Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 23 Gäster tittar på detta ämne.

B_J_S

I dag fick jag:
Space Empires: Close Encounters.

Skall bli skoj och spela med denna expansion.
Tror att spelet får lite mer tyngd på bordet.  8)
//Jonas

B_J_S

Citat från: "Snowfox"Gunslinger (AH), beg
Jag har också ett ex av detta spelet.
Kanske dags för en drabbning PBEM??
//Jonas

jonjac

Up Front i nytryck via Kickstarter-kampanj är nu avslutad. Pengarna är dragna, så förhoppningsvis blir jag ägare till spelet i sommar...

http://www.kickstarter.com/projects/132 ... -card-game

Andreas Lundin

Detta dök upp helt oväntat igår. Det mesta är snyggt som fan, men det märks att det är en icke engelsktalande som skrivit reglerna.

Inte helt klockrent alla gånger. Sedan gillar jag inte kartgrafiken, men man kan inte gilla allt här i världen.

Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Snowfox

Citat från: "B_J_S"

Det låter som en bra idé. Jag skickar dig ett PM.

I dag anlände ytterligare ett begagnat spel, Rommel in Tunisia, OSG. Dock saknades Study Foldern med alla scenarior. Suck.
Jag drar min Colt Peacemaker snabbare än min skugga men sitter i timmar och förundras över hur opraktisk regelboken till Panzer är.

jerry

Citat från: "Snowfox"
Citat från: "B_J_S"

Det låter som en bra idé. Jag skickar dig ett PM.

I dag anlände ytterligare ett begagnat spel, Rommel in Tunisia, OSG. Dock saknades Study Foldern med alla scenarior. Suck.

tadaaa... jag har också detta spel men ingen scanner men ge mig någon dag så skall jag se vad jag kan åstadkomma på jobbet, behöver en mejladress i såfall , kan ju även kopiera o posta på hederligt gammalt sätt.

Tror nog att det gamla sättet blir bättre för mig.
Nu spelas WIF på 5 pers samt red barricades på 2 man
Empires in arms kollapsade

Elias Nordling

Andreas: Marne 1918, föregångaren till Somme, är det bästa första världskrig jag spelat, och Somme ska vara mycket likt. Ska vi köra småscenarion PBEM och kampanjen på Blippspel Galore?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Elias Nordling

World at War 29 med två slag från Burma som använder det mediokra systemet från Decisions folios.

Andreas Lundin

CiteraSka vi köra småscenarion PBEM och kampanjen på Blippspel Galore?

Hur kan man köra Somme PBEM? Finns det en Vassalmodul? Cb vägrar jag röra efter ett antal frustrerande försök. Kampanj på BG -13 verkar skojsigt.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Elias Nordling

Hmm, utgick från att det fanns en Vassal-modul. Håller med om att Cyberboard är yxigt.

Elias Nordling

Och så kom ett paket med Thunderbolt Apache Leader och DIF: Wingmen. Det var paketet jag skrev om under postmongotråden i somras, slutligen omskickad från scratch. Under ett par månader orkade jag inte bry mig om paketet så det tog inte SÅ lång tid att komma fram.

Tordan

B-29 Superfortress av Elias. Ingen tull, ingen fraktavgift, klippta hörn. Speditionen skedde genom frugans försorg. Ser nu fram mot att uppleva en simulering mer än att spela ett spel. Kan hända att jag sätter ungarna framför Star Wars V för att få lite egentid  :ultra:
/Tord Hoppe

Kanger

Och fastnar du för det så finns det en Korea-modul också.

Elias Nordling

It Never Snows  från MMP, och utan tull dessutom! Det är något visst med Market Garden på fem kartor och tolv sidor regler.

dagon

Pax Baltica (GMT)
För Kung och Fostervatten