på gothcon.

Delirium

Vet inte vem som pratat med vem och när, känns lite tidigt att starta en Vad ska vi spela på GC-tråd redan dock. Själv har jag sagt att jag gärna spelar WAR men inte på Gothcon.
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

silversixx

Citat från: "Delirium"Vet inte vem som pratat med vem och när, känns lite tidigt att starta en Vad ska vi spela på GC-tråd redan dock. Själv har jag sagt att jag gärna spelar WAR men inte på Gothcon.
Jag skojade :)

Andreas Lundin

Vad sägs om LGG på Galore OCH Gothcon? Man börjar på Galore och skriver upp slutställningen, för att sedan ta vid där man slutade på Gothcon.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East