Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Senaste köp

Startat av silversixx, 9 september 2009 kl. 00:00:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 Gäster tittar på detta ämne.

Strv102r

MIHs Götterdämmeung, twilight of the Gods. The Battle for Berlin 1945.

Efter ACW serien blir det Nordfarika och Italien och efter det Östfronten och då måste man ju något på själva finalen...
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

yvig

Har man sett! Rising sun, dvs nya japanmodulen till ASL är uppe för preorder på MMP! Då kan den ju komma vilket århundrade som helst nu snart. Jag pangade in en beställning och ska käka morötter och yogurt och börja med yoga nu så jag har en sportslig chans att leva länge nog att ta emot den här beställningen.

http://www.multimanpublishing.com/Produ ... fault.aspx

Doomfarer

Jag beställde också, inte billigt med frakt. Fruktar vad tullen kommer gå på.  :shock:
Paul H

Are you working dear
I hear from the other room
I lie and play on

Janos

Heights of Courage (SCS) från MMP. Utan tull.

Micke G

Citat från: "Janos"Heights of Courage (SCS) från MMP. Utan tull.
Vad har de för rutiner hos MMP? Fick mail idag att min "order status changed to processing". Lade min beställning när den kom upp på P500.

Engelbrekt

Red Winter från GMT. Är föräldraledig, har jag tur hinner jag göra en runda de få korta stunder den lille sover.
På bordet nu: BAR, BCS och Nevsky.

Janos

Citat från: "Micke G"Vad har de för rutiner hos MMP? Fick mail idag att min "order status changed to processing". Lade min beställning när den kom upp på P500.
Vill minnas att jag fick mailet om order status i mitten av förra veckan och blev därför lite överraskad när spelet kom i måndags. Det verkar som om mailutskicken släpar efter lite; undrar förresten om det inte hände nåt liknande förra gången jag beställde från dem.

Med lite tur har du spelet inom några dar!

Klas Malmström

Citat från: "Janos"
Citat från: "Micke G"Vad har de för rutiner hos MMP? Fick mail idag att min "order status changed to processing". Lade min beställning när den kom upp på P500.
Vill minnas att jag fick mailet om order status i mitten av förra veckan och blev därför lite överraskad när spelet kom i måndags. Det verkar som om mailutskicken släpar efter lite; undrar förresten om det inte hände nåt liknande förra gången jag beställde från dem.

Med lite tur har du spelet inom några dar!
Jag tror att vissa av MMPs mail-utskick hanteras manuellt och att dom skickat ut dom en hel hög åt gången.
Klas Malmström
Linköping

Kanger

Nu släpper MMP en ryss-del till Mighty Endeavor. Elände, den måste man ju nästan ha...

...och Heights of Courage...och War of the Suns...och Reluctant enemies

Lika bra att börja spara.

Kanger

Ja, jag kan ju nämna att Road to Cheren kommer att skeppas på måndag. För er med smak för udda topics.

cthulhu4prez

Command & Colors: Napoleonics & Russian Army Expansion från Boardgameguru. Snabb leverans, skickades från England i onsdags och fick leverans till dörren idag.

Elias Nordling

Senaste numren av World at War och Strategy & Tactics samtidigt. World at War har spelet Norway 1940 som använder Red Dragon Rising-systemet. Samtliga försök hittills att göra historiskt förankrade spel med systemet har hittills floppat, vi får se hur det går den här gången. Lite oroande att konstruktörens svar på frågan "hur gör spelet så att tyskarna kan hålla ut i Narvik som de gjorde när det räcker att slå en träff i en attack för att utplåna enheten?" blev svaret "Det är en taktisk fråga utanför spelets fokus. De allierade misslyckades med att slå en träff i spelet."

S&T har däremot Soldiers 1918 som skildrar ett skyttegravsanfall 1918 på taktisk nivå. Det kan vara intressant!
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

Sten Ekedahl

Citat från: "Elias Nordling"Senaste numren av World at War och Strategy & Tactics samtidigt. World at War har spelet Norway 1940 som använder Red Dragon Rising-systemet. Samtliga försök hittills att göra historiskt förankrade spel med systemet har hittills floppat, vi får se hur det går den här gången. Lite oroande att konstruktörens svar på frågan "hur gör spelet så att tyskarna kan hålla ut i Narvik som de gjorde när det räcker att slå en träff i en attack för att utplåna enheten?" blev svaret "Det är en taktisk fråga utanför spelets fokus. De allierade misslyckades med att slå en träff i spelet."
Enda Norgespel jag spelat ordentligt är GDW:s Narvik (Europa-serien), första utgåvan, någon gång sent 70-tal. Jag allierad och Christer Holm (CSS förste ordförande och pansarofficer på P 10) förde den tyska sidan. De som är bekanta med spelet vet att det är en rejäl logistikutmaning för tysken. Halvvägs in i spelet rann sinnet på Christer. Han dunkade näven i bordet och utbrast: "Jävla kvartermästarspel!"  :D
Wargames - Laborationer i historia

thermopylai

CiteraWorld at War har spelet Norway 1940 som använder Red Dragon Rising-systemet. Samtliga försök hittills att göra historiskt förankrade spel med systemet har hittills floppat, vi får se hur det går den här gången.

Låter kul ändå! Vilket nr är det? Nr 29?
"För övrigt anser jag att Ryssland bör förstöras."

Elias Nordling

Ja, 29. Man ska nog inte vänta sig en hardcore-simulation av kampanjen, men å andra sidan gör inte klassiker som Narvik ett särskilt bra jobb heller med detaljerna.

Spelet Soldiers från S&T använder samma system som det tidigare Rock of the Marne ser jag. Det var ett enkelt och bra system, som här tillämpas på ett generiskt anfall av amerikaner mot tyska skyttegravar under sommarens och höstens offensiver.
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"