Forumnyheter:

SMF - Just uppdaterat!

Krigsspel Galore V

Startat av Delirium, 22 december 2011 kl. 17:03:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Vvornth

Jag hoppas få spela ett parti HIS eller annat på liknande nivå där man faktiskt kan komma till ett avslut...
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

aegneus

HIS är ju ett måste prova-någon-gång spel - men hur lång tid tar ett parti om man har en till två noobs vid bordet?
(Noobsen har läst reglerna och kortmanifestet ordentligt innan.)

Andreas Lundin

Jag skulle säga att spelet tar längre tid med rävar vid bordet på grund av allt trash-talk och slå-på-"ledaren"-bjäbb.
Funderar mest på (spelar mindre): Europa Universalis. Mud & Blood. 1914: Twilight in the East

Delirium

Fast å andra sidan slipper man de ständiga "tipsen" om vad nybörjare X borde göra i sitt drag. ;)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Vvornth

Citat från: "aegneus"HIS är ju ett måste prova-någon-gång spel - men hur lång tid tar ett parti om man har en till två noobs vid bordet?
(Noobsen har läst reglerna och kortmanifestet ordentligt innan.)

Får väl räkna med typ 6h om inga tyngre regeldiskussioner uppstår.
Reporter: "What do you feel when you kill an insurgent?"
Operator: "Recoil"

Now Playing: Ftf - World In Flames, pbem - Here I Stand, Age of Renaissance

aegneus

6h? Jag trodde det låg runt 10-12.... 6 är ju spelbart på en lång kväll.

BigPapaBear

Citat från: "aegneus"6h? Jag trodde det låg runt 10-12.... 6 är ju spelbart på en lång kväll.

Det smärtsamma med multiplayerspel av det här slaget är att under fem av de sex timmarna så sitter du i princip bara och väntar. Jag vill så gärna tycka om HIS & co. Som pbem kan jag tänka mig att det fungerar, men ftf blir det olidligt. Tyvärr.
En mycket bitter liten man.

aegneus

Men som PBEM kommer man (kommer man?) sitta och dippa massor... och det tar så otrooligt mycket tid... det är därför jag inte vågat försöka mig på HIS PBEM.

BigPapaBear

Citat från: "aegneus"Men som PBEM kommer man (kommer man?) sitta och dippa massor... och det tar så otrooligt mycket tid... det är därför jag inte vågat försöka mig på HIS PBEM.

Visst är det så. Men du kan göra andra saker mellan dragen på ett pbem-parti. Livet går vidare så att säga. :)
En mycket bitter liten man.

jonjac

Citat från: "BigPapaBear"
Citat från: "aegneus"6h? Jag trodde det låg runt 10-12.... 6 är ju spelbart på en lång kväll.

Det smärtsamma med multiplayerspel av det här slaget är att under fem av de sex timmarna så sitter du i princip bara och väntar. Jag vill så gärna tycka om HIS & co. Som pbem kan jag tänka mig att det fungerar, men ftf blir det olidligt. Tyvärr.

En smaksak såklart. Jag och några till här diggar HIS på analogt bräde trots väntetiderna ibland. Men det blir såklart också än långsammare med nybörjare och folk benägna att hamna i AP. :)

Delirium

Ser ut som vi blir några stycken på 1914: Twilight in the East, men det finns säkerligen plats för ännu fler om någon vill pröva på. Systemet lämpar sig väl för separata armébefäl, så teoretiskt kan man tänka sig åtta spelare inblandade, vilket ju också ger en extra bonus i en historisk command conflict. :)
Imperial Elegy
1914 Twilight in the East
Space Empires

Elias Nordling

Nån som vill leka med mig på Galore? Jag spelar gärna sånt som man kan hinna klart på en kväll, till exempel tidningsspel. Kan ta med mig såna som har gott rykte som jag är sugen på. Eller Strafexpedition?
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: "Elias Nordling"Nån som vill leka med mig på Galore? Jag spelar gärna sånt som man kan hinna klart på en kväll, till exempel tidningsspel. Kan ta med mig såna som har gott rykte som jag är sugen på. Eller Strafexpedition?

Elias, jag spelar gärna ngt med dig på lördagen. Straffexpedition... ww1 i Alperna, right?
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte

Elias Nordling

CiteraStraffexpedition... ww1 i Alperna, right?

Jo.

Jag ska sätta ihop en lista på lite spel jag är sugen på imorrnkväll.[/quote]
"Your value to me as a tester is your vandal instinct at breaking games!"

tinG

Citat från: "Elias Nordling"
CiteraStraffexpedition... ww1 i Alperna, right?

Jo.

Jag ska sätta ihop en lista på lite spel jag är sugen på imorrnkväll.
Toppen!
Jag gör något liknande jag.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.
-- Napoleon Bonaparte