Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

La Grande Guerre

Startat av dagon, 20 juni 2005 kl. 13:40:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 7 Gäster tittar på detta ämne.

silversixx

Jag röstar på Andreas.
LGG verkar ju faktiskt vara nåt kuligt t om!

Gamaliel

Vi har satt upp ett LGG i min bunker! Intresserade i Malmöregionen är välkomna att titta in och hjälpa till i spelandet. Det lär finnas action över till alla. Ska se om jag kan ordna en AAR här. Det hade varit skoj.

Andreas Lundin

Jag hade gärna deltagit, men vi har köpt en bostadsrätt på Djingis i Lund och det är fullt upp med allt sånt fram till april-maj någon gång (för att inte snacka om jobbet).

Du har väl också en massa att göra...?  :wink:
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

tinG

OFF TOPIC

Citat från: "Delirium"Vet inte vem som pratat med vem och när, känns lite tidigt att starta en Vad ska vi spela på GC-tråd redan dock. Själv har jag sagt att jag gärna spelar WAR men inte på Gothcon.

Som vanligt ser det mörkt ut vad det gäller mitt deltagande på Gothcon. Jobbar nog den helgen.

Jag kommer inte att spela mer WaR på helgkonvent. Det är kampanjen som gäller nästa gång jag spelar detta monsterspel.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Scipio

Citat från: "Delirium"Roger, fortfarande inne på detta på Gothcon?
Du kan fethaja att det är det som gäller!  :D

Som jag nämnde tidigare så har jag de omöversatta regelböckerna som jag kan distrubera.
Jag rekommenderar att de läses igenom innan vi kör igång.

Det är rätt tjocka regelböcker även om LGG inte är särskilt komplicerat i grunden, men det är samtidigt enastående fluffigt.

"Randomization is too important to be left to chance"

Andreas Lundin

Hur "distribuerar" du dessa månne? Intresserad.  :)
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Scipio

Messa mig din mailadress så kommer Billingetomten snart på besök.

Delirium

PM skickat.

Köra det två konvent i rad vete tusan. Eller...?
Europa Universalis, riktiga

Barbarossa: Arny Group North 2nd ed

Strv102r

Citat från: "Delirium"PM skickat.

Och så en bra AAR efteråt, tackar så mycket!
Ola Palmquist. Spelar nu:  Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; därefter The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie och GMTs The Hunters.

silversixx

Citat från: "Delirium"PM skickat.

En utmaning om inte något!
And besides, hur ofta ha man chansen att bli en åttondel färdig med ett spel under ett konvent? ;)

Scipio

Finns några LGG-bilder och kommentarer på västfrontsscenariot i LGG från AAR-tråden på Lincon 05.
http://www.krigsspel.se/forum/viewtopic.php?t=201&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Det är Jonas fel att det inte finns mer AAR där för han dök upp och tvingade mig Johan att spela RSS istället...  :)

Delirium

Citat från: "tinG"Som vanligt ser det mörkt ut vad det gäller mitt deltagande på Gothcon. Jobbar nog den helgen.

Jag kommer inte att spela mer WaR på helgkonvent. Det är kampanjen som gäller nästa gång jag spelar detta monsterspel.

:cry:

Cool, är gärna med.

Delirium

Citat från: "Andreas Lundin"Vad sägs om LGG på Galore OCH Gothcon? Man börjar på Galore och skriver upp slutställningen, för att sedan ta vid där man slutade på Gothcon.

Roger kommer inte på Galore, däremot kan vi som jag föreslog tidigare köra Great War in Europe på Galore och LGG på Gothcon för ett dubbelmöte i kriget.

Scipio

Citat från: "Delirium"Roger kommer inte på Galore, däremot kan vi som jag föreslog tidigare köra Great War in Europe på Galore och LGG på Gothcon för ett dubbelmöte i kriget.
Nä någon valde olyckligtvis att lägga Galore på samma helg som den enda andra krigsspels-eventen i norden som inträffar på från jul till gothcon och som jag dessutom var uppbokad på...  :(

silversixx

Denna någon ska inte upprepa det misstaget i år igen.
Inte för att just din närvaro is the shit (men det är den såklart ändå, men inte som att träffa på Jesus vid Coop).
Det är en massa pappor som får släpa barn till fjäll då det är sportlovshelg. Och lokalen var galet uppbokad.
Det är nästan så att jag måste kompensera detta med en sensommar-galore för att få allt på rätt köl igen :)
Så ni kan starta LGG på Gothcon och avsluta på sommar-galore.
Utan Delirium då såklart, vilket är en liten bonus det med hör-hör...