Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Dien Bien Phu

Startat av Kanger, 17 november 2010 kl. 12:08:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 Gäster tittar på detta ämne.

Mats Eden

Ny kampanj startad. Jag har börjat sammanställa data bara för kul i slutet av filen :)

Kanger

Jag kommer att göra en liten justering angående Box combat. Just nu är det en nackdel för VM att ha två trupper som försvarar istället för en (räkna efter så får ni se)  :(

En framtida 2.1b kommer förhoppningsvis täcka allt som behövs.

Mats Eden

Nu är vi på drag fyra i filen.

Kanger

Nu finns vad som bör vara final version 2.1b av DBP högst upp här:

http://talk.consimworld.com/WebX?8@478.S5fGbtNG0As.44@.1dd51d86

Mats Eden

Box retreat. Det står faktiskt inte vad som händer om exakt hälften vill retirera... :shock:

Näst sista meningen bör vara "If half or less..." för att vara heltäckande...

(springer iväg innan Kim hinner slå mig...)

Kanger

Öh, detta är klippt ur texten i den pdf som går att ladda ner:

Regel 5.2-C (Will all VM units in a box retreat?)

"If a majority (half is not enough) of the VM units are eliminated or wish to retreat after Combat, then all VM units will retreat."

Verkar rätt så solklart för mig

Som sagt, ladda ner den absolut senaste, så bör ni ha torrt om fötterna.

Mats Eden

Regeln säger att om mer än hälften vill retirera så retirerar alla.
Sedan om mindre än hälften vill retirera så stannar alla.

Det står inte explicit att vad som händer om exakt hälften vill retirera då andra satsen är en rest från tidigare skrivning då det räckte att hälften eller fler ville retirera.

Om du justerar andra satsen till att vara häften eller färre så blir villkoren heltäckande - som de var innan.

Sen är detta kanske inte nödvändigt...

Pierre

Citat från: Mats Eden skrivet 28 maj 2015 kl. 17:24:50
Regeln säger att om mer än hälften vill retirera så retirerar alla.
Sedan om mindre än hälften vill retirera så stannar alla.

Det står inte explicit att vad som händer om exakt hälften vill retirera då andra satsen är en rest från tidigare skrivning då det räckte att hälften eller fler ville retirera.

Om du justerar andra satsen till att vara häften eller färre så blir villkoren heltäckande - som de var innan.

Sen är detta kanske inte nödvändigt...
Nu kanske jag missförstår någonting men "(half is not enough)" beskriver väl exakt vad som händer om exakt hälften vill retirera.

Kanger

Suck, jag ändrar bisatsen. Ni kan ladda ner den justerade på CSW.

:(

Mats Eden

Hej

Någon som är intresserad av ett Vassalparti DBP?

/Mats

Kanger

Är du redan klar med ditt pågående parti? Hur gick det? Vem vann?

Mats Eden

Nej, vi är inte klara. Tyvärr är han en upptagen man så vi ligger nu på knappt ett filskick per vecka... :(

Vi är på turn 6.

Strv102r

Jaha! Till sist föll jag till föga och beställde i går kväll ett ex av DBP! Och ett av Tanga 1914 och ett av Toulon 1793... Att surfa runt sent på kvällen efter att par glas vin, någon GT och så vidare kan bli dyrt. Nåja. Bara det blir bra. Ekonomin är ju ingen trång sektor för en svensk statsanställd.  :mrgreen:
Ola Palmquist. Spelar nu:  GMTs Typhoon. Därefter SPIs Operation Typhoon, Revolution Games Red Typhoon, ATOs Circle of Fire; The Siege of Cholm, Legions Demyansk Shield, GMT Barbarossa; Crimea  och kanske Barbarossa, Army Group North.  Som sidoprojekt, lite till och från, AHs Squadleaderserie.

Kanger

Tackar! Ladda gärna ner living rules från CSW. De är så finslipade som de bara kan bli nu.

Kanger

Version 2.1c finns att ladda ner på CSW eller BGG. Skillnaden är att jag har justerat en mening i regel 3.0 som kunde missförstås, samt att jag har lagt till en lista på slutet som visar vilka franska enhetsbeteckningarna som tillhör främlingslegionen, de algeriska trupperna etc etc